Alex Thomson a Hugo Boss orrészén állva, az alábbi videóban mesélte el, hogyan vesztették el az árbocukat:

Alex beszámolója szerint este 9 körül éppen vitorlacsere közben voltak Pepe Ribes-szel, amikor a baj történt. A J1-es, közepes-gyenge szeles vitorlát szerelték le, hogy egy másikra cseréljék. Alex az orrészben szerelt, Pepe a vitorlát hozta fel a hajóból. Alex elmondása szerint általában két orrvitorla szokott felhúzva lenni, de kb. 10 percig csak egy volt fent. Szerelés közben vette észre, hogy ennek a vitorlának a betekerőjével valami nem stimmel: annak felső része hiányzik.
Hugo Boss furlerfail
A videón látszik, hogy mutatja, mi lehetett az árboctörés oka: a betekerő tengelyében lévő fém törhetett el, aminek köszönhetően az árbocot előrefeszítő orrvitorla első éle elengedett. Alex Thomson szeme láttára, az orra előtt tört el a betekerő, de már semmit nem tudott tenni, tudta, hogy ennek mi lesz a vége: az árboc egy ideig még állt, majd szép lassan hátrazuhant, majd kettétört. Ahogy a videón elmondja: társa lélekjelenlétének köszönhető, hogy az árboc nem tett kárt a hajótestben, mert Pepe azonnal hátrarohant, hogy elvágjon minden futó kötelet. 
„Rettentően kiábrándító, ami történt. Vezettünk a versenyben, megdöntöttük a Gibraltárig és az egyenlítőig tartó versenyrekordot, úgy éreztük, hogy mi diktáljuk a verseny tempóját. Nyilván követtünk el kisebb hibákat mi is, de ezeket leszámítva nagyon jól teljesítettünk eddig. Kiábrándító, ami történt, nemcsak nekem és Pepének, hanem az egész csapatnak is, de hát sajnos ilyen az élet!”
A Hugo Boss már a brazil partok irányába motorozik, várhatóan két-három nap, mire kikötnek, amihez szükségük lesz arra, hogy a parti csapattól üzemanyag utánpótlást kapjanak. Ezzel számukra véget ért a verseny. Alex búcsúzóul annyit mond még, hogy miután kivizsgálják, hogy miért tört el a betekerő, már az új Hugo Boss hajó építésére koncentrálnak, ami várhatóan nyár elejére készül el, legközelebb akkor fognak vitorlázni.