Sokan ismernek, szeretnek és becsülnek azért, amit a balatoni vitorlás sport érdekében tettél. Vannak akik értékelik és tisztelik a szakmai igényességet és a kompromisszumokat nem tűrő  maximalizmusodat  amivel a Szövetség II-t kezelted, tartottad újszerű állapotban éveken át. Akadt persze kritikusod is, azonban a Balaton és a vitorlássport iránti elkötelezettséged előtt még ők fejet hajtanak. Sokan, sokat köszönhetnek Neked és a Szövetség II-nek: jól kirakott pályákat, flaute vontákat, viharokban épségben kimentett vitorlákat, hajókat, uram bocs’á az életüket. Kinek-kinek a lelke rajta, hogy megtette-e ezt akárcsak gondolatban is.

Laci,
Én a gemenci halászlével kezdődött barátságunk 37 évét köszönöm Neked az alábbi néhány Veled kapcsolatos  szösszenettel és kívánom, hogy még sok közös bográcsban leljük örömünket.

Jó egészséget drága barátom,

András

  

Szoktam volt mondani a baráti körben: „… ezt azért fel fogom jegyezni a barátságról vezetett füzetembe”

 A Csikós

(Feljegyzések és szösszenetek az elmúlt 37 évről. Az előző 33-hoz ugyanis nem volt szerencsém)

Éppen kikötni szándékoztunk a Sió alsó árvízi kapujánál egy egész napos kalandos hajókázást követően, amikor megszólalt a megafon: „Gyula ne tökölj a kikötéssel gyere már enni mer kihűl a hal.”
Ez a Csikós - mondta Gyula magyarázatképpen - a tanítványom volt - és felvette a kapitányi zubbonyát.
A halászlé mennyei volt, a tanítvány nehezen elviselhető, én hulla fáradt.
Utánunk szól, mikor elindultunk: ”Van elég pokrócotok, hideg lesz a hajnal?”
Többet nem láttam, mert mikor felébredtem Ő már az első eresztéssel bezsilipelt a Szövetség II-vel. Akkor még nem tudtam, hogy ez nem véletlen. Ja, a tanítványom volt, mondta Gyula és levette a kapitányi sapkát.                                             

Ez volt az első találkozásom Veled és a Szövetség II- vel, 1978. áprilisában.

Megálltál a mólón és odaszóltál: Ennek úgysincs meg a hajóvizsgája, ha akarsz, kijöhetsz nekem mantschaftolni.
Ki tudna az ilyen kedves invitálásnak ellenállni? Megtöröltem a kezemet és röpültem.
4-5 B szél, a Szövi orra méteres hullámzásban, 2 méteres sárga lufi bója le, nem, fel, 20 méterrel jobbra, megint le, mégse, fele vissza, na, itt tedd le itt jó lesz. Pálya tengely kirakva - recseged a rádióba - horgonyra állok, vége. Miközben eresztem a horgonyt csattanást hallok és a jobb motor felpörög.
Szétesett az irányváltó - káromkodsz és próbálod kiemelni a hajtóművet a vízből. A méteres hullámokon billegő hajó farán hason fekve, fejjel lefelé csuromvizesen próbálod a kiakadt bowdent visszatenni a helyére. Egy jókora hullám arcon csap, levegőért kapkodva jössz vissza törölközni. Megpróbálhatom? Próbáld - mondod a törölközőből, de nem vagy túl bizakodó. Néhány perc múlva csuromvizes fejjel kérem tőled a csavarkulcsot, hogy a helyre rakott bowdent rögzíthessem. Motor indít, hajtómű hátra, működés normális. Nem szólsz semmit, csak rakod helyre a szerszámokat. Nem tudhatod, hogy ezt már néhányszor Agárdon,  a testvérhajón végigcsináltam…. A kikötőben azért megkérsz, ugyan megnézném-e a másik hajtóművet is, nehogy azzal is úgy járjunk. Köszönöm helyett nem rossz. Kezdesz elfogadni?

Tibivel neked kéményt építeni Őrvényesen, csak hideg őszi esőben az igazi kihívás.
Igaz Gyöngyi gyufatésztája is a toppon van este a halászlében.

Tőled tanultam a szocialista gazdálkodás újrahasznosítási alaptételét: Ha nem te viszed el akkor más…

Előfordulhat, hogy az embernek van munkája, főnöke, barátja és barátnője.  Előfordulhat, hogy az embernek nincs munkája, főnöke, de van barátnője és barátja. Előfordulhat, hogy az ember kenyeret árul a Lehelen, nincs főnöke, de van barátnője és barátja. Előfordulhat, hogy az embernek van barátja, munkája, barátnője, de főnöke is.

Előfordulhat, hogy az embernek barátja van csak…

-elan-