A VOR teljes mezőnye október 8-án rajtolt el a Lisszabonból a warm-up futam keretében. Tekintve, hogy ennek a futamnak nem volt tétje, így a rajtot szélhiány miatt eltolták 2 órával és vagy jó 20 mérfölddel délebbre. A versenyigazgató Phil Lawrence azután döntött így, hogy tök olaj vízen kellett volna elindítani a mezőnyt. Délen viszont 7-10 csomós északnyugati várta az akkor még friss csapatokat. Ez azt jelentette, hogy egyből sebességi összeméréssel indult a verseny és ebben Xabi Fernández csapata a MAPFRE dominált. Egy szélváltónál döntéskényszerbe kerültek a csapatok, és a MAPFRE - Brunel páros sakkozott a legjobban, mikor is a part fele húztak, míg a többiek kifelé, így a nap végére ez a két hajó állt az élen közel 40 mérföldes előnnyel a mezőny maradéka ellenében.

 

A következő napon a spanyol partok közelében takkolgatott a két hajó és előnyüket be is betonozták. A gibraltári szoros után viszont már délebbre merészkedtek több szél reményében, enyhén magukra húzva a többieket. A versenyt a gyenge szél jellemezte végig, így a versenyigazgató október 11-én reggel bejelentette a rövidítést és a Cabo de Gatai kapunál ért véget a verseny. A MAPFRE be is húzta ezt a szakaszt a Team Brunel előtt 17 perccel.

Szombaton pedig már meg is rendezték az első in-port futamot, amit nem számolnak bele idén a VOR végeredményébe, szóval kisebb a tétje. Ezt a futamot is a Mapfre húzta be Alicanteban, szóval eléggé úgy fest, hogy ők lesznek ennek a VOR-nak a favoritjai.  

 

A múlt héten meg is történt a VOR első botránya, ugyanis az AkzoNobel kirúgta a csapat kormányosát. Úgy hírlik, hogy Simeon Tienpont túlköltekezése lehetett a leléptetés oka. Simeon Tienpont szerint viszont erről szó sincs és ő teljesen transzparensen használta fel a szponzori pénzeket. Vasárnap adott ki a csapat egy nyilatkozatot, miszerint Tienpont vállalkozása megszegte a szponzori szerződést. Szóval jelenleg ő már nem skipper és így a rajt előtt pár nappal ez elég ciki a csapatnak, hiszen nehéz csak úgy egy jó kormányost előszedni, aki a megfelelő mennyiségű és minőségű mérfölddel rendelkezik, de azért reméljük, hogy ott lesz a csapat a hétvégi rajtnál. 

Az in-port futam itt tekinthető meg: https://www.facebook.com/volvooceanrace/videos/10156021272347437/

 

A Prológ végeredménye:

1. Mapfre; 09:49 UTC

2. Team Brunel; 10:06 UTC

3. Team AkzoNobel; 12:44 UTC

4. Turn the Tide on Plastic; 12:53

5. Vestas 11th Hour Racing; 12:59

6. Dongfeng Race Team; 13:09

7. Team Sun Hung Kai / Scallywag; 13:17

 

A Volvo Ocean Race október 22-én veszi kezdetét Alicantéból.

A verseny honlapja: http://www.volvooceanrace.com/

Fotó: 

Pedro Martinez, Ainhoa Sanchez, Jen Edney/Volvo Ocean Race