lányok az adrián

A Sabján Anni vezette lánycsapat a korábbi években is bosszantotta már eredményeivel a fiúkat. A szokásos bevásárlás és csapatösszeszedés után március 23-án reggel 7-kor már úton voltunk Biográd felé, a korai időpont ellenére frissen és lelkesen. Délután átvettük a már korábban kisorsolt Elan 340-esünket, a Hotelt. Sajnos, elég sok probléma volt a hajóval, ezért a kipróbálásra már nem maradt időnk.

Szerda délelőtt a tervezett futam a szél hiánya miatt némi késéssel indult, majd kellemes maestralban haladtunk Vodice felé. A futamban rajt-cél győzelmet aratott a „Harci kutyák" csapat, és bár ekkor még nem tudtuk őket megszorongatni, másodikként futottunk be - ezzel remélhetőleg némi meglepetést okozva a fiúknak. Csütörtökön következett a verseny reprezentáns futama: Vodice  - Vis  - Rogoznica, kb. 90 tmf. A rajt után kellemes, 10 csomó körüli jugóban kreizoltunk Vis felé, kis hátrányban a vezető Juliette-hez képest. Megpróbáltuk végre egyszer szigorúan betartani a futam előtt megbeszélt pihenési időket. Hr Mulo világítótoronynál a Juliette a partot választotta, mi vízre mentünk, ami jónak bizonyult, és a  "Harci kutyák" elé kerültünk.  A vis-i forduló előtt egy újabb, a tenger felé húzott takkal próbálkoztunk. Ez már nem volt jó, így nagyobb hátránnyal, de még mindig másodikként érkeztünk a vis-i fordulóhoz. A forduló után egy félszeles szakasz következett a checkpointig, a Brac-Solta közötti átjáró felé. A leálló szélben a vezetők bőszeles vitorlát húzva, kicsit esve az irányhoz képest nagyjából tartották előnyüket előttünk mindaddig, amíg a csatornához érve teljesen meg nem állt az addig folyamatosan csökkenő jugo. A csatornában megpróbáltuk elkerülni a kialakult lavórokat, ami eleinte a fantasztikus holdfényes éjszakának köszönhetően jól sikerült, így folyamatosan dolgoztuk le a meglévő hátrányunkat. A csatornából már vezető helyen sikerült kicsúsznunk, kicsit távolabb húzva Soltától, mint a fiúk. Ebben a gyenge szélben spinnakerrel gyorsabbak voltunk. A napkeltével visszaerősödő jugó-ban vidám vigyorgások közepette hátszeleztünk a következő checkpoint felé. Itt lehervadt az összes mosolyunk. A pont vételéhez rövid időre le kellett szerelnünk a spi-t, hogy az Arkandel sziget kerülése után visszahúzva a cél felé vegyük az irányt. Minden le-felszerelésünk flottul ment, mögöttünk a Juliette sokkal lassúbb volt. Aztán hirtelen újból leszereltek és visszafordultak.... Elnéztük a szigetet! L Mi is visszafordultunk, megkerültük azt a kegyetlen „arkangyalt", aztán szép komótosan háromnegyedszeleztünk a célig. Megint második.

Később derült ki, hogy a mezőny többi része sokkal több időt töltött a Brac-Solta közötti flaute-ban, órákkal később futottak csak be. Ráadásul a közben harapóssá erősödött jugóban kellett küzdeniük, ami nem mindenkinek sikerült károk elszenvedése nélkül. A nap további része pihenéssel, javításokkal telt. Nálunk a szokásos délutáni program: a chartercég emberei pár órát fejcsóválva szerelgetnek a hajónkon, aminek sajnos semmilyen látható eredménye nincs. Az éjszakai futam majdnem teljes idejét hiányosan működő műszerekkel, sötét képernyőjű GPS-szel és pozíciófények nélkül kellett megtennünk.

A harmadik futam, Rogoznica-Zut, végre a mi napunk! A rajt után a Juliettel fej-fej mellett haladtunk a déliről fokozatosan északnyugatira forduló, leálló szélben. Úgy döntöttünk, hogy levesszük a spinnakert és a szigetek mellett haladunk irányba. A mezőny nagyobbik fele, élen a Juliette-tel, a spi mellett voksolt, magasságban egyre távolodva a céltól. A leálló szél miatt a rendező rövidítés mellett döntött, a második checkpointnál befuttatott. A befutóra már kreizoltunk, kicsit izgalamas volt, hogy elkerüljük a célvonalhoz közeli zátonyt. Közben a Juliette egy privát szélcsíkkal idegesítően közeledett, de már nem ért utol a célig. Motorozás a kikötőig, Zut-on közös vacsora, nekünk nagy ünnepléssel.

Az utolsó nap papírforma, a Juliette-tel a rajt után meglógunk a mezőnytől, bőszélben egy kicsit gyorsabbak vagyunk, aztán a biográdi csatornába fordulva ők élesebbek és gyorsabbak, nyernek, megint másodikok vagyunk.

Nagyon örülünk az eredménynek, fantasztikus időben nagyon jókat vitorláztunk. Igazán tökéletes szezonindítás volt! Köszönet a rendezőknek!