Sajnos a mostani bejegyzés kevésbé örömteli. A Kikötőláncot szervező BL Bavaria hivatkozva a Keszthelyi Phoenix kikötő egyetértésére bejelentette, hogy a jövőben egyikük sem biztosít kedvezményes kikötési lehetőséget a Porthole kártya tulajdonosok számára.
Indoklásul elsősorban a Kikötőlánc erősítésének szándékára hivatkoztak.

Mindazok nevében akik a kártya birtokában költséghatékonyan tudták körbehajózni a Nyugati medencét az eddigiekért köszönettel tartozunk. Sajnáljuk, hogy a jövőben ez a lehetőség csak azok számára marad nyitva, akiknek valamelyik nagy hálózat kikötőjében áll a hajójuk. Szerencsére a Keleti medence még a megszokott módon hajózható köszönhetően a BFYC és a Fűzfő Marina közismert rugalmasságának és kitűnő éttermeinek.
A Porthole kártya elsősorban a hajós közösséget támogató vállalkozások érdekeit képviseli. Azzal, hogy a hajózással kapcsolatos termék és szolgáltatáscsoportokon belül hol milyen kedvezményt vehet igénybe a kártyatulajdonos gyakorlatilag az adott vállalkozás ügyfélkörét bővíti.
A kikötői kedvezményeket azok a kikötők nyújtják ahol a szabad helyek nagy száma és/vagy a helyi vendéglátás érdekei ezt megkívánják.
Nyilván ha egy hajó kiköt valahol és jó a helyi kocsma, akkor lényegesen többet költenek mint a kikötőhelyi díj. Ha a hajósnak mindkettőt meg kell fizetnie inkább nem köt ki, vagy nem túrázik.

A Kikötőlánc szervezőit minden bizonnyal az aggasztja, hogy az új hálózat szolgáltatásait akár a Bahartosok is igénybe vehetik ha Porthole kártyát váltanak, míg ez fordítva nem lehetséges. Ez sajnos így igaz. Ha harc legyen harc, de a vesztes a kedvezményekből kizárt hajós, és a kikötői vendéglátó.
Arról panaszkodunk, hogy nincs kikötőközi hajós turizmus. Miért is lenne?

Ha egy ajtó bezárul kinyílik egy másik....