- fő esélyesként eddig Hawaii-ról, illetve San Francisco-ról volt szó a soron következő America's Cup kapcsán, így elég sok mindenkit meglepett a hír, miszerint a New Jersey-beli Sandy Hook ad majd otthont a regattának. Az 1800-as években, illetve az 1900-asok elején itt folytak a küzdelmek, sőt, 1899-ben ezekről a vizekről küldött Marconi helyzetjelentést a partra vezetékes kapcsolat nélkül. 1920 után Rhode Island-re, Newport-ba került át az AC székhelye, de előtte bizony 13 csata zajlott Sandy Hook-nál.

Michael Drewniak, a helyi kormányzó szóvivője: nagy örömünkre szolgál, hogy az America's Cup visszatér IGAZI történelmi otthonába. Itt még megvannak a munkásosztályba tartozó tengerészélet gyökerei, ellentétben Newport-tal, ahol a helyi sznobok kapcsolata ezekkel az emberekkel kimerült abban, hogy felvették őket fedélzetmosónak. A lehetőségnek köszönhetően végre teletömhetjük pénzzel a helyi építési vállalkozók zsebét, és talán a partvonal kiépítése is befejeződik. Ráadásul beinthetünk New York-nak, ha olyan kedvünk támad, lezáratjuk a George Washington hidat nézőtérnek.  

 - az előző (2011-12) Volvo Ocean Race folyamán Afrika keleti oldalán biztonsági megfontolásokból egy ideig rejtve ("Stealth mode") haladtak a hajók, a közönség nem láthatta a pozíciójukat. Úgy fest, hogy ilyen megint lesz (2014 októberében rajtol az új kiadás), de némileg megnövelt távon: a komplett Sanya (CHN) - Auckland (NZL) távot így fogják levitorlázni a hajók. Hab a tortán, hogy nem csak mi nem látjuk őket, de ők sem egymást - és semmi mást: a fedélzeten kizárólag szektáns és asztrolábium szolgál majd navigációs eszközként, a GPS-vevők, mobiltelefonok és minden elektronikus kütyü a parton marad. Mindössze egy műholdas telefont vihetnek magukkal, de csak vészhívásra használhatják, és ha így tesznek, azzal máris kizárják magukat a futamból.

Knut Frostad, versenyigazgató: egy darabig úgy voltunk vele, hogy a szektánsra sem lesz szükség, hiszen a polinézek évezredeken keresztül elvoltak nélküle arrafelé, de aztán rájöttünk, hogy az a tudás a múlt ködébe veszett. Úgy vélem, így is elég kemény dolga lesz a navigátoroknak.

  
Jordi Neves, a VOR technikai igazgatója: nem tudtuk, hogyan nyomjuk le a szponzorok és nézők torkán a hírzárlatot, de láttuk, mire volt képes a CNN a lezuhant maláj repülőgép kapcsán: végtelen találgatások, "szakértők" számolatlan órán át. A média magától is fokozza majd a hangulatot a "melyik hajó bukkan fel először a ködből?" típusú anyagokkal, amik talán érdekesebbek is lesznek, mint a napi szintű nyavalygások megromlott ételről vagy izzadságszagú tengerészekről. Akik, csak remélni tudjuk, mind odatalálnak Auckland-ba.
 
 - a Nemzetközi Olimpiai Bizottság állt elő a nagy ötlettel: a Téli Játékok programjába felvett jégvitorlázással. Egy neve elhallgatását kérő tisztviselő elmondása szerint megpróbáltuk visszanyomni a Star-t az Olimpiára 2016-ra, hsizen Brazíliának hosszú és eredményes kapcsolata van az osztállyal (elég, ha csak Robert Scheidt-re, Lars és Torben Grael-re, Marcelo Ferrera-ra vagy épp Bruno Prada-ra gondolunk), de éppen ezek az emberek tiltakoztak a legjobban. Úgyhogy kiutat kerestünk a személyeskedésig fajuló vitákból, és olyasmit javasoltunk, amiről azt sejtettük, hogy mindenki támogatja. Szocsi azonnal rávilágított a terv egy gyenge pontjára, így az előírásokat úgy módosítottuk, hogy a hajók korcsolyákon kívül kerekekkel is legyenek felszerelhetőek. Amikkel ugyan kisebb csúcssebességek érhetőek el, de legalább kevesebb orrabukás lesz.

Hacsak így nem...

 
Forrás: isail.blog.hu            
Fotók: tide-forecast.com; galeriasavaria.hu; photo.net