No, de ami most hétvégén lement az nem volt akármi! Az elektromos hajók éves találkozójára 35 hajó nevezett, ami azt is jelentette, hogy 220 lelkes villanyhajós töltötte hétvégéjét és a hajóját a kikötő adottságait maximálisan kihasználva. Az étterem és az újonnan kialakított napvédett terasz teltházzal pörgött. A hajók elektromos feltöltését külön aggregát biztosította, így a helyi bérlők sem panaszkodhattak áramkimaradásra. A verseny során a keleti medencében elhelyezett tájékozódási pontokat kellett a résztvevőknek érintenie, amit további trükkös feladatokkal nehezítettek meg a rendezők. Ettől aztán olyannyira problémás lett az abszolút sorrend megállapítása, hogy az egyes kategóriák eredményeit nem is lehetett konvertálni. Ez aztán senkit sem keserített el, hiszen ezt a közösséget valóban az együttlét, a játék szeretete tartja össze.

Nehéz is valódi versenyt hirdetni, hiszen a hajók hatékonyságát eleve meghatározzák azok fizikai paraméterei. Egy adott hajóban az akkumulátorok kapacitása véges mennyiségű energiát biztosít. Az elektromos motor hatékonysága is adott, a meghajtó propeller, a hajó formája, tömege, a legénység súlya is befolyásolja a kinyerhető és hasznosuló energia mennyiségét. És akkor még nem beszéltünk a szubjektív feltételekről, a szél, a hullámok hatásáról, az optimális sebesség megválasztásáról. Ha minden hajó hasonló fizikai adottságokkal rendelkezne, akkor valóban a kormányos ügyességén múlna az eredmény, de akkor mi lenne a fejlesztők, a technológia szinvonalának emelésén fáradozó szakemberek vetélkedésével? Nehéz megtalálni a helyes utat.

A korábbi években egy fullkarbon csodahajó lítiumos akkumulátorral ejtette ámulatba a közönséget, idén egy öreg, karcsú kajak formájú, Karsai féle folyami motoros villamosított változata vitte el a prímet.

Az elektromos hajózás töretlen népszerűségét jól jelzi, hogy egyre több új hajó jelenik meg a Balatonon. Füreden idén már bérelni is lehet elektromos jachtot ami jól jelzi egy formálódó új hajós közösség megjelenését.

Még több kép ITT található!