23 országból több mint nyolcvan egység versenyez az idei évad első fontos nemzetközi megmérettetésén, s a komoly mezőny mutatja, hogy az 1929-ben tervezett, klasszikusan elegáns háromszemélyes vitorlás továbbra is hallatlanul népszerű. Az EB főszponzora a Gazprom és a BMW.

A magyar csapatok közül a Luca nevű hajótól várható jó eredmény. Kis-Szölgyémi Ferenc és csapata: Kiss Tamás és a tavaly az év vitorlázójának választott Vezér Károly a tél folyamán Cannes-ban készültek az Európa-bajnokságra. Előző hajójukkal a szeptemberi világbajnokság negyedik helyén végeztek, az új hajót nemrégiben vették birtokba, így elképzelhető, hogy eleinte még finomítani kell a beállításokon. „Fecó” és csapata az EB előversenyének számító Olasz Bajnokságon a múlt héten az ötödik helyen végzett. 

A másik magyar résztvevő hajó a Jampec. Gömbös Lóránd, Futó István és Horgos Tamás magyar bajnokként vágnak neki a kontinensviadalnak. Számukra sem ismeretlenek a mediterrán vizek: évek óta rendszeresen rajthoz állnak a téli, Cannes-ban és környékén tartott Dragon regattákon.

Az EB-n a nemzetközi Dragon mezőny krémje képviselteti magát, amely szokás szerint csak úgy hemzseg az egykori olimpiai és világbajnokoktól, helyezettektől. A helyezésekért így ismét komoly harc várható. 

A keddi első futamot 18-20 csomós szélben, komoly hullámzásban tartották meg, egy finn hajó nyert. Szerdán a nagy szél miatt törölték az esedékes futamokat. A Luca a 37., a Jampec az 50. helyen várja a folytatást.