Olcsi előadásának témája. "A versenyzői attitűd és egyéni képességek hatása a taktikára és az eredményességre"

Érdemes lesz meghallgatni, hiszen ki lehetne avatottabb előadója ennek a témának, mint a Repülő Hollandi osztály tizenegyszeres világ- és ötszörös Európa-bajnoka, aki tavaly a Chiemsee-n a legjobb európai Assók versenyében is elsőségre vezette a csapatát.

Ajánlatos regisztrálni a szerda esti előadásra, mert Olcsi előadásain 2015-ben és 2016-ban is megtelt a háromszáz fő befogadóképességű terem.

Regisztrációs link: https://docs.google.com/forms/d/107ZQACskLvKlcneUpUc8nNXz62KkgiRI3zrzV_DMG0I/edit?usp=sharing

 

Majthényi Szabolcs 1978-ban Balatonfüreden kezdett vitorlázni az MTK-ban, ahol édesapja Majthényi Zsombor volt edző. Először a következő szezonban versenyzett természetesen Optimistben. Optimist után már a kétszemélyes osztályokban fejlődött tovább.

Rövidesen Balatonföldvárra a Spartacusba került. Domokos Andrással Cadetban még egymás ellen versenyeztek, majd 420-asban kerültek egy hajóba  Másfél évnyi 470-esezés után (amibe túl nehezek voltak) 1992-ben megérkeztek az adottságaiknak legalkalmasabb Repülő Hollandiba. Első hajójuk a Detre-testvérek Tallinni Olimpián bronzérmes Mader típusú hajója volt majd a Barcelonai Játékok  után az 1989-ben Pomucz Tamás vezetésével Európa-bajnok hajóba ültek és 1994-ben már egy Európa-bajnoki negyedik hellyel hívták fel magukra a figyelmet. Nagy kár, hogy a Repülő Hollandi olimpiai státusza megszűnt, mert ők ketten a 2000-es Sydney Olimpiára ideális életkorban lettek volna és addigra már a jó olimpiai szerepléshez szükséges rutinjuk is meglett.

1995 januárjában az ausztráliai világbajnokságon  a legnagyobb riválisuk, Ian MacCrossin által szervezett hétéves kölcsönhajóval versenyeztek és lettek először világbajnokok.

Annak ellenére, hogy sorra nyerik az aranyakat, nem dúskálnak a szponzorokban. Új hajót először 1998-ban  tudtak csak vásárolni, pedig akkor már világ- és Európa-bajnokok voltak.

2014-ben kezdtek egy addig ismeretlen olasz hajóépítőnek új FD-t fejleszteni. PlanaTech hajójukkal azóta –  2014 júliusában – Skóciában megnyerték tizedik világbajnoki aranyérmüket is, amelyet azóta Sydney-ben követett a tizenegyedik.

Dominak a Repülő Hollandi mellett nincs ideje egyéb, például nagyhajós versenyzésre, lévén főállásban pilóta. Szabolcs az FD mellett természetesen nagyhajózik is, állandó résztvevője többek között az Asso99 és a 8M OD osztályok versenyeinek. Ezekben is nyert több magyar bajnoki címet és csapatával 2007-ben a Kenese-Keszthely gyorsasági rekordot is megdöntötte egy Asso99 típusú vitorlással. Napjainkban már edzőként is dolgozik egyesületében a Spartacus Vitorlás Egyletben Balatonföldváron.