Szalontai Bence (BYC)

Fél nyolc elött pár perccel gyerekek gyülekeznek a téren, meg edzők és néhány érdeklődő szülő. Valami kezdődik… Az ópés edzőtábor első közös edzésnapja.

Petivel kihirdetjük az előző este összerakott csoportokat, majd mindenki megkeresi a csapatát és mehet a reggeli torna. Futás, lépcsőzés, erősítés, nyújtás kicsit magunkhoz alakítja a csapatokat. A torna után reggeli, majd irány a klub, mehetünk vízre, illetve csak mehetnénk, mert sajnos tükör a víz…

Hajószerelés, tunning megdumák, ki-ki a saját bagázsával. 6 csoportba kerültek a gyerekek, ranglista alapján, erősorrend szerint, a top 9-et Peti vezeti, a legkisebbekkel Csaba foglakozik, én Dáviddal a ketteseket irányítom. A legjobbak a legelsők a vízen, bár a szél elég reménytelenek tűnik, de töretlen a lelkesedés, vonta és hajrá!

Nekik volt igazuk, Piran elött találtak is három csomót!

A többieknek sem kellett sokat várni, mert megkegyelmezett az időjárás és a csodás meleg napsütéses vizet a part mellett elkezdte borzolni a szél J. Kvízjátékkal kezdtünk a parton, majd 11 körül mi mentünk utoljára vízre és nekivágtunk. A többiekhez hasonlóan az alapoktól kezdtük; hajókezelés, sebesség, helyes pozíciók a hajóban. A helyenként 10 csomós szél és a kis hullámzás ideális időnek bizonyult a gyakorlásra.

Fél 3 körül találkoztunk a félsziget magasságában és elkezdtük a napi futamokat. Frissnek nem mondanám a csapatot, de annál motiváltabban álltak a rajthoz, lett is 1-2 OCS… Máté szép vitorlázással, nagyot küzdve nyerte a futamot Levi és K. Ati elött.

Jön a következő, gyengül a szél, 8-9 méteres áramlás hasonló irányból, ami látszik is a rajt alkalmával az óriáskifliben. Lassan érnek fel az első jelhez, raum és rövidítés mellett döntöttünk, a kapuban befutó. Ismét Máté, Levi a sorrend, Roni és Borda Levi követi őket.

Több futam nem volt, 6 óra vízen lét után ez a normális, nagyon fáradt, de mosolygós arcok húzzák fel a hajókat a sólyán. Még egy kis csata a slagért, megduma csapatonként és már is 7 óra, mehetünk enni. Kimerülve vonul mindenki a szobájába, vagy a vissza a térre focizni.

Nagyon kellemes és hasznos nap volt, az időjárás kegyes volt hozzánk és az év egyik legszebb napját tölthettük a vízen. Kicsik és nagyok egyaránt kitettek magukért és erőn felül teljesítettek. Holnap reggel jöhet a folytatás!

Dénes Gábor beszámolója

Ismét napsütéses időre ébredtünk az edzőtábor keddi napján, úgy tűnik az idő kegyes hozzánk. Bár a pára ismét nagy volt, hasonlóan a vasárnapi versenynapon, de bizakodtunk. A reggeli ébresztőkre már nincs szükség, a lurkók 7.30kor már gyülekeznek a téren. A frissebbek már deszkázgatva, vagy focilabdát passzolgatva várja a többieket.

Megvan a csapat!

Bemelegítés, kocogások, kis sorverseny, hogy hangolódjunk a napra. Majd jön a megszokott 8 órai reggeli. Mindenki gyúr a hosszú napra, mert olaj a tenger. A kikötőbe irányítjuk a srácokat, de már beöltözni csak ott fogunk. A gyerekek lázasan szerelnek, de mindenki kérdezi, hogy megyünk-e? A csoportok szétválnak és valaki videó elemzéssel, valaki kis focizással táplálja a csapatát.

Én az 5-ös csapattal foglalkozok. Lelkes kis első éves csapat. Maradunk a hajóknál és a felszerelésről, szabályokról, apró trükkökről és praktikákról beszélünk. 11 körül megjelennek a csíkok a vízen. Csaba indul a 6-os csapattal elsőként a vízre, akit Laci bácsi és mi követünk.

Csíkos…nem sok, de van. „Manőverezéshez jó lesz”, ezt mondjuk a kíváncsiskodó szülőknek. Bemelegítés, majd a tegnapi sebesség és hajóvezetési feladatokra visszatekintve, manőver feladatokba kezdtünk.

A motorosból visszanézve szépen szállnak vízre a többi magyar csapatok is. 300 és 295-ről fújó, csíkos 3-4 csomós szél van. Telik az idő és áttértünk a rajt és az első kreutzos feladatokra.  3 órája dolgozunk, mikor elkezd gyengülni a szél és először elhangzik a rádió forgalomban, hogy előbb kéne futamozni. El is indulnak a csapatok egymás felé, de a szél csak fogy. Peti végül beszól a rádión, hogy induljunk a partra. A gyerekek lázasan elindulnak a part felé, majd beindul a begyűjtés és a vonta.

4 óra a vízen nem is rossz!

Fáradt, de mosolygós sztorizgatós arcok adogatják a vizes slagot egymásnak, hogy a hajóikat átmossák a sós víz után. A hajók és a motorosok elpakolva. Minden edző megbeszélésre irányítja a kis csapatát, hogy értékeljék a mai munkát. Vissza a szállásra, kis zuhany és a gyerekek újra a téren és deszkázgatnak. Mi, az edzők 17.30-ra egy meetinget beszéltünk össze, ahol a Peti és a Szende beszámolóját hallgathattuk az idei világversenyekről.

19 óra vacsora. A gyerekek szó nélkül megjelentek és megszállták az éttermet. Ma csendesebb az este. Mindenki pihenősebbre vette a figurát. Elfáradtak, ez jó jel.

Minden nap ajándék eddig. Gyűlnek az üzemi órák és jó időben, jó hangulatban telnek a napok. Holnap klubnap lesz, és lehet, hogy egy kis bowling is belefér majd.

6.napi beszámoló Előd Botondtól (KVK)

Ma klubnapot tartottunk, aminek keretében az edzők a saját gyermekeikkel foglalkozott. Minden a szokásos menetrend szerint zajlott a reggeli órákban, de sajnos Aiolosz nem fogadott minket kegyeibe. Már a reggeli órákban számítani lehetett rá, hogy a szokásos termik szél nem fog megérkezni, mert szürke felhők rejtették el előlünk a napkorongot. Ezt megspékelték még egy kis esővel is, ami helyenkét alábbhagyott, de a nap túlnyomó részében verte az ördög a feleségét. Az idő szomorkás volt és mi edzők is, hogy a vitorlázott órák számát nem tudjuk gyarapítani.

No de a gyerekek!

Ők mindig hangulatba tudják hozni egymást és minket is, ami ma sem történt másképp. A reggeli letornázásában különböző gördülő ketyeréken már profik, de az energiákjukból nem vesz el csipetnyit sem. Hogy ne legyen jelentős anyagi kár és a testi épséget is megőrizendő, különböző programokat szerveztek az edzők csapataiknak.

Voltak városnéző turistacsoprortok, medencében búvárúszósak, labdákat dobó-rúgó csaptszerűségek és a szélre vadászók az Adria kék vízén. Az egyetlen fix csapatépítős és közzösségformálós program, a koperi bowlingviadal volt, ahol megtudtam, hogy mi az a strike és rádöbbentem újból, hogy milyen rohamos fejlődést tudnak mutatni a lurkók az élet minden területén. Remek hangulatban telt a vegyes csapatok "csatája", ahonnan mindenki győztesként távozott, mert egy szuper élménnyel gazdagodtunk.

Ugyan a konyhás nénik ráncolták a szemöldöküket, hogy a vacsi végére estünk be, de szerencsére mindenki jóllakottan térhet nyugovóra és álmodhat az elkövetkezendő két nap gyönyörű szeleiről, amit az előrejelzés is ígér.