Az első napon szélhiány miatt nem sikerült a vízreszállás, majd azt követőn 8 selejtező és 5 döntő futamot sikerült teljesíteniük a versenyzőknek az egy hetes viadal során. Fiainktól ezúttal elpártolt a szerencse, noha az első futamon a 14., majd azt követően a 16. helyen értek célba, mellyel a 32. helyen álltak az összesített listán, ám ekkor következett a fekete leves. A célba érést követő szúrópróbaszerű felmérési ellenőrzésnél a felmérő úgy ítélte meg, hogy Gabóék vitorlája pár milliméterrel a megengedettnél feljebb van húzva, ezért óvást nyújtottak be a fiúk ellen, majd a következő napon a kormánylapjuk tört félbe, amiért kénytelenek voltak két újabb futamot kihagyni. Három futamtól pedig egyetlen versenyen sem lehet megszabadulni, így a selejtezőn végén csak az ezüst csoportba kvalifikálták magukat, ahol végezetül a 42. helyen zárták a versenyt.

470

Szeptember 6-án, a legjobb tíz egység számára megrendezett medal race futammal zárult a regatta, mely a férfiak és nők versenyében is igen komoly csatát sejtetett. A fiúknál az első hat helyezett kettőst csupán öt pont választotta el egymástól, így minden az utolsó napon dőlt el. Az erős, forgolódó szélben a görög Panagiotis MANTIS - Pavlos KAGIALIS kettős vitorlázott a legeredményesebben, s szerezte meg a futamgyőzelmet, mely egyben az Európa-bajnoki címet is eredményezte számukra. Az izraeli Gideon Kliger - Eran Sela páros állhatott fel a dobogó második fokára, míg az előző napon még élen álló angol Luke Patience - Stuart Bithell duónak meg kellett elégednie a bronzéremmel.

A nők versenyében 10 pontos előnnyel állt rajthoz a francia Emmanuelle ROL és Hélène DEFRANCE, s a medal race futamon megszerzett harmadik helyezésükkel meg is tartották előnyüket, s szerezték meg az aranyérmet az olasz Giulia Conti és Giovanna Micol, valamint  honfitársaik, Ingrid PETITJEAN és Nadege DOUROUX előtt.

E.B.

Az Európa-bajnokság alatt került első ízben bemutatásra az új, kompozit anyagból készült 470-es vitorla - a mai napig a mezőny csak dakron vitorlázatot használhat -, melyet a versenyzők és az érdeklődők is tüzetesebben szemügyre vehettek. Az új, Technora vitorlákat a japán North Sails fejlesztette ki, mellyel a 470-es hajóosztály modernizálását szeretné elérni az osztályszövetség, hogy a hajóosztály továbbra is fel tudja venni a versenyt az újabb fejlesztésű, modernebb hajóosztályokkal szemben a 2016-os Olimpia indulási jogáért vívott harcban. A vitorlák modernizálása csupán az első állomás. Fejlesztés alatt áll egy újabb, két részes árboc is, melynek prototípusa már szintén elkészült -  tesztelését a SuperSpars gyár végzi -, s mellyel a versenyzők felszerelésének szállítási költségét is kívánják a fejlesztők redukálni, hiszen így a hajó és az árboc is beleférhetne egy 20 lábas konténerbe. Ezenfelül új svert és kormány tesztelése is folyik, ám magán a hajótesten nem kívánnak változtatást eszközölni az

Eszes Bernadett