Nyugodtan kijelenthető, hogy a D35-ös a genfi tó elit osztálykatamaránja, alig készült belőle egy tucat és ezek közül tizenegy aktívan versenyez tizenegy éve, az osztály 2004-es alapítása óta. Többéves egyedi versenykatamarán-fejlesztés eredményei alapján, kifejezetten a genfi tavon uralkodó gyenge szélviszonyokra tervezték és építették. A tervezésben részt vettek a legmenőbb tervezők, többek között a Ventilo katamaránokat fejlesztő Christian Favre, illetve Bertrand Cardis, a Désision hajógyár alapítója.

A harmincöt lábas katamarán egyedi ismertetőjele a középső teherviselő ál-test, amely az árboc súlyát hordozza és a kellő forstágfeszességet szavatolja. Ez a középső, áramvonalas test nem ér a vízbe, ezért nem növeli a hajó közegellenállását. A nagyvitorla sottja hidraulikusan állítható, a pengére feszített vitorlára a leekocsival lehet ráengedni. Erősebb szélben is nagyon gyors marad a hajó, ilyenkor a legénység a kormányos mögé kiépített keretre hátrál a leejtés előtt, nehogy lefúrjon a szél alatti test orra.

Az osztály alapítása óta – egy kivétellel – minden évben D35-ös nyeri a genfi tavi tókerülő versenyt, a Bol d'Or-t, így talán kijelenthető, hogy ez a svájci tó leggyorsabb hajótípusa. Az is fontos, hogy a több, mint tízéves, éles versenyben töltött idő alatt kifinomultak a legpontosabb és minden körülményekre kiterjedő beállítások. Ez a tapasztalat-bank remélhetőleg sok segítséget ad majd Litkeyéknek, hogy gyorsan megtanulják a hajó teljesítményét száz százalékosan kihasználni.

Az egykori Artemis a sorozat tizenkettedik hajója, melyet a svéd versenycsapat rendelt. Alig egy évig sem használták, mert a szindikátus egyéb elfoglaltságai más prioritásokat szabtak. A hajó teljes és professzionális felszereltséggel, alig futott vitorlákkal két éve használaton kívül volt.

A Décision műhelyről

A Décision hajógyár évtizedek óta élen jár a kompozit szerkezetek gyártásában, itt készültek legújabban a Volvo Ocean Race hatvanötlábas osztályhajóinak egyes alkatrészei, az Alinghi America's Cup hajói illetve a jelenleg is rekordkísérlet közben lévő Solar Impulse – kizárólag napenergiával hajtott – repülőgépet.

A Décision 35 osztályhajó paraméterei:

Hajótest hossza: 10.81m

Teljes hossz: 14.95m
Testek szélessége: 6.89m
Teljes szélesség: 8.74m
Legénység nélküli súly: 1200kg
Nagyvitorla felülete : 81.6m2
Kis fokk: 21m2
Fokk : 40.7m2
Génua : 70.8m2
Reacher : 131.1m2
Legkisebb legénység: 5 personnes
Legénység felső súlyhatára : 456 kg

Litkey Farkas és az egykori Artemis D35-ös aktuális hírei itt olvashatóak.