Az idei versenyre a tavalyi 185-tel szemben 210 hajó nevezett. A csapatok a hagyományos koszorúzás és vitorlabontó ünnepség után gyenge, 2-4 csomós délkeleti szélben indultak el 12-kor. Azok a kapták el jobban a rajtot, akik a szél felőli oldalról indultak. A szél a rajt után gyengült, 1-1,5 csomósra, majd nem sokkal 13 óra után helyenként teljesen leállt, csíkossá vált. Később észak-északkeletire fordult és erősödött 4-6 csomós szintre. A gyenge szélben csak két katamarán ért be a balatonfüredi célba.

Helyezés Hajó neve Kormányos Befutási idő
1. New Black Jack Roland Gaebler 14:47:08
2. RSM2 Vándor Róbert 15:21:50
3. Admiral-X Vermesy Sándor 16:02:10
4. Lillafüred Gál András Levente 16:03:39
5. NO1 Király Zsolt 16:04:48
6. Revolution Molnár György István 16:12:28
7. Kacor Király Hrutka Gábor 16:14:07
8. 100% Paksi Álmos 16:18:13
9. Fantom Török Zoltán 16:22:52
10. HAM-LET Bartos Zoltán 16:22:53
11. Obsession Czap Zoltán 16:25:41
12. MagnuM Kurucz Sándor 16:25:48

Elsőként, nem sokkal háromnegyed 3 után (14:47:08) a New Black Jack (Decision 35) futott be Roland Gaeblerrel a kormánynál. (Gyakorlatilag címvédésről beszélhetünk, hiszen a tavalyi évadnyitót is Roland Gaebler csapata nyerte, igaz, egy másik hajóval.) Másodikként pedig a Vándor Róbert vezette RSM2 ért a célba. A versenyrendezőség 15 óra után úgy döntött, hogy lerövidíti a távot és a tihanyi bójánál befuttatja a mezőnyt. 

A tihanyi célba harmadikként az Admiral-X (X-35), negyedikként a Lillafüred (75-ös cirkáló), ötödikként pedig a No1 (RC44) futott be. Utánuk, a hatodik helyen érkezett a célba a Revolution (NAU370), osztálytársa a szintén NAU370-es Kacor király pedig hetedik lett. Utánuk érkezett sorrendben a 100% (Asso99), Fantom (NAU370), HAM-LET (X-35), Obsession (11M One Design), MagnuM (NAU370). 

A többi hajó nem tudott beérni a 16:30-kor lejáró limitidőn belül.

Fotók: Magyar Vitorlás Szövetség / Kollmann András