A manőver szépen összeállt, semmi extra elakadás, erőltetés vagy zavar nem történt amikor úgy 17 óra körül az állókötélzet megadta magát. A hatalmas rudazat összeomlott és sajnos mindkét árboc eltörött. Szerencse a bajban, hogy sem a 4 vendég sem a legénység tagjai nem sérültek. A csapat rendkívül fegyelmezetten dolgozott. Viszonylag gyorsan beszedték a kókadt riggeket, ami nem lehetett könnyű, hiszen a hatalmas vásznat még a vizes nútból is ki kellett húzogatni, ami lássuk be nem ugyanaz, mint amikor szárazon a gravitáció segítségével tépjük le.

A hiba valódi kiváltó okát még nem lehet tudni. Egy ekkora szerkezetnél, ahol még irodalmi tapasztalatokra sem lehet támaszkodni a méretezés során egy ilyen baleset bekövetkeztének a leggondosabb odafigyelés esetén is meg van az esélye. Gondoljunk csak a franciák államilag és az Airbus laboratóriuma által is támogatott hatalmas projektjére a Hidropterre! Hányszor csuklott össze a szerkezet míg el nem érték a megoldásban rejlő kiaknázható sebességet! Csak remélni tudjuk, hogy hamarosan megfejtik mi okozta a problémát és a hajó ismét folytathatja a felkészülését, hogy nemzetközi színtéren is bizonyíthassa kitűnőségét.

 

 
 

Porthole