A 29er, - mint neve is mutatja - a 49er utánpótlás nevelő ifjúsági hajóosztálya, kisebb vitorlázattal és hajóhosszal, de ugyanolyan vitorlás élménnyel és hajókezelési feltételekkel. A tavasz során a Nautivela hajógyártól vásárolt két majdnem új 29ert Balatonfüreden a BYC telepen és Földváron a Spariban időpont egyeztetést követően már kipróbálhattak a fiatalok, ám a nagy érdeklődésnek köszönhetően az osztályszövetség úgy döntött, hogy a július végén megrendezésre kerülő Csoki kupára a helyszínre szállítja mindkét kishajót, s a versenyzők a futamokat követően, illetve a várakozások alatt kipróbálhatják tudásukat az eddig ismeretlen, ám nagy élményt nyújtó hajóosztályban. Hamrák Péter, a 49er Osztályszövetség Elnöke nem csupán vitorlázási, hanem versenyzési lehetőséget is nyújtott a fiatalok számára, s egy 29er páros versenyt szervezett az ifi ranglista verseny futamait követő délutáni időszakra.

 

A hajó azonban annyira megtetszett az ifjúságnak, hogy több mint 30 páros jelezte indulási szándékát, s a nem éppen ideális szélviszonyok (szélcsend és esőzések) miatt, valamint a Csoki kupa elhúzódó futamai végett nem sikerült a selejtezőket befejezni a verseny végéig, így a rendezőség úgy határozott, - a gyerekek nagy örömére - hogy az ifjúsági versenyt követő napon fejezi be a 29er regattát.

Már a Csoki kupa három napja alatt is sorban állás övezte a hajóba kerülést és vitorlázási lehetőséget, melyről minden fiatal széles mosollyal az arcán, s megannyi élménnyel gazdagon tért vissza, lesve a következő vízre szállás lehetőségét. Lehetett szélcsend, kis szél, eső, vagy akár késő este, semmi sem szegte az ifjúság kedvét. Még az sem zavarta őket, ha időközben besötétedett, s korom sötétben kellett partra érni, s leszerelni a hajókat. Lehetőség adódott a kis gépeket hullámos vízen, klassz szélben is kipróbálni, s akiknek sikerült a talpon maradás, maradandó élményre tettek szert. De azok sem csüggedtek, akiket ledobott magáról a kis hajó, s a vízben végezték, hiszen serényen próbálkoztak tovább.

 

Sajnos nem mindenkinek adatott meg a lehetőség, hogy a Csoki kupát követő napon a helyszínen maradjon, ám azok, akik részt vehettek a páros versenyen, s egészen a végéig eljutottak, óriási csatában döntötték el a végső helyezéseket. A selejtezők végeztével hat páros maradt versenyben. Földesi Péter és Borsos Dániel, Vadnai Benjamin és Grams Dominik, Virág Zsófi és Kratzl Anna, Takácsy Kristóf és Levente, Kiss Viktor és Bihary Dániel, valamint Dénes Bence és Vajnai Zoltán, akik közül az egyre élénkülő északias szélben az első körben az előbb felsorolt párosok közül az utolsó kettő búcsúzott elsőként.

 

Az elődöntő egyik futamát a Takácsy Kristóf, alias Vigyori kormányozta csapat vívta a lányok ellen, ezúttal már két körösre bővített, kapus up and down pályán (kreuz-hátszél), melyben a fiúk szelték át elsőként a célvonalat, míg a másik ágon Vadnai Benjiék csatáztak Földesi Péterékkel, s csak a befutó előtti métereken dőlt el, hogy Földesiék kerülhetnek a döntőbe. A döntőben Földesi Péter és Borsos Dániel szelték át elsőként a célvonalat, így ők szerezték meg a végső győzelmet az első, ezúttal ugyan még nem hivatalos hazai 29er versenyen.

A díjak mellet az első három páros között a versenyrendezőség egy Samsung Galaxy Mini mobiltelefont sorsolt ki, mint a regatta fődíját. A szerencse ezúttal Grams Dominik mellé szegődött, aki Benjivel az oldalán a harmadik helyen zárta a regattát, ám egy új mobiltelefon boldog tulajdonosa lehetett.
 

 

A rendezvényt óriási érdeklődés és lelkesedés övezte, így a 49er Osztályszövetség további nyílt nap szervezését tervezi, s természetesen várja a fiatalok és klubjaik érdeklődését a hajóosztály és annak hazai meghonosítása iránt. Aki a verseny során, vagy akár eme cikk alapján kedvet kapott a 29er kipróbálására, az vegye fel a kapcsolatot Hamrák Péterrel a 29er osztály Facebook-oldalán, s időpont egyeztetés után maga is kipróbálhatja a hajót.

 

Eredmények:

1.      Földesi Péter - Borsos Dániel

2.      Takácsy Kristóf - Takácsy Levente

3.      Vadnai Benjamin - Grams Dominik

 

Néhány hasznos infó a hajóról:

Hajó hossza: 4.40 méter

Hajó szélessége: 1.70 méter

Ideális csapatsúly a hajóhoz: 120-140 kg

Hajó teljes tömege rudazattal és vitorlázattal: 90 kg

Vitorlák mérete ( grósz és fock): 13.19 nm

Genakker 16.83 nm

 

Eszes Detta

Fotók: Lázár Antónia

Eszes Bernadett