Policsányi István ez utóbbi témakörben nyerte meg a legnépszerűbb és ezért legnépesebb kategória, a Mobility (mozgásban) fődíját. Ebbe az osztályba járművekkel és munkagépekkel lehet nevezni, 2013-ban például az Audi legújabb koncepcióautója és a Volvo teherautóterve volt a díjazott. Különösen értékessé teszi a mostani Best of the Best díjat, hogy ebben a kategóriában nagyon ritkán nyernek vízi járművek, ráadásul közösségi személyszállító hajó még nem kapott soha ilyen elismerést.

A benyújtott pályamű címe „New Voyage Experience Accessible to Everyone” (mindenki számára elérhető új utazási élmény), ez egy 80 személyes, balatoni közforgalmi hajózásra tervezett típus terve. A terv első változata a balatoni közcélú hajózási társasággal való egyeztetések alapján készült, de ők később más, gyorsabb megoldást kerestek az akkori hajóhiány orvoslására, így a mostani továbbfejlesztett koncepció megvalósításához Policsányi István tervező és mérnök társa Köves Gergely, az EMBER Industrial Design csapata új befektetőket keres – tudtuk meg a díjazottól.

A forma egyszerre ötvözi a modern gyártástechnológiával elérhető új vonalvezetést, a természettől ellesett formákat és a magyar géphajózás különböző koraiból átvett stíluselemeket. Külsejét egyszerre ihlette a vízi emlősök áramvonalas teste, a XIX-XX. század fordulójára jellemző klasszikus magyar vonalvezetés, és az 1950-60-as évek méltán világsikerű olasz motorcsónakjai. Ezáltal olyan forma alakult ki a tervezés során, ami stabilitást és erőt sugároz, ezzel együtt dinamikus és a jövőbe mutató. A formaterv mellett komoly hajózási számítások igazolják a hajótest ideális kialakítását: a törzs a Balatonhoz hasonló sekély tavakhoz optimalizált vízvonalat kapott és a belső bordázat segítségével a hajó sérülés nélkül elviseli a szűk kikötőkben szükséges hajózási manővereket, ilyen a kikötött hajóorr segítségével történő átfordulást. Mindemellett karbantartása is egyszerű, mert a hajómotorokat a hajófelépítmény megbontása nélkül ki lehet emelni a testből.

Az igazi újdonság azonban az utastérben található. A hajó teljes átjárást tesz lehetővé az utasoknak, így az utazás ideje alatt szoros ember-víz-jármű kapcsolat alakulhat ki. Innovatív rendszerek biztosítják, hogy a hajóra bármilyen vízállás mellett külső segítség nélkül felszállhassanak azok az utasok is, akik kerékpárral vagy babakocsival vagy kerekesszékkel érkeznek. A fedélzeten az utasszékek elrendezése az igények szerint egyszerűen átalakítható, például az utaslétszámnak megfelelően. Csak néhány mozdulat, és a babakocsi vagy a kerekesszék bárhol elfér a családtagok mellett. A fedélzeten akár egy egész kiránduló osztály is utazhat, és a bicikliknek is gyorsan kialakítható megfelelő tároló hely.

A hajó egyedi székrendszerének köszönhetően többfunkcióssá válik, mivel 5-10 perces átalakítás után a menetrend szerinti személyhajóból kényelmes turistahajóvá vagy rendezvényhajóvá válhat, ahol egyaránt lehet tárgyalásokat tartani vagy társas szórakoztató rendezvényt szervezni, táncolni, koncertet tartani. A görgős sínrendszerének segítségével a székek „elcsomagolhatóak” a középső zárt térbe, védve ezeket az időjárás viszontagságaitól avagy, ha teherszállításra kívánják használni, mivel a hajó hátsó fedélzete üres, sík felületű.

A nyertes pályamű és vetélytársai megtekinthetők a Red Dot honlapján részletek pedig a tervező weboldalán olvashatók.