Kisebb taktikai csata volt csak a halzolások tekintetében. Gyorsan haladt a mezőny és 5 nap elég is volt, hogy az élboly elérjen a Zöld-foki szigetekig. A Vestas, Mapfre, Akzonobel, Dongfeng négyes kissé meglépett a másik 3 hajótól. Ekkor még úgy festett, hogy a Brunel továbbra is sebességi gondokkal küzd, ahogyan az első szakaszon is történt.

Persze az első pár napi sebességhajszolás a háborgó Atlantin igazán kimerítő volt a csapatok számára és az alvásra kevés lehetőség mutatkozott a 20 csomós veretés mellett. Az Egyenlítőhöz közeledve megváltoztak a dolgok és a Brunel hatalmasat harapott a gyengülő szélben. Egészen a 13. napig haladtak a csapatok balcsapáson, amikor új lapokat osztottak a játékban. Két kérdés volt terítéken: Mikor halzolnak ki a csapatok dél-nyugtra és mikor halzolnak vissza?! A versenyben elől álló Dongfeng pedig túl merészet és kissé érthetetlen lépést tett, ugyanis a többiek már ezerrel verettek a vadnyugatra, amikor ők lassan reagálva mezőny lépésére, csak megkésve halzoltak meg, holott egyértelműnek tűnt, hogy nyugaton több a szél, így gyorsabban és mélyebbre lehet vitorlázni azoknak, akik erre tendálnak. Az AIS rendszernek köszönhetően pedig pontosan látják a 8-12 mérföldre hajózó ellenfelek reakcióit. Természetesen nagy kérdés volt a mikor, de a Dongfeng a keleti nyitással hatalmasat kockáztatott. Charles Caudrelier, a Dongfeng skippere el is ismerte a hibát, amivel egészen a negyedik helyig zuhantak vissza az anticiklon okozta gyenge szélben.

Rich Edwards/VOR

A vezető hármasfogat a szakasz 14. napján ezzel Mapfre, Brunel (aki nagyon szépen vitorlázott az elmúlt héten) és a Vestas.  A Brunel a 14. napon lopakodó üzemmódba kapcsolt, ami azt jelenti, hogy egy ideig nem követhető pontosan, merre is járnak, ezzel is izgalmasabbá téve a versenyt, bár most úgy fest, hogy többé kevésbé egyenes vonalon haladnak a csapatok kelet felé.

A csapatok egy ilyen szakaszon, amikor csak a körülmények engedik, ellenőrzik a felszerelést, beleértve az árbóc tetejét is, nagyjából így:

És ha ez esetleg nem lett volna elég, hogy még egy ilyen versenyen is jut idő a baromságokra, akkor íme még egy bizonyíték: 

A 15. napon a Mapfre vezet és közel 30 mérföldes az előnye a másodikkal szemben. Már csak 4-5 nap és a csapatok elérik a második szakasz végét. 

Kiemelt fotó: Ugo Fonolla/VOR, szövegközi fotó: Rich Edwards/VOR

A VOR cikkeket a Volvo Autó Hungária támogatja.