Alig több mint egy hete rajtolt el a Transat Jacques Vabre mezőnye, hogy bejárják a "kávé útját": a franciaországi Havre kikötővárosából indult el a 37 hajó, hogy átkelve az Atlanti-óceánon a brazil Salvador de Bahiaba érkezzenek. A Transat négykezes verseny, tehát minden vitorlást két fő visz.
Bár azt lehetett sejteni, hogy az Ultime osztályban versenyző három trimarán közül fogja valamelyik megnyerni a versenyt, a Team Sodebo meggyőző fölénnyel vezetett végig. Azonban míg a nyílt óceán nagy részében nagyszerű szelük volt, a legénység, Coville és Nélias készült rá, hogy az utolsó szakasz idegtépő lehet: "a kikötő előtti két mérföldig 25 csomós szél várható. Aztán két csomó. Bahiaban nagyon be lehet ragadni. Ha jönnek mögöttünk 35 csomóval, egy pillanat alatt a nyakunkra jöhetnek" - mondta Nélias ma kora reggel. Tudták, hogy az utolsó pillanatig versenyezniük kell. A várt eredmény meg is lett: nem csak megnyerték a versenyt, de új rekordot is felállítottak 7 nap, 22 óra, 7 perc, 27 másodperces menetidővel. Az előző rekordot 2007-ben állította fel Franck Cammas és Steve Ravussin egy 60 lábas katamarán fedélzetén, akkor 10 nap, 0 óra, 38 perc alatt tették meg ugyanezt a távot.


A második helyen a Maxi Edmond De Rothschild hajó ért be a célba Sebastien Josséval és Thomas Rouxel-lal a fedélzeten, szintén az Ultime osztályban. A harmadik helyen, jócskán lemaradva a Prince de Bretagne Lionel Lemonchois-val és Bernard Stamm-mal.

Természetesen az Ultimeok mellett még három másik, sokkal népesebb osztályban is folyik a verseny. A Multi 50-es trimaránok hat hajója közül a Fenetrea - Mix Buffet vezet Erwan Le Roux és Vincent Riou kormányzásával. Sajnos a Drekan Groupe egy csúnya borulás után kiesett a versenyből.

Az Imoca osztályban St Michel - Virbac vezet, meggyőző, 60 mérföldes előnnyel. Azonban 1600 mérföld még nekik is hátra van, így bármi lehet!

A Class 40 osztályban a V and B hajó áll az élen, még 2181 mérföldre a befutótól. A hajót Maxime Sorel és Antoine Carpentier viszi, azonban győzelmük még egyáltalán nem biztos: a második és harmadik hajó 10 mérföldön belül követi őket.