A Peter Burling vezette Emirates Team New Zealand kisebb szélben már bizonyította sebesség fölényét, így a kérdés leginkább az volt, melyik csapat mennyit hibázik a pályán. Az ETNZ batman svertjei jól dolgoztak, a csapat a manővereket ismét szépen hozta, így még az is belefért, hogy az utolsó bójavétel előtt előtt leejtsék a szárnyakról a hajót: az első futamot Burlingék magabiztosan nyerték, így az eredmény az Oracle hozott pontjával 1:1.



A második futam rajtja izgalmasabbra sikerült: klasszikus match race nyitányt élvezhettünk, amiből az ETNZ jött ki jobban. A kiwik sebesség fölénye a 7-8 csomós szélben továbbra is megmaradt, így a futam második felére másfél perces előnyt dolgoztak maguknak össze.



A kiegyensúlyozatlan szél azonban adott feladatot a taktikusoknak: nemcsak az oldal választás rendezte át a lehetőségeket a futam utolsó harmadában, de a szélmentes foltok is hirtelen esésekkel lepték meg a csapatokat - aki pedig kiesik a repülő üzemmódból, annak bizony percekbe telhet visszaszerezni a lendületet. Hiába tért remekül vissza az Oracle kreuzban a szelesebb oldalon, Burling a bójánál úgy és oda tette be a csónakot, ahogyan azt a kis és nagy könyvek írják, így egy csodás hely védés után a második futam is az övék lett: ETNZ-OTUSA a döntő nyitó napjának végén 2:1.




Kövesse velünk az America’s Cup eseményeit a Porthole-on!

A BMW Magyarország támogatásával rendszeres összefoglalókkal jelentkezünk az AC fordulóiról!