A magyar vitorlázók körében a kezdetektől fogva nagy népszerűségnek örvend a Túravitorlás Sportklub által szervezett Pünkösdi Regatta, amely a maga nemében teljesen egyedülálló esemény, hiszen itt a legkülönbözőbb hajóosztályok mellett a leggyorsabb kéttestűek is versenybe szállnak, és a vitorlázók egy egész hétvégét tölthetnek el együtt családias légkörben, jó hangulatban.

Az első napon, június 3-án megrendezett Helly Hansen Kupán idén összesen 245 versenyző indult el a balatonföldvári kikötőből, amelyből 204 hajó teljesítette a kifejezetten gyenge szélben a Keszthelyig tartó távot.  A kupa abszolút nyertese az Eurovit Katamarán volt, amely 14:40-kor szelte át a képzeletbeli célvonalat, és így 4:40 idő alatt tette meg a megadott utat. A második helyet a RSM DTM csapat szerezte meg, szintén kéttestűvel, a harmadik helyezett és egyben a legjobb egytestű hajó pedig a Helly Hansen Raffica Sailing Team lett. A yardstick alapján, a mindenkit összehasonlító előnysorszám szerinti befutó a Transette csapata lett.

A díjátadóra másnap, azaz június 4-én, vasárnap került sor a Keszthelyi Yacht Kikötőben (volt Phoenix vagy Libás), ahol a norvég technikai márka képviseletében Rajna Gabriella, a Helly Hansen Magyarország ügyvezetője adta át a díjakat: „A Helly Hansen világszerte 140 éve hű társa a vitorlázóknak, így a márka mára szinte teljesen összefonódott a sportággal. Ezért is szolgál különösen nagy örömünkre, hogy immár hetedik alkalommal lehettünk részesei ennek a rangos versenynek. Mint ahogy a vitorlázók többsége, mi is minden évben nagy izgalommal várjuk és készülünk a Pünkösdi Regattára, amely az év egyik legnagyobb hazai vitorlás eseménye.”

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy támogatóink között évek óta a sportág számára ekkora jelentőséggel bíró márkát tudhatunk, mint a Helly Hansen. Bízunk benne, hogy ez a gyümölcsöző kapcsolat a jövőben is folytatódik” - nyilatkozta a verseny kapcsán Siklósi Máté, a Túravitorlás Sportklub elnöke.

Annak érdekében, hogy a vitorlázás élményét ne csak a fedélzeten lévők élhessék át, a kikötőben a verseny idejére berendezett Helly Hansen pop-up üzletben a látogatóknak – a legújabb vitorlás ruházatok és kiegészítők megismerése mellett – egy speciális VR szemüveg segítségével fantasztikus és magával ragadó 360°-os nyílt tengeri vitorlázásban lehetett részük.

 

A Helly Hansenről:

A Helly Hansen márkát 1877-ben, a norvégiai Moss-ban alapították, és azóta is világelsőként szolgálja azokat, akiknek munkájuk vagy kalandjaik miatt az elemekkel kell megküzdeniük. A ruházatokat a skandináv dizájnnak és a legszélsőségesebb időjárási viszontagságoknak megfelelően tervezték, hogy magabiztosságot nyújtsanak a profiknak, amikor munkájuk során szembeszállnak a természet legzordabb elemeivel. A vállalat készítette el az első vízhatlan anyagot a világon, 140 évvel ezelőtt, majd az 1960-as években bemutatta az első Propile™ fleece középső réteget.  Az 1970-es években bemutatta az első LIFA® Stay Dry technológiával készült technikai aláöltözetet, napjainkban pedig a díjnyertes H2Flow hőmérséklet-szabályozó technológiával rukkolt elő. A Helly Hansen világelső a technikai vitorlásruhák forgalmazásában. Emellett a márka öltözeteit több mint 50 000 professzionális síelő viseli a világ száznál is több síterepén, és a hegymászók, válogatott versenyzők, olimpikonok és a kifinomult ízlésű kirándulók kedvelt viselete is. A Helly Hansen felsőruházatai, aláöltözetei, sportruházati termékei és cipői jelenleg a világ több mint 40 országában kaphatók. Ha többet szeretne megtudni a Helly Hansen legújabb kollekcióiról, látogasson el a www.hellyhansen.com oldalra.