David Guetta titkos villámlátogatása annyira rejtve volt, hogy erről nincs is mit írnunk. Mindenesetre még szombaton, egy motoroson látták. Aki nem hiszi, nézze meg az erről készült amatőr videót.

Minket jobban érdekelt a Lellei hajókiállítás a szokásos programmal. Az időjárás - bár szombaton jókora zuhét zúdított a nyakunkba, amit tulajdonképpen csak hűtötte a már túlforrósodott fejeket - összességében ezúttal kegyes volt a kiállítókhoz, és a látogatóknak sem lehetetett oka a panaszra. Bár a ballagós hétvége sokakat visszatartott, a rendezvény mégis sikeresnek tekinthető.

Pozitív fordulat a kiállítások történetében az az eddig nem tapasztalt összefogás, amit a nehéz gazdasági helyzetben lévő hajózási vállalkozások megléptek. Jelzésértékű a téli Budapest Boat Show-t rendező Hungexpo kiállítói jelenléte. A két hasonló profilú esemény együttműködése sokat javíthat a szabadidős hajózás sanyarú helyzetén.

 

 

Meglepő jelenség az elektromos hajó gyártók és importőrök nagy száma. Gyakorlatilag több villanyhajós kiállító jelent meg, mint vitorláshajós, és ez a dominancia hűen tükrözi egy új környezettudatos vásárlói réteg megjelenését is.

Nem véletlen, hogy a kormányzat figyelmét is felkeltette ez az új tendencia. Illés Zoltán környezetügyért felelős államtitkár, és Manninger Jenő Keszthely város országgyűlési képviselője látogatásuk során nagy érdeklődést tanusítottak az új technológiáknak. Kipróbálták az első üzemanyagcellás villanyhajót éppúgy mint a szintén magyar tervezésű és gyártású nagyteljesítményű villanymotorral szerelt karbonrakétát a Comot is. Elismerő szavakkal illették a hazai gyártású Wiaboats lenyűgöző modellválasztékát és minőségét is. A közös hajózás során alkalmunk volt beszélgetni a Balatoni hajózási szokásokról, az új technológia beilleszkedésének nehézségeiről. Az államtitkár úr tájékoztatást kért és kapott az alkalmazott technológiák energiahatékonyságáról, de arra is kiváncsi volt, hogy nincs e ellentét a villanymotorosok és a vitorlázók között. A beszélgetés során sok érdekes javaslat is elhangzott annak érdekében, hogy a tó befogadóképességének határain belül miként bővíthető a szabadidős hajózás. Mint megtudtuk, a további kikötőépítések legnagyobb akadályát az  Európai Unió által létrehozott Natura 2000 szabályrendszere jelenti. A Balaton része az összefüggő európai ökológiai hálózatnak, amely a közösségi jelentőségű természetes élőhelytípusok, vadon élő állat- és növényfajok védelmén keresztül biztosítja a biológiai sokféleség megóvását. Ezért nagyon nehéz az új kikötőhelyek engedélyezése.

A kiállítás szokásos programjának elengedhetetlen része az esti buli. Idén egy újabb örömteli megállapodás született. A két lellei kikötő együttműködési megállapodásának köszönhetően a célirányosabb infrastruktúrával rendelkező BLYC vállalta az esti program lebonyolítását. Az esti koncerten Gönczi Gábor és zenekara mellett vendégművészként csillogtatta énekesi kvalitásait Tóth Balázs alkalmi szerzőnk, a lellei kikötői vendéglátás koronázatlan királya. 

Képgaléria 

Gerő András