A csapat szinte végig hibátlanul vitorlázott és nem sokkal a rajt után a Cabo de Gata kiszögelés után az élre álltak azzal, hogy a többiekhez képest közelebb helyezkedett a parthoz az AkzoNobellel egyetemben. Innét pedig szépen elkezdték nyújtani a távolságot már a Földközi tengeren. Az élen álló két csapat Gibraltáron úgy ment át, mint kés a vajon, hiába volt erős szembeáramlás a 25 csomós hátszél mellé.

A Scallywagnek volt egy érdekes momentuma még a szoros után, miután orrvitorlájuk a hajnal folyamán leszakadt egy kicsúszott stift miatt. Szerencséjükre gyenge volt a szél. Az esetről és a megoldásról itt egy rövid videó. A Team Brunel sem járt sokkal jobban, ugyanis komoly szemetet kellett levadászniuk a kíljükről, ezáltal jelentős időveszteséget elszenvedve.


Madeira felé a Mapfre északabbra nyitott, mint a többiek és ezzel jelentőset hoztak az élmezőnyön. Madeirához érve meg is ették sebességből az addig második helyen vitorlázó AkzoNobelt, akik meglehetősen szedett-vetett csapattal indultak útnak, többek között a rajt előtt pár órával szerzett kölcsönlegénységgel a fedélzetükön, az előző cikkben is ecsetelt ügynek köszönhetően.

Aztán bekerült a pályába egy újabb kerülendő jel is Porto Santonál, nehogy túl hamar érjen be a mezőny a célba. Az élen Madeirától az új jelig nem is változott a sorrend. Az utolsó Lisszabonra forduló szakaszon viszont a Dongfeng is lelépte az AkzoNobelt.

Lisszabonhoz közeledve ismét kezdett teljesen megdögleni a szél és amíg a Vestas takkolgatott, a Mapfre egyenesen veretett a cél fél, jelentősen csökkentve 35 mérföldes hátrányukat. Az igazi frusztráció csak a Tajo kifolyásánál, kiszélesedésénél kezdődött, mert a part mellett annyira nem fújt már a szél és annyira erős volt a szembeáramlás, hogy pár mérföldre a befutó előtt horgonyt is vetettek, amíg a szél újra fel nem támadt kissé. A Mapfre jobban eltávolodott a partoktól és 10 mérföld alá szorította hátrányát a verseny végére.

A Scallywag is hasonlóan kellemetlen helyzetbe került a befutó előtt olyannyira, hogy a sziklák fele sodródtak és szintén horgonyt vetettek (odébb úszott egy ember a horgonnyal), és közben távolabb is húzták magukat a parttól. Elvileg a szabályok értelmében a biztonság érdekében ezt meg lehet tenni

Az utolsó helyen érkező Turn the Tide on Plastic nevű csapat hat és fél órát kapott, ami nem is rossz ezen a szakaszon.

A következői kikötői futamot november 3-án pénteken tartják a portugál fővárosban és november 5-én el is rajtol a mezőny Fokvárosba, ami már egy combosabb szakasznak ígérkezik a maga 7000 mérföldével és igen változatos időjárásával.



Eredmények - 1. szakasz – 2017. október 28. (7 nap)
1. Vestas 11th Hour Racing - 14:08.45 UTC
2. MAPFRE -16:42.30 UTC
3. Dongfeng Race Team - 16:57:48 UTC
4. team AkzoNobel - 18:11:56 UTC
5. Sun Hung Kai/Scallywag - 18:57:44 UTC
6. Team Brunel - 20:29:00 UTC
7. Turn the Tide on Plastic - 20:36:52 UTC