Múlt vasárnap az akkor 8. helyen álló Thomas Ruyant vízalatti tárggyal ütközött és feladni kényszerült a versenyt, hajója a Le Souffle du Nord majd kettétört. És nem ő volt az első, sajnos elképzelhető, hogy nem az utolsó versenyző, akivel ez megtörtént.

A World Shipping Council szerint 2008-2013 között évente átlagosan 546 konténer süllyedt el, ha nem számoljuk a katasztrófákat, mint például a MV Rena 2011-es zátonyrafutása, melyben 900 konténer tűnt el Új-Záland partjainál.

Ugyanakkor 2011-2013 között 2683 konténer veszett tengerbe évente, ha a katasztrofákat is beleszámoljuk, tehát a konténerek elvesztésének száma egyre nő.

2013-ban a MOL Comfort elsüllyedése miatt 4293 konténer merült el az Indiai-Óceánban.

2014 februárjában pedig a Svendborg Maersk 520 konténert vesztett el egyetlen vihar alatt a Biscay-öbölben.

Ezek hatalmas számok, de csak nekünk. A tengeren mintegy 120 millió konténert szállítanak évente.

Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy csak az elmúlt tíz évben több, mint tízezer konténer került a tengereinkbe, veszélyeztetve nem csak a kisebb hajókat, hanem a környezetet is. Mert ezek a konténerek nem voltak üresek.

A hajózási társaságoknak természetesen az az érdekük, hogy ilyen balesetek ne történjenek, hiszen számukra, illetve a tulajdonosok számára ez anyagi veszteség. Ugyanakkor még mindig nagyon keveset tesznek azért, hogy az elveszett konténereket megtalálják és megmentsék.

A WSC eredeti adatai a csatolt dokumentumban részletesen elolvashatók.

Képek:
Maritime New Zealand
MRCC Mumbai
Ole
Maersk Line A/S via DMAIB
Thomas Ruyant