Mert a 2017-es verseny kiírása minden képzeletet felülmúl. Szakítva a hagyományokkal, mindjárt az első nap egy éjszakai futammal melegíthetünk Soltáról Korculára. Kemény menetnek ígérkezik, különösen a Hvar előtti szűkületben bír nagyon fújni, azt jó lenne még világosban letudni.  Jó szélben a Korculai kikötés sem egy könnyed ujjgyakorlat, de ha sikerül másnap már a szörfösök kedvenc partszakasza a szeles Orebic előtt a flotta. Innen startolunk el, hogy egy újabb éjszakai futam végén Dubrovnikban köthessünk ki.

Városnézés, bulizás? Á dehogy! Örülünk, ha elérjük a másnapi rajtot, hogy egy menetben visszahajózzunk Rogoznicara. Még egy éjszaka versenyben? Nem, mindjárt kettő, mert ezt a távot nem lehet rövidebb idő alatt megtenni!

Ki a fene vállalkozik ilyen eszement vitorlázásra? Nem kevesen. Az összes rendelkezésre álló hajót egy pillanat alatt lefoglalták, nem is értem mi hajtja ezeket az embereket.

A rendezők semmit sem bíznak a véletlenre. Nemrég egy egésznapos szemináriumot tartottak a résztvevőknek, nem titkolva a várható nehézségeket. Mivel a verseny során nem használható a motor, így az energiával igen takarékosan kell bánni. Hűtő leáll, autópilot pihen, zene, laptop, kikapcsol, melegvíz csak a parton, mert kell a power a navigációs fényeknek, a plotternek. Kell több kormányos mert ilyen hosszú menetet csak váltásban lehet hatékonyan végigcsinálni. Kell a kaja, mert nem nagyon lesz idő éttermezni. Kell a meleg ruha, mert ilyenkor még nagyon hidegek az éjszakák.

És kell a jó hangulat, hogy mindez kitörölhetetlen pozitív élményként kerüljön be az élményraktárba.