A hátszélben a pályahatárhoz fej-fej mellett érkezett a két csapat és az új-zélandi csapatnak útjogot kellett biztosítani a halzolni kényszerülő amerikai csapatnak. Az OTUSA hajója enyhén belenyalt a hullámokba és ezzel jópár méter előnyhöz juttatta a kiwi csapatot. Burling ezt azzal hálálta meg, hogy elkezdett masszívan mélységre törekedni és szépen be is ért az ORACLE hajója elé, mindössze pár méterrel megelőzve őket. 



Ettől kezdve igyekeztek sakkban tartani az amerikai csapatot, akik sajnos a másik kaput választották alul és ezzel kissé el is ásták magukat. A következő szakaszokban a kiwik próbálták hol lazábban, hol szorosabban tartani az amerikaiakat. De aztán annyira elnyúltak, hogy nem is tűnt néha igazi párosversenynek. Vagyis egy pillanatra mégis azzá vált, ugyanis az amerikaiak még kreuzoltak jobbcsapáson, amikor a kiwik már hátszeleztek és ekkor az OTUSA agresszíven éleskedni kezdett, hogy útjogos hajóként hibára késztesse a kiwiket. Persze a végén csak kitért az új-zélandi csapat és hiába próbált óvni Spithill, az már csak reménytelenek tűnő próbálkozás volt. Nem is kapott büntetőt Új-Zéland. Innét pedig már sima út vezetett a célig. Újabb ETNZ győzelem.

Az OTUSA-tól még agresszívabb rajtot vártunk a második futamban. A kiwik ugyan elszúrtak egy halzolást a rajtot megelőző helyezkedésben, de azért nem jöttek ki olyan rosszul a rajtból. Félszélben gyorsabbak is voltak, ahogyan hátszélben is. A halzolásaik is gyorsabban mentek. Az amerikaiak a hátszél végén ismét a másik kaput választották és nem követték a kihívót. Egyszerűen támadásra voltak kárhoztatva. Kreuzban ismét a szoros emberfogással próbálkozott a kiwi csapat, de ilyenkor mintha lassabban fordulnának. Aztán csak begyújtotta a rakétákat az új-zélandi bringás válogatott és fokozatosan elszakadtak a címvédőtől. A második kreuz végére már 1 perc volt a különbség, ami 900 métert jelentett. És a futam végére a földbe is döngölte az amerikai csapatot az új-zélandi válogatott.

A hivatalos eredmény: ETNZ – OTUSA: 3-0

A forgatókönyv kísértetiesen hasonlít a 4 évvel ezelőttihez, de valahogy ez az ETNZ csapat sokkal összeszedettebb képet mutat, mint anno Barker csapata. Most öt nap szünet következik! Főként a TV-s közvetítések miatt alakult úgy, hogy a hétvégét preferálták a szervezők, esetleg pont az ilyen helyzetekre készültek, hogy legyen még esélye a vesztes félnek tuningolnia. Ez az idő elegendő kell, hogy legyen arra, hogy az OTUSA újra versenyképes legyen, mivel a 8-11 csomós széltartományban nem az. Azt azért ne felejtsük el, hogy az amerikai csapat bármikor elő tud rántani egy nyulat a cilinderből, de ha nem is nyulat, pár problémamegoldó NASA mérnököt biztosan. De hogy nekik is most sokkal nehezebb dolguk van, mint 4 éve az is tuti, hiszen a hajó nagy része már onedesign, így kevesebb az az elem, amin érdemben módosítani lehet.

Kövesse velünk az America’s Cup eseményeit a Porthole-on!

A BMW Magyarország támogatásával rendszeres összefoglalókkal jelentkezünk az AC fordulóiról!