Bizonyára pongyolán fogalmazok, amikor egy tisztújító közgyűlésből csak azt láttatom, hogy egy egyébként vidám embercsoport rém komor arccal levezető elnököt, jegyzőkönyvvezetőt választ, hogy az egy bizottság szigorú felügyelete alatt magasra tartott kézzel foglaljon állást attól függően ki mikor akar hazatérni. Volt létszámellenőrzés is annak érdekében, hogyha kevesen lennének lehessen szünetet tartani, de a J-sek mindíg elegen vannak.
 
 
 
Azt is hihetnénk, hogy ezt a közösséget a lazaság tartja össze, de ez így nem teljesen igaz. Egy one design osztály alapvetően bigott bürokraták gyűjtőhelye. Ha valaki látott már OD osztályelőírást, az pontosan tudja miről beszélek. Most is felmerült, hogy az utaslistához rendelt max 400 kg súlyhatár mentén legyen valami mozgástér, de a szabályok megváltoztatásához a többség nem járult hozzá. E konzervetív szemlélet teszi lehetővé, hogy 20-30 éves hajókkal is oda lehessen érni, így minden résztvevő esélyes a versenyeken. 
 
 
 
A J-sek nem szeretik az előnyszámos viadalokat, ezért nem könnyű számukra elegendő versenylehetőséget biztosítani. Az OD Trophy sorozat ideális lehetőséget jelenthetne igényeik kielégítésére, de az a rendezők számára nem a leggazdaságosabb befektetés. Mindenesetre van egy versenyprogram, vannak dátumok, az eltökéltségen aztán végkép semmi nem múlik.  

Gerő András