Hajnal 3 óra van, szélcsend, nem tudok aludni az izgatottságtól. Lehet, hogy nem érkezik meg a hidegfront? Pillanatokra lehunyom a szemem és mire felébredek, már hallom a vantnik fütyülését, ez nem jó hír. A megbeszélt találkozó hajnal háromnegyed 6-kor a csapat konténernél. Sapka, kapucnis pulóver, neoprén, neoprén zokni... Ez a szél erős, kockázatos hajónak és legénységének is. A döntést meghozzuk, hiába az idei szezonunk legjobban várt versenye, az időjárás közbeszólt, két órás pihenő következik.

A csapat a Szüreti Regatta - helyett edzésen

Ideje, hogy elmeséljem az előző esténket. Daruzás időpontja péntek 18:00, mindenki pontos. Sietünk, mert szeptember révén gyorsan sötétedik. Minden a terv szerint halad, naplementében daruzunk, mindenki jókedvű. Hajó a vízen, tudván, hogy a hétvégén erős szeles menetekre számítunk, bummot cserélünk. Hirtelen szakadni kezd az eső, viharkabátok elő, gyorsan végzünk a szerelésekkel. Elpakolunk, biztonságosan lekötjük a hajót. Eltelik a két órás pihenő miközben megérkezik kísérő motorosunk, még mindig nagyon erős a szél, de megbeszéljük, hogy elindulunk versenyen kívül, mihelyt gyengülni fog.

Pontban délben futunk ki a vízre a siófoki kikötőből. A két napos edzés nagyon jól sikerült, szombaton magunkkal versenyeztünk és próbálgattuk az erős szeles beállításokat, vasárnap pedig verseny szituációkat gyakoroltunk. Még ha nem is eredmény szempontjából, de sikeresnek mondhatjuk ezt a hétvégét is. Nagyon erős közel két hónap van mögöttünk, így most a csapat és a hajó is a megérdemelt pihenőjét tölti.

Csapattagok és segítők: Balogh Attila Zsombor, Baráth László, Farkas Zoltán, Frast Ákos, Kiss Zoltán, Nagy Anikó, Nagy Viktor, Nánási Balázs, Nánási Krisztina, Porrogi Gábor, Lőkös Danika, Varga István, Berecz Tímea, Havadtői Szabolcs, Németh Péterné Éva, Antal Ákos, Kovács Zita, Padányi Péter, Skandera Gábor, Németh Péter és Makádi Dániel

A csapat magja egymás utáni 8 hétvégéből hetet versennyel töltött, ami a jövő szempontjából nagyon előre mutató lehet. Voltak eredményeink, amikre büszkék vagyunk, ilyen volt például a Kelet-Nyugat Kupán elért Yardstick első helyünk az edző hajónkkal, vagy például a Tecon Kupa első napján elért abszolút első helyünk. Kétségtelenül a legnagyobb sikernek a Beszédes József Emlékverseny összetett abszolút első helye számít. A versenyhajó 2010-óta íródó magyarországi történetében ez volt az első alkalom, mikor sikerült egy több napos versenyt megnyernünk.

Nagyon sok újoncot avattunk a szeptemberi versenyeken, így minden vízen eltöltött órára szükségünk van. Idei utolsó versenyünk a Siófoki évadzáró volt, nagyon jó időben, nagyon jó hangulatban búcsúztunk el a szezontól. A verseny utáni órák szereléssel teltek, párhuzamosan 2 hajót készítettünk fel szállítható állapotba.

A következő hónapok a csapat számára fizikai felkészüléssel fognak telni és szeretnénk a hajón különböző fejlesztéseket véghezvinni. Szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített nekünk abban, hogy megvalósítsuk az őszi terveinket. Gondolok itt elsősorban a csapatra és a hozzátartozókra, akik hétről hétre azon dolgoztak, hogy a maximumot kihozzuk a hajóból. Nagyon jól sikerültek a meglepi sütögetések, a csapat buli, felejthetetlen élményekkel lettünk gazdagabbak. Köszönet a fotósunknak, Kovács Zitának, aki szabadidejét nem sajnálva végig kísért minket az ősz folyamán és hol a motorosból, hol a parton és az utolsó versenyen pedig a vitorlásból sikerült nagyszerű fotókat csinálnia rólunk. Ez a fajta vitorlázás nem működhet egy jól működő kikötő, egy daru és egy segítőkész kikötőmester nélkül, így nagyon nagy köszönet a Siófoki kikötőnek, hogy befogadott minket és hogy mindenben rendelkezésünkre álltak az egész év alatt.

A siófoki kikötőben

Tavasszal újra találkozunk a vízen!