Azért egy volt bennem kis drukk, hiszen a hajót még csak tanuljuk. Eddig alig néhányszor vitorláztuk meg, ez meg egy jó erős szeles versenynek ígérkezett, ahol nem igazán van helye hibának.
Szombat reggel 8-ra kellett a Balatonfői Yacht Klubba érni. Ez azért határeset, még akkor is ha az ember a szomszédból indul. Az 5 órai kelés pedig kifejezetten túl van a határon, de meg kell hozni az áldozatokat. Valamivel 7 után indultunk, és 8 előtt már ott is voltunk.. Köszönhető ez a szép egyenletes 3-mas déli szélnek. Csak úgy szaladt a hajó.. Már itt tudtuk, szép nap lesz.


A BFYC-ben volt időnk regisztrálni, inni egy jó KV-t, és beszélgetni is, hiszen a kormányosi értekezlet csak fél 10-kor kezdődött. Béci (Erdélyi Béla) egy szép túrapályát vázolt fel nekünk. Indulás a kikötő elől, le Siófokig kicsit bőszelesen, fel Almádiig kicsit préselve, majd közel hátszélben vissza Kenesére. Arra is felhívta a figyelmünket, hogy az amúgy is friss szél, folyamatosan erősődik majd.

Péterrel eldöntöttük, hogy nem kockáztatunk. A szép új BirdySails genoa a hajóban marad, és a kisebb genoa megy fel előre. A grósz pedig kap egy reffet. Ez a kiépítés a futtatott menetben épp egy kicsit kevés volt, viszont a szorításnál nem hiányzott a nagyobb felület. A rajt nem sikerült jól, de ettől függetlenül az egész futam alatt vigyorogtunk a boldogságtól. Ritkán adatik meg, hogy stabil pöff mentes 4-es 5-ös déli szélben vitorlázzunk szikrázó napsütésben, 27 fokban. Ezt nyugodtan nevezhetjük ideális vitorlázó időnek. A Póstás is élvezte a dolgot, vidáman mártogatta az oldalát a vízbe, gyakran egészen a deck-ig. Ami pozitív meglepetés volt, hogy a Sudár Regattákkal egész jól tudtuk tartani a versenyt. Bő szélben pont annyival voltak gyorsabbak amennyi vitorla hiányzott. Éles menetben pedig gyakorlatilag fej - fej mellett haladtunk. Sajnos a hátszeles menethez kivettük a grószból a reffet. Ezzel nem lett volna baj, ha nem veszek le egy olyan kötelet is, amit nem kellett volna. Így a vitorla hátsó sarka kiemelkedett a nútból. meg kellett állni szerelni.. Itt a sudarak szépen elgyalogoltak.. Hiába, össze kell még szokni a hajóval.
Ettől függetlenül elégedetten szereltük le a hajót, hiszen egy fantasztikus versenyben lehetett részünk. Az eredményhirdetés azért minket is meglepett. Az első napon a YSIII kategória első helyét, míg a Mackó Classic futam harmadik helyét szereztük meg. Igaz nem sokkal több induló volt ezekben a kategóriákban:) Ezzel együtt jó érzés volt a dobogó legfelső fokára lépni, a hajó első versenyén.



A jó hangulatú vacsorát fékezett habzású MólóParty követte. Az is lehet persze, hogy mi voltunk igencsak álmosak. Sokat kivett a hajnali kelés, és az erős szeles futam. Éjszaka aztán bejött az északi hidegfront, csak úgy dudált a szél az árbocok között. Reggel még jött hozzá egy kis eső is, így elég szomorkás lett a hangulat.. Talán ezért késtük le a kormányosi értekezletet, de azért kaptunk egy utólagos gyorstalpalót. 10 kor rajt, krajc fel a Marina Port elé, majd onnan egy takkon irány Tihany. Valahol Füred magasságában a befutó. A baj csak az, hogy fél 10-van. Futás a hajóra, vízhatlan ruha, felszerelés.. Még mindig kis genoa, de már reff nélkül. A rajtról megint lecsúsztunk kicsit. Itt is tanulni kell még a sebességet. A vitorlafelület itt is kevésnek bizonyult megint, látszik h. alul becsüljük még a hajó svéd vérvonalát. Így lehetett, hogy a sudarak ezúttal elég egyértelműen húztak el mellettünk. A befutó után kényelmesen bőszeleztünk vissza a Marina Fűzfőbe, ahol elégedetten pakoltuk össze a hajót. Igazán jó és eredményes hétvége volt (bár ez utóbbi igazán csak mellékes).

Ezúton is köszönjük a remek versenyt! A Póstásnak jövőre is ott a helye!



Kormányos: Szutor Ferenc
Mancsaft: Baldóci Péter
Hajó: Póstás (FolkeBoot, 1967)

Abszolút befutók:
Szombat: 1. Baghira II., 2. Sleepwalker, 3. Manual
Vasárnap: 1. Baghira II., 2. Thesis, 3. Manual

További eredmények ITT.
További fényképek a FaceBook galériában.

Fotók: Leiner András

Szutor Ferenc