Az első nap a szokásokhoz híven a nevezéssel és felméréssel telt. A versenyre összesen 95 Optimist és 7 Cadet-egység nevezett. (A többi utánpótlás hajóosztály versenyzői ugyanebben az időben Balatonfüreden mérték össze tudásukat.)

Augusztus 26-án reggel a megnyitón Marton Béla, Balatonfűzfő város polgármestere köszöntötte a versenyzőket, az edzőket és a nagy számban megjelent szülőket. Az Országos Bajnokságot Snieder József, a BS-Fűzfő Vitorlás Klub elnöke nyitotta meg. A Himnusz elhangzása illetve a zászlófelvonás után edzői és versenyzői értekezlet következett, amelyen Sipos Péter versenyvezető és Böröcz Bence, a versenybíróság elnöke tartott tájékoztatót.

Az első versenynapon megrendezett három futam után (amelyek közül a másodikban szinte teljesen leállt a szél) este spagetti-party várta a résztvevőket, mármint azokat, akik nem voltak érintettek a két elhúzódó óvástárgyalásban.

A második versenynapon esőben ment vízre a mezőny, mert az előrejelzés szerint jó kis szél volt kilátásban. Ehelyett az elindított futam csak pályarövidítéssel tudott érvényessé lenni, majd cudar zuhét kaptak a nyakukba a versenyzők, némi jéggel megfűszerezve.

A harmadik versenynapon a reggel megint coach meeting-el indult, ahol a két nappal korábbi második és az előző napi negyedik futam megbeszélése volt a fő csapásirány. A rendezőség és az edzők végül építő jellegű megbeszélés végén konszenzusra jutottak, abban a tekintetben, hogy bár a futam kell, de persze elsősorban reális futamokra van szükség. Nem mintha ez a nagy gyakorlattal rendelkező Sipos Péternek új információ lenne, csupán az időjárás szeszélye meg a közelgő vihar együttes eredője keresztülhúzta a rendezőség számításait. A negyedik futamban egyébként a fejünk felett olyan gyönyörű gerenda keletkezett, hogy érdemes a képeket megnézni a lentebb található linkre kattintva megnyíló albumban.

Parti halasztás után végül sikerült három futamot megrendezni a kellemes déli, délnyugati szélben.

A parton tűzoltó-bemutató majd vacsora várta a megfáradt versenyzőket. A tombolasorsolás ez esetben azt jelentette, hogy minden résztvevő ajándékkal térhetett haza, ugyanis előbb-utóbb minden nevet kihúztak a szervezők.

A negyedik és ötödik versenynap azután a társasági életet kedvelőknek, valamint a Bárka Büfének okozott örömet, mert egész nap parton volt a mezőny. Pénteken délután öt órától Litkey Farkas volt a versenyzők vendége (vagy a klub vendége, netán a gyerekek voltak Litkey Farkas vendégei?), és válaszolt a gyerekek kérdéseire.

Cadet hajóosztályban a 2014-es Országos Bajnokság flottabajnoksággá "szerényült", mert a résztvevő hét hajó pont egyel kevesebb, mint az OB-hoz szükséges nyolc. Mind a hét hajó a Tihanyi Hajós Egylet - Yacht Klub Agárd színeiben indult.
A flottabajnokságot a Kálóczy Szebasztián - Mohácsi Marcell egység nyerte, megelőzve a Molnár Zsófia Helka - Barts Valér kettőst. A bronzérmet a Horváth Balázs - Bánszky Botond duó vihette haza.

Az Optimist hajóosztály népes mezőnye - kilencvenöt ópés indult a bajnokságon - reményt adó és előremutató; különösen annak a körülménynek a figyelembevételével, hogy jelentős számú "friss" ópés indult a bajnokságon. Ez volt hazánkban a negyvenedik (!) Optimist Országos Bajnokság. Az 1947-ben Clark Mills által tervezett és 1960-tól one design hajóosztályként szereplő Optimistből közel 160000 hajó szeli a hullámokat világszerte. A londoni olimpia résztvevőinek körülbelül nyolcvan százaléka (!) Optimistesként kezdte pályafutását.

2014 Optimist bajnoka ifjúsági korosztályban a BS-Fűzfő Vitorlás Klub versenyzője, Veenstra Csenge lett. Csenge a "hazai pálya" előnyét élvezve magabiztosan vitorlázott fel a dobogó legmagasabb fokára. Csengének ez a verseny volt Optimistes pályafutása utolsó versenye. Ezért is érthető aztán, hogy a megható pillanatok mind a bajnok, mind a résztvevők szemébe könnyet csaltak. Csenge jól bírta a díjkiosztó "lelki megpróbáltatásait", de amikor Mohos Gábor egy olyan fotót nyújtott át neki, amelyet az összes Optimistes részvevő aláírt, eleredtek a könnyei...

Második helyen a Spartacus Vitorlás Egylet színeiben De Jonghe Arthur végzett. A harmadik a szintén Szparis Pavlik András lett. Negyedik helyen Héjja Marcell (Spartacus Vitorlás Egylet), ötödiken Vida Péter (THE-YKA), hatodikon Almási Zsombor (BYC) fejezte be az idei Országos Bajnokságot.

Serdülő korosztályban újrázott a tavalyi serdülő - bajnok: Jeney Máté ismét felállhatott a dobogó legmagasabb fokára. A szokásos kupákon és díjakon kívül még az a szerencse is érte, hogy a klubból a megnyert Caprine márkájú kerékpáron kerekezhetett el (persze Kereked felé...).

Serdülőknél az ezüstérmes Lászlófy Levente (Spartacus Vitorlás Egylet); a bronzérmes Szalai Súta (Keszthelyi Yacht Club) lett. Negyedik a Soproni Építők színeiben Papp Péter; ötödik a Kereked Vitorlás Egyletből Nagy Botond; hatodik a Csopaki Vitorlás Iskola növendéke, Obiekwe Mike.

Az első hazai Optimist Országos Bajnokságot 1974-ben rendezték Agárdon. A negyven éves évforduló emlékére az akkori bajnok, a vitorlázók között jól ismert Dániel Gábor (alias Dani) díjat alapított, amely a díjkiosztón került átadásra az ifi bajnok Veenstra Csenge valamint a serdülő bajnok Jeney Máté részére. Annyi szubjektív megjegyzés engedtessék meg a szerzőnek, hogy az ilyen gesztusok igencsak fontosak és példamutatóak; én magam másokat is hasonló cselekedetre sarkallnék.

A Balatonfűzfőn megrendezett Optimist és Cadet Országos bajnokság jól szervezett, jó hangulatú regatta volt. Ékes példája annak, hogy egy kis közösség tagjai erejüket és akaratukat egyesítve nagy dolgokat tudnak megvalósítani.

A BS-Fűzfő Vitorlás Klubot és az Optimist és Cadet Utánpótlás Országos Bajnokság megrendezését támogatták:
Magyar Vitorlás Szövetség, Laguna Yacht Club, Festina, Caprine, Alufe, Alupro, Alukönigstahl, Laczi Károly, Nordica Síaréna, Bringaréna, Sportokboltja.hu webáruház, Kócoska webáruház, Szkaliczki és Társai Kft, Nike Trans Agro+Bau, Celsius Therm, Füke Yacht, SanoralFogászati és Szájsebészeti Klinika, Ullman Sails, Balatonfűzfő Város, Pmax, Balatoni Bob, Böröczky család

Az OB saját Facebook-oldalán számos fotó és film érhető el!