07.04., 9:23 - Szutor F.:
Ma reggel 9 órakkor hivatalosan véget ért a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj. A versenyt 540 indulóból 436 hajó teljesítette. Gratulálunk minden indulónak és helyezettnek! Köszönjük a beküldött képeket, helyzetjelentéseket, köszönjük a figyelmet és a drukkolást is! Ma este 18:00-tól díjkosztó és utcabál Füreden! Továbbra is várjuk a beszámolókat a versenyről, melyeket a következő napokban folyamatosan közzéteszünk. Várjuk a videókat is, hogy elkészíthessük a Nagy Kékszalag klippet!

07.03., 19:36 - Őry B.:

A Póstás is mindjárt befut. A képen "örömgitározás". :)

Gratulálok uraim, ez férfimunka volt!

Élvezzétek a kiérdemelt pihenést!

07.03., 18:30 - Őry B.:

BEFUTOTT A SIRÁLY!

"Végre, vége!!! 33 és fél óra tiszta versenyzés (+ Földvár oda-vissza), az már sok.

Nem volt semmi menet. :-)

Röviden összefoglalva:
Szinte csak olyan idő volt, amit a Sirály nem szeret. Forgolódó mini szél (szélcsend), vagy erős szél. Egyikben sem a legjobb.

Három, számomra kedvenc részt emelnék ki az idei Kékszalagból:
1. Éjszakai 4-es 5-ös hátszél spi-vel Szemestől Máriafürdőig, Keszthely felé tartva.
2. Másnap délelőtt-délután 3-astól 5-ös erősségű szélben a végeláthatatlan kreutz hosszában a Balatonon hazafelé Keszthelyről.
3. És a legfontosabb: a vége! Befejeztük, teljesítettük!

Talán az eredmény sem annyira fontos, mert ez most tényleg kihívás volt! Teljesítettük a 2015-ös Kékszalagot! :-) Ez a miénk, és megérdemeljük!

Ezúton köszönöm a csapatnak is:
Köszi Zsombor!
Köszi Levente!

Az egész csapat nevében KÖSZÖNÖM A SZURKOLÁST!!!

Sirály kilép, off! :-)

Sportársi üdvözlettel! További jó versenyzést és kitartást a még kintlévőknek! Jó szelet!"

Búcsúzik a Sirály kapitánya:
Szentandrási-Szabó Attila

07.03., 17:57 - Őry B.:

Ezekben a percekben még 190-en vannak versenyben a számítások szerint. Köztük a Sirály:

"Füred előtt, de már az egész Keleti medencében teljesen leállt a szél. Már csak ez hiányzott a végére. Nem volt még elég szívásban részünk ezen a Kékszalagon? Hát mit vétettünk?
Ez megkoronázza ezt a két napot. :-(
Mikor lesz ennek már vége?"

Na, most nem szabad feladni, fiúk! (B.)

07.03., 16:05 - Őry B.:

Sirály: "A Tihanyi Csövön, génua szerelésen, és minden maradék energiánkon és türelmünkön is TÚL! Ja és 16 órán is túl!
És hamarosan a szélen is túl. Kifutunk belőle. Keleti medence 1-es alatti partközelben (Észak-keleti), vízközépen NULLA (a kánikula felzabálta a gyenge hidegfrontot, nyam-nyam)! Lavor!"

Fiúk, már csak egy kicsi van, kitartás! Minden tiszteletem a végsőkig való küzdelmetekért és elszántságotokért! (B.)

07.03., 15:23 - Őry B.:

A még mindig a cél felé küzdő Sirály sirámai: "Még valamikor az éjjeli-reggeli 6-os szélben elszakadt kicsit a nagy, szuper génuánk. Azt hittük, kibírja Füredig ebben a gyengülő kis szélben. Sajnos, mivel végül majdnem leszakadt, így muszáj volt Tihany és Földvár között félúton azonnal lecserélnünk. A francba, most kicsit mérges lettem! :-("

07.03., 14:45 - Őry B.:
Sirály: "Földvár. 1-2-es Észak-Keleti (újra).
Csak ki kéne állnunk és otthon lennénk...
Na ez az ostobaság fel sem merült bennünk! Természetesen befejezzük!
Már nincs sok hátra! :-)
Erőnk, türelmünk, kitartásunk végén járunk. De a közeli cél azért nagy erőt ad a végére!"

07.03., 13:19 - Őry B.:
Üzenet a Sirálytól: "Szemes előtt járunk, 13 órakor. Határozottan gyengül a szél, előbb 3-asra, most meg 2-esig gyengült, és le is fordult északira az iránya."

07.03., 12:37 - Őry B.:

Levél a Póstástól: "Révfülöp alatt kellemes 3-4-es szélben krajcolunk, es csatázunk a Bolygóval."

"Nem vagyunk már frissek, de a hangulat kifogástalan. Folyamatos folyadékbevitellel pótoljuk az ásványianyag készletünket, és drukkolunk, hogy kitartson az északkeleti szél Füredig, na meg a folyadékkészlet... Néhány hajó mögöttünk is jön, de széthúzódott a mezőny, nehéz megbecsülni, hogy 10 agyv 50 csapatrol van-e szó..."

07.03., 11:26 - Őry B.:
Helyzetjelentés a Sirály fedélzetéről: "11 óra Bogár! Továbbra is hosszában fúj (Észak-Keleti), és stabil 4-es. Egyre jobb a kedvünk! Ezt most tényleg nagyon èlvezzük. Apró bibi, hogy marha fáradtak vagyunk. Dupla kávé helyett dupla koffein tablettát nyomunk. Ja, magnézium és kalcium pezsgőtabit is, az is nagyon kell, merevednek és görcsölnek az izmaink. Kis szédülés van és nem feltétlen a lityi-lötyitől, hanem sokkal inkább a fáradtságtól és kimerültségtől. Zsombin kívül senki nem aludt, ő is főleg csak tegnap napközben. A szemünk kicsit káprázik, meg kissé homályosan látunk, ezen a fáradtság szintén csak ront. A napszemüveg nélkülözhetetlen!

Ez csak egy állapot! De kit érdekel? Jövünk már hazafele és nagyon jó a szél, csak kreutz. Így másfélszer annyi az út. Sebaj! De robogunk! Van szél!!!

Alig vagyunk páran a vízen most. Hozzon magával mindenki még egy embert vagy hajót! :-) A mezőny vége teljesen leszakadt."

07.03., 11:26 - Őry B.:
Ebben a pillanatban befutott az Utasellátó J24-es, Gerő András kormányzásával, huszonhat óra huszonhat perc versenyzés után. Gratulálok az egész csapatnak! Jó pihenést!

07.03., 10:47 - Őry B.:
Az Utalsellátó is átjött már a Tihanyi-szoroson, végigküzdötték a távot az osztálytársakkal, huszonhat óra vitorlázás hol kis széllel, hol szél nélkül, sok napsütéssel, és az éjszakai kellemes, lendületes tempóval elég fárasztó volt. Üzenik, aki még a csatamezőn van, az iparkodjon, hogy a mostanra enyhülő szél még vigye őket a cél felé.

07.03., 10:34 - Őry B.:
Az első száz hajó beért 9:37-ig. Köztük a Shadowfax, a Széltoló, a Granini és a Madicken is. Köszönjük a képeket és gratulálunk a csapatoknak!

07.03., 09:07 - Őry B.:
Sirály bejelentkezik: Badacsony és Fonyód vonala. Jó erős 4-es 5-ös kreutzra szelidült. Sok van még hátra, pláne kreutzban.
Full taklival nyomjuk! Nagyon izmos, fárasztó így. Fetrengős a Sirállyal. Ki fogunk "combosodni" a végére. De nagyon élvezzük most! :-)

07.03., 05:45 - Őry B.:
Póstás fordult Keszthelynél 6:30kor, jön a kreuz!
Ezaz, fiúk! Gyertek haza!

Hűséges, alapos, mindenre elszánt és akadályokat nem ismerő helyszíni tudósítónk, a Sirály legénysége küldi megbízhatóan a híradást, pedig kevesen is vannak, fárasztó is és közel sem ideálisak a körülmények. Ők az én hőseim.
"Keszthely. Most már kreutz vissza. Öbölben kis takarással 4-5-ös. Kint 5-6-os már. Egyes reff Grósz és reffelt fok."

07.03., 05:30 - Őry B.:
Sirály összefoglalója az éjszaka kemény részéről:
"Röviden, mert dolgozunk:

2:00-kor Lelle, 2-3-as hátszél
2:30-kor Boglár, szél már 3-4, hátulról.
3:10-kor Fonyód, 4-5-ös hátszél.
4 óra körül Máriafürdő. 5-ös hátszél 6 pöffökkel. Durva volt! Rájöttünk, hogy 3-an nem tudunk spi-zni ekkora szélben. Nagyon hiányzik az az egy ember. Szóval spi-t levettük.

Jelenleg Keszthely előtt vagyunk fél órányira. 5:30 Ref-kel, pláne majd ha fordulunk.

Fonyód után jött szembe a mezőny zöme. Mit ne mondjak, érdekes volt ekkor szélben. Kerülgettük egymást."
Maximális tiszteletem az övüké.

07.03., 02:06 - Őry B.:
Nem a tavalyi győztes, új rekordfelállító; nem a tizenegyszeres győztes; hanem a svájci tókerülő győzelem-gyűjtő nyeri a 47. Kékszalagot. Azaz 1. Safram (kormányos Rodolphe Gautier), 2. Fifty-Fifty (kormányos Józsa Márton), 3. Cellum (kormányos Litkey Farkas).
Gratulálunk az abszolút győzteseknek. Szurkolunk tovább a többieknek. Hajrá, kitartás és vigyázzatok magatokra!

07.03., 01:28 - Őry B.:
Még a cső előtt.

07.03., 01:16 - Őry B.:
Sirály: "Hajnali 1. Én meg egyre hülyébb leszek! :-))) Szemesnél a déli parton hátszél, 2-es. Azaz Észak-Keleti. Persze újra spi. Kedvünk remek! Haladunk! No meg a bójavételnél járó elmaradt söröket is bepótoltuk."

07.03., 01:13 - Őry B.:
Az abszolút nyertesek Szárszó környékén. A sorrend 1. Safram, 2. Fifty-Fifty, 3. Cellum.

07.03., 00:12 - Őry B.:
Sirály 23:50-kor már ezt írta: "Déli 1-es lett Őszöd környékén. Dobtuk a spi-t, újra génua. A gyenge hidegfront nem érvényesül most. Inkább a parti szél."

07.03., 0:09 - Őry B.:
Még 23:30-kor érkezett: "Sirály félvízen Öszödnél. Északnyugatias lett. 2-3. Spi ugyan az félszélben, de a másik oldalról. Forgolódik azért még a szél.
Jól haladunk, örülünk! Csak folyamatosan állítani kell."

07.02., 23:58 - Őry B.:
Póstás: "Leallt a szel. A mezon vege ismet megallt. Varjuk a beigert frissulest..."

07.02., 23:49 - Őry B.:
Szabó Balázs Bandáját nem lehtett kihagyni, még ha csak a végére értem is oda. Kellett egy kis lazítás.

07.02., 22:49 - Őry B.:
Póstás a siófoki bólyát vette 22:45-kor. "30-40 hajó még mögöttünk."

07.02., 22:09 - Őry B.:
Sirály: "A szoroson túl. Végre! :-) 7/8-ad spi továbbra is. Begyengült, forgolódik, ahogy itt szokásos. A hajózó utat a szorosban ketten nagyon nem tartották be. Fel is ültek, spi-vel. Egy élmény lehetett. Mi csak kicsit vágtunk le belőle."

07.02., 22:00 - Őry B.:
A füredi móló előtt a reflektorfényre odagyűlő rovarok hadában ifjúsági vitorlásversenyt imitáltak. Szél nem volt, nem baj, meg kellett tartani, mert a programban benne volt. Igaz, csak 100m-es up and down pályát raktak a nemlétező szélhez, de láthatóan azt is elég fárasztó volt végigpumpálni-billegtetni fordulókkal, hauzokkal a srácoknak. 420-asokban és lézerekben a feladatot komolyanvéve, uszkve 160-as pulzussal kapkodták a levegőt és fókuszált összmunkával dolgoztak, amit a szakkommentátor helyzetleírásai és magyarázatai helyenként komikussá tettek. Becsülettel végigcsinálták az 5-10 futamot (fotó Rápolthy Edit).

07.02., 21:50 - Őry B.:
Menthetetlen besötétedett. Marad a nyomkövető, meg a versenyzők, rokonok, ismerősök helyzetjelentése mint hírforrás. Mindet szeretettel fogadom. Ugyanitt tudatom, a parti egység visszább vonul.

07.02., 21:16 - Őry B.:
Siófok bejelentkezése még 20 óra után nemsokkal: "Siófok közelében vagyunk, a nap lassacskán megy lefele. A hőmérséklet változása fordított arányban van a hangulatunkkal. A hőmérséklet csökken, így nő a hangulatunk. Gyenge feles keleties szélben top spi-vel toljuk. Hamarosan bójavétel. Ami mit jelent??? SÖRT!!! :-) Vacsorán túl vagyunk. Kis változatosságot vittünk az étrendünkbe. Szalámi, sajt, hagyma ugyan az, csak a zsemlét cseréltük kiflire. :-)"

07.02., 21:13 - Őry B.:
Granini Code8: "Kicsit szereltünk :), üdv, Fonyód elől - a csaj csapat."

07.02., 21:08 - Őry B.:
Sirály: "3-asig feljött a szél. 5-6 csomóval robogunk. Így egy óra Tihany! Hurrá! Top spi-t 7/8-adosra cseréltük!"

07.02., 21:03 - Őry B.:
Póstás vette a bóját Kenesénél 20:45 körül. Hajrá, fiúk!

07.02., 20:52 - Őry B.:
Lellén tart a Széltoló: "D-i, DK-i szélben haladunk spível, 95. abszolút helyen, szunyog nincs, a nap lement, 8 csomós szélben az 33-as osztályban a másodikak vagyunk a Madicken és a Kedves között, a GPS szerint negyed 3 körül érhetünk Keszthelyre, ha így marad a szél. Most épp a Kedvessel meccselünk kicsit, mivel könnyebb hajó hozzánk képest, nagyon jön ránk spinnakerrel."

07.02., 20:38 - Őry B.:
Az élmezőnyben a katamaránokkal a két libera szépen tartja a lépést a számukra ideális szélben. Az élboj kettévált, az É-i parton frissülés érezhető, itt a P50,  BlackJack, és a két libera, Principessa és a Raffica halad, kérdés, hogy a déli partot választó Cellum, Naturaqua, Rapidophen, és az RSM-DTM hogy taktikáz majd a keszthelyi bója felé.

07.02., 20:31 - Őry B.:
Shadowfax jelenti: "Györök előtt vagyunk, a klasszikus hajók közül Lisa az első, mi a másodikak vagyunk, mögöttünk az Avatar. Jó a hangulat, mert jó a pozíciónk. A naplemente is csodálatos."

07.02., 20:25 - Őry B.:
Kedves versenyzők, olvasók, rokonok és ismerősök!
Hogy ne csak az élbojról szóljanak a hírek, írjanak a bekuldes@porthole.hu-ra vagy facebook üzenetben helyzetjelentést, hangulatjelentést. 34 hajóosztály van jelen a versenyen. Szívesen olvasnánk egyik-másik képviselőjétől híreket, kapnánk képeket. Csodás naplemente képek is jöhetnek! :)

07.02., 19:38 - Őry B.:
Két órával ezelőtt még csak a mezőny fele haladt el a siófoki bója előtt, ami azt jelenti, hogy még a féltávon sem voltak túl. Hősies kitartással haladnak még mindig sokan, bízva az este tízre várt jelentősebb frissülésben.

07.02., 19:00 - Őry B.:
Shadowfax jelentkezik:Szigligetnél vagyunk félvízen, előttünk a Lisa. Edericsnél állnak a katamaránok, Györököt senki nem vette még, 4km-en belül van mindenki: Avatar, Spirit, Capella Orpheus.

07.02., 18:32 - Őry B.:
A Póstásról kisebbfajta napszúrás híre ért ide. Sapka, borogatás került, meg hát elszánt sportemberekről van szó, akik semmitől nem riadnak vissza... Vigyázzatok magatokra, igyatok vizet!

07.02., 18:15 - Őry B.:
Elmondhatom, a hőség a parton sem jobb. Elsétáltam a Tagoréra egy kézműves kávéért és hogy a tömegben elegyedjek. A sétányon a vitorlázás is olyanná válik, mint a foci: mindenki ért hozzá. Elkapok beszélgetésrészleteket, szakértéseket, tippeket, hogy a most Tihany felé tartók mikor érnek be a holnapi napon. Többnyire nagy együttérzéssel gondolnak abba bele, hogy meddig tart ez még, és még odáig eljutottak, hogy az ivóvíz meddig tart ki a hajókon...

07.02., 17:51 - Őry B.:
Dolgozik a média, megy a közvetítés, kommentárok. Szép a látkép, a fiúk futkosnak a fedélzeten, a koreográfia nagyjából Code0 be, Code0 ki, nagyvitorla áthúz, denevér átpattint felül. Lehet, hogy a szép látképet elcserélnék egy kis szélre. A képen a BlackJack, fotó Kovács Zita.

07.02., 17:17 - Őry B.:
Az élen a katamaránok csatáznak egymással. Szélcsíkokat keresnek, fordulókra reagálnak gyorsan, fogják egymást, taktikus játék ez lassított felvétel-szerűen. Sorrendről nem lehet beszélni, mert a gyors szélfordulókban a harmadikból első lesz egy-két percen belül. (fotó Kovács Zita)

Sirály: "Siófok felé Keneséről az út kb. 1/3-ánál. Döbbenet! Tükör sima a víz. Hangulatunk még vállalható. A meleg viszont továbbra sem az. Kicsit enyhülhetne a hőség! Kiérdemeltünk még egy sört, de legközelebb már csak a Siófoki bója után."

07.02., 16:35 - Őry B.:
Az idegek harca ez a verseny. A mezőny eleje jelenleg Boglárnál. A Póstásnak pedig még Kenese is 3 mérföldre van. "Gandalffal összefújt a szél, egymássakl küzdünk, beláthatatlan mikor érjük el Kenesét, mert most állunk. De amíg esélye van a beérésnek addig a végsőkig küzdünk."
A képet a leggyorsabb Folke Bpatról a Sirály küldtemabbéli rácsodálkozásában, hogy velük együtt tud haladni, ami jó tempót feltételez.

07.02., 16:10 - Őry B.:
Sirály: "Vettük a kenesei bóját (a terelővel együtt). Hurrá! Jöhet a megérdemelt sör! :-) Apró (s)örömök az életünkben! :-D"
(Itt a szerkesztőségben megtapsoltam őket. Egészségetekre, fiúk!)

07.02., 16:05 - Őry B.:
Hogy előre is tekintsünk: az élmezőnyben a katamaránok Szárszó és Szemes táján egy csomóban egymás nyakát szorongatják (Black Jack, Cellum, Friss Viíz, Fifty-Fifty, Safram).

07.02., 15:15 - Őry B.:
Sirály: "Iszonyú meleg van. Izzadunk rendesen. Gyenge hátszél, még egy óra a bója (meg a sör). Hajrá Kenese! Na most kezdünk kajálni. Zsemle, szalámi, sajt, póréhagyma."

07.02., 15:05 - Őry B.:
Bejelentkezett a Beerci (YSII) is: "Aligánál járunk, 4 csomóval haladunk, ami a mai rekordunk eddig. Egy Hornettel versenyzünk Kenese óta, ő élesebben tud menni, mint mi, de tartjuk a lépést." Kérdésemre elmondták, hogy az ebédre szánt szendvicset a bójavétel után nyomták le.

07.02., 14:50 - Őry B.:
Shadowfax a csőhöz közeledik, előttük a Lisa, Avatar mögöttük, a sor pedig a Spirit of Pleasure-rel ér véget abból a körből, akikhez ők viszonyítják magukat.

07.02., 14:15 - Őry B.:

Hangulatkép a mezőny végén poroszkálóktól: Folkeboat találkozó Alsóörs mellett.

07.02., 14:00 - Őry B.:

Az Utasellátón sokat javult a hangulat: vettük a kenesei bóját, a J-osztályban harmadiként. Az északi partot választani jó stratégiának bizonyult, mert a déli parti bojból csak egy hajó ért még át a kenesei fordulón. Jelenleg nyugati leáramlás van, mintha zivatar akarna készülni, úgyhogy frissülő szélben krajcolunk Siófokra.

07.02., 13:40 - Őry B.:

Sirály jelenti: Almádi magassága nagyjából...
Húztunk egy top spi-t, bár félszeles, de legalább hatalmas, és egyre több hajón kerülnek fel ugyanígy a ballonok.

07.02., 13:30 - Őry B.:

A Shadowfaxról jelentjük: A Laisa és az Infinity társaságában megyünk a siófoki bója felé.

A Madicken kísérőmotorosáról pedig az a hír érkezett, hogy a 33-as osztályban ők vannak az élen.

07.02., 13:00 - Őry B.:

A Tagorén izgalmas gasztro válogatás van. A szokásos grill pultos lehetőségeken kívül izgalmas streetfood opciókat kóstolhatunk, mint fish and chips, pita formájú cipóba rejtett kolbászkák zöldséggel (kolbice), töltött lepények, finom desszertek kávé mellé, például csoki ganache (gánázs) makaron vagy az aszalt gyümölcsös-csokis falatkák. Ebédidőben nincs tömeg, talán mindenki a strandon falja a lángost. Mivel későn derült ki, hogy a fish and chips lisztmentes, egyszerű rizses csirkét választottam pocakos kovászos uborkával. Ezért a 30 dekás adagért kerek 2000ft-ot fizettem...

07.02., 12:30 - Őry B.:

Sirály jelenti: "Hurrá! Alsóörs után vagyunk! Zsombort altatjuk... :-) nem kellett, ment neki magától!
Épp most kelt. Meleg van, de most hogy kicsit fúj, szóval nem vészes. A kedvünk most remek. Az első sörre gondolunk... De csak majd a kenesei bója után! Akkor megérdemeljük. Ez még kb. 2-2,5 óra..., ha kitart a szél!"

07.02., 12:00 - Őry B.:
Akkor most jöjjön egy kis beszámoló a mezőny végéről. Sirály: "Harangoznak! Alsóörsnél húzzuk az északi partot. Iszonyú a meleg! Viszont valami szél lengedez, kezd összefüggővé válni. Keleties, feles. Semmi hullám. Suhanunk! :-)"

07.02., 11:50 - Őry B.:
A három első katamarán siekresen túljutott az első bóján 1. Cellum, 2. Safram 3. Fifty-Fifty. Igen, kedves olvasóink, még csak most, a déli harangszó előtt pár perccel. Eddig ez egy lassú verseny.

07.02., 11:45 - Őry B.:
Bejött egy kis ÉK-i szólt be a sajtóhajóra az Utasellátó. Az elől lévő katamaránok ezt meg is lovagolták, a Safram és a Cellum van legelöl. A kenesei bójánál pedig 50 hajó lehorgonyozva várja szeretettel a versenyzőket - jelentik a Bravo 6.0 fedélzetéről.

07.02., 11:27 - Őry B.:
A versenyzők komolyabb és kreatívabb fele igyekszik boldogulni, ahogy tud. Sirály: Csak remélem, hogy közeledünk Alsóörshöz!
Érdekes megoldást szül a kényszer! :-))) Spi baum-mal hátrafeszített orrsudárba húzott spi. Top génua (vagy code zero) helyett (képen). Ügyes! Haladnak!

07.02., 11:18 - Őry B.:
Van, akiknél elszakadt a cérna, hiába tiltják a versenyszabályok, azért a meleg az gyilkos, a lassú tempó idegölő tud lenni, úgyhogy bocs, de ők becsobbantak a Balatonba.

07.02., 11:11 - Őry B.:
Sirály jelenti: "A mezőny zöme Alsóörs környékén... áll!" Az északi partnál lévők irigykedve nézik a déli partnál egyelőre sokkal jobban haladókat. Itt a parton pedig azon folyt a tanácskozás, hogy úgy fest, még nyugodtan megebédelhetnek, mielőtt kimennek a csőhöz integetni a versenyző családtagoknak.

07.02., 10:34 - Őry B.:
Shadowfax jelentkezik: "Délen vagyunk, Sóstónál, 5.3 csomós sebességgel robogunk, az É-i parton látjuk állni a mezőny elejét Alsóörsnél. Abszloútban első helyen állunk."

Élőben s Póstásról: Csopak környékén szinte állunk. A rajtnál mi az északi bójához közelebb rajtoltunk, utólag láttuk, hogy jó döntés volt, tiszta szélben kezdtük a krajcot. Akik a rajtvonal déli végét választották, nekik bezavart a csőből jövő DNY-i. Az időben reagálók 3 perc után ballont húztak.

07.02., 09:58 - Őry B.:
Telefonos élménybeszámoló a mezőny hátuljáról: "Mi adtunk 20 perc előnyt a mezőnynek." - Akad, aki elszámolta a rajthoz érkezéshez szükséges időt, így átélhette azt az élményt, amikor vele szemben megindul 600 hajó. Nem, nincs fotó, inkább megélték a pillanatot. :)

07.02., 09:42 - Őry B.:
Sirály: Csopak előtt az északi partot húzzuk. Úgy néz ki ez a jó. A délin gyengébb jóval a szél. A kötelezően délin rajtoló katamaránok kis hátrányban vannak.

07.02., 09:00 - Őry B.:
Eldördült a parton az ágyu, már láthatóan kilőttek a gyors hajók és az északi part felé tartanak.

07.02., 08:55 - Őry B.:
Kifutott a Szent Miklós a sajtóval és a VIP vendégekkel. Én nem megyek, mert a nap szemből süt a fotózáshoz, a mezőny mögött halad majd. Tőletek jobb képeket kapok. Ugye? bekuldes@porthole.hu Jöhtenek! :)

A nézők lelkesek, lufikkal a kezükben várják a rajtot jelző ágyulövést, hogy szélnek ereszthessék azokat.

07.02., 08.45 - Őry B.:
Megy a 6km hosszú rajtvonalon a forgolódás. Eközben a parton a nézők lelkesen figyelnek a szakkommentátorra a móló végén.

07.02., 08:10 - Őry B.:
Bejelentkezett tavalyi tudósítónk gyike, a Széltoló (Top34-es) mosolygós csapatával. Kormányos: Lehoczky Ádám.

07.02., 07:50 - Őry B.:
Attila írja a Sirály fedélzetéről: "Füred előtt még semmi. Se hajó se szél. Keleti medencében tényleg semmi. Akkor reggelizünk egyet. :-) Végül csak hárman megyünk (Levi, Zsombi, és jómagam)."

07.02., 07:55 - Őry B.:
Aki a rajtvonalhoz szerencsésen közeli kikötőben éjszakázott, az ezekben a percekben nyugodtan végzi az utolsó simításokat, ellenőrzéseket.

07.02., 07:10 - Őry B.:
Ezt látja a Sirály Földvárnál: "Délnyugati 1-es fúj. Páran azért vitorlával próbálkoznak." Alibán A. is beküldte kora reggeli kérdését: "Ha a nyugati medencéből spível mennek a népek a Csövön, az nem az ígért keleti, ugye? :)"

07.02., 06:04 - PH.:

Balatonföldváron egyelőre jóformán szellő se rezdül, épp csak a kikötő vizét borzolja a hajnali légmozgás (kiscirkuláció?). "Odakint" néhány kósza szélfolt, de inkább nem, mint igen. Ebből mi lesz...

A Sirály is az ébredező Földvárrol indul ezekben a percekben a rajtra.

07.01., 23:50 - Őry B.:

Elkészült András sportorvosija.

07.01., 22:10 - Szutor F.:
Több hajó privát közvetítésbe kezdett, érdemes ránézni az ETALON Kékszalagjára, és a Buddhajó beszámolójára is!

07.01,. 21:30 - Szutor F.:

Safram, Black Jack, Fifty-Fifty rajtra kész a Hajógyári Kikötőben. Szép meccs lesz!

07.01., 20:40 - Szutor F.:
Tuss Milós és a HEPP (B31) is megérkezett Füredre!

07.01., 20:30 - Szutor F.:
Jó cserkész ott segít ahol tud. A Rotary motorja leállt, Alsóörs előtt. A Póstás vontára vette és behúzta a Hajógyárba.

07.01., 20:20 - Őry B.:
Az kérem nem egy ruha alá rejtett, meleg időre tartogatott, lédús dinnye, hanem - ha hihetünk az elerejelzéseknek - születése előtti utolsó napját az anyaméhben töltő mocó, akinek az édesapja Berecz Zsombor olimpikon.

07.01., 20:15 - Őry B.:

Ugye ti is gondoskodtok elegendő folyadékról?

07.01., 20:00 - Őry B.:
A szerelést soha nem lehet abbahagyni, igaz? A széljelző meg jó, ha van a víz és a part közötti hőmérséklet különbségből adódó tavi cirkuláció meghatározására.

07.01., 19:32 - Szutor F.:

Ezennel közhirré teszem a 47. Készalag ÁRKÁD Nagydíj mottóját: Tavi cikruláció!

07.01., 19:00 - Őry B.:
Utasellátó Füreden, dockban.

07.01., 18:10 - Őry B.:
A Póstáson is elhangzott a parancs: "Irány Füred!"

07.01., 16:37 - Őry B.:
Az Utasellato is ellökte a partot, a Porthole bázis anyahajó vontatja, mert a kis tiszai Honda nem pöccen...:-(

07.01., 16:00 - Őry B.:
A Sirály készen várja a holnapi rajtot. 201-es rajtszámmal 266-os vászonszámmal a YS II osztályban.
A holnap reggel 9-es rajt nekik legkésőbb reggeli 7 órás kihajózást jelent Földvárról, hogy odaérjenek a füredi rajthoz. A kormányost idézzük: "A lelkes szurkolótáborunknak üzenem, hogy aki élőben követni szeretne, az alábbi oldalon megteheti:http://phi.hu/tracker/monitor/
Annyi a követők dolga csak, hogy válasszák ki a SIRÁLY-t és frissítsenek. Majd megtalálhatóak leszünk a térképen. A rendszer mobil applikációhoz kötött, így jelenleg jól láthatóan a további felkészülést a parton egy megfelelő műintézményben folytatjuk..."

07.01,. 15:20 - Szutor F.:

Bélyeggyűjtők előnyben, Szabó Attila jelenti: A 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíj-ra a Magyar Posta bélyeget adott ki!

A bélyegeket rendezvény ideje alatt a füredi postahivatalokban egyedi bélyegzővel látják el! Na ilyen sem volt még! :-) Ötletből 5-ös!

Mindeközben a vízen nem sok szelet találni. Azt hiszem, hogy hozzá kell szokunk az alábbi látványhoz:

07.01., 15:12 - Szutor F.:

A Bravo Boats csapata, a Porthole vízi közvetítés támogatója. A Bravo 6.0 motorost, épp most készítik fel a holnapi menetre.

07.01., 13:55 - Szutor F.:

Nevezés Füreden. A Sirály (Szabó Attila) jelenti!

A bonyodalmak ellenére gyorsan ment a nevezés. Kb fél óra alatt megvolt minden, pedig a Sirályt csak most regisztráltuk be. Eddig nem is tudtuk volna... Friss és ropogós a műszaki vizsgája. Persze még csak ideiglenes, mert a megsérült Hajólevelet (korábban egy fetrengősebb vitorlázás alkalmával megfürdettük) bevonták a hatóság emberei.

Szóval egyenlőre nyugisan zajlik a nevezés. Igaz nincsenek is sokan. Csak 11 óra óta lehet nevezni itt Füreden.

Eddig 386-an neveztek (friss info a Szöviből). Ennek a nagy része még korábban Budapesten. Itt a helyszínen nagyjából 100-an voltak eddig.

07.01., 12:55 - Szutor F.:
Telepítetted már a TrackerService androidos appot! Segítségével követhető lesz a hajód a Kékszalagon. Figyelem, a követéshez NEM kell az app, csak a hajón kell telepítni egyetlen telefonra!

07.01., 12:25 - Sármay B.:

Mindeközben a Hajógyári Kikötőben

Pénteken érkezett meg a Safram katamaránt szállító kamion a Hajógyári Kikötőbe, hétfőn reggel pedig az összeszerelést végző technikai személyzet.Tegnap estére összeállt a hajó és ma már vízre is kerül. A svájci csapathoz Pénzes Attila társul a szalagra. Gyenge szélben esélyes lehet a Ventilo M1, a genfi Bol d'Or Mirabaud tókerülő versenyen - a D35-ös mezőny zömét megelőzve - negyedikként vették a féltávot jelentő bóját.

07.01., 11:30 - Őry B.:

A Sirály (Solaris 24 lábas, kormányos Szentandrási-Szabó Attila) ezennel bejelentkezik a közvetítésre. Ahogy tavaly is stabilan küldte a csapat a képeket, helyzetjelentést idén ismét számíthatunk a folyamatos helyzet- és hangulatjelentésükre. Jelenleg nagy iramban haladnak az M7-esen a Balaton felé, hogy utolsó pillanati műszaki vizsgáztatáson essen át az előző napokban előkészített Sirály. Drukkoljatok! #3

Jelenlegi 67-es kilométernél ez a helyzet: Úgy látszik, más is last minute készül a Kékszalagra. :-)
Ilyenkor még különösen nagy az összetartás a különböző csapatok között is a verseny vitorlázóknál. Remélem ez minél tovább így is marad... Raffica húzza a Kacort! :-)

07.01, 11:10 - Szutor F.:
Nem lesz hideg! Akár milyen is lesz a szél, az szite biztos, hogy a 30 fok körüli hőmérsékletet erős UVsugárzás is kísérni fog a verseny ideje alatt. Feltétlenül legyen nálatok elegendő víz/folyadék, magas faktorszámú napvédő krém és sapka is!
Persze éjszakára 10-15 fokig is csökkenhet a hőmérséklet, ezért meleg ruhával is érdemes készülni. Ne felejtségek el a hajó felkészítését sem. A feltöltött akkumulátor és a pozíciófények megfelelő működése nagyon fontos!
Tanácsok a felkészítéshez ITT.

07.01, 8:30 - Szutor F.:
Jelentjük, az Utasellátó felkészült!
A csapat összeállt, igaz, csak szerda estére, de a papírok rendben, a hajót ma reggel kikapjuk, kis algakaparás és irány Füred.
A Gál szervíz fűt fát ígért, csak a motor nem készült el időre. Sikerült a Tiszáról szereznünk egy kis Hondát. A baj csak az, hogy ezzel mindjárt szabályszegést követünk el, mert csak a hajólevélben szereplő segédmotor lehetne a hajón.
Mi értelme ennek a szabálynak? Egy kismotor használtan alig ér többet mint a horgony. Az miért nincs lajstromozva? Pedig az is csak része a biztonsági felszereléseknek, ráadásul tartósabb mint a kis négylovas berregő. Nyilván valamikor a motor elválaszthatatlan része volt a hajónak, de könyörgöm, egy külmotor?
Ha nem lesz szél bizonyára motorozunk Füredre. Ha elkapnak vajon halmazódik-e a bünti a testidegen moci miatt?
Drukkoljatok!

Ugyanitt jelentjük, hogy a Póstás is készen áll, viszont biztosítása a mai napon a kötvény szerint lejárt. A biztosító a napokban küldi az új csekket, aminek befizetéséről majd 1-2 héten belül érkezik a papír de addig?
A megoldás a "fedezeti igazolás". A kötvény lejártától számított 60 napig a biztosító még köteles felelősséget vállalni a biztosított járművért. Akinek mostanában van az évfordulója, az jó ha tudja ezt. Reméljuk a nevezésnél is tudni fogják...
Drukkoljatok! #2

07.01, 8:20 - Szutor F.:
Az időjósok továbbra sem értenek egyet. A Windguru szerint csütörtökön még nem nagyon lesz szél, az csak az esti órákban érkezik meg. A MET.HU szerint viszont hajnalban már megjön a front első hulláma, ami aztán napközben gyengül. Abban egyetértés van, hogy csütörtökön a délutáni óráktól északkeleti keleti frissülés várható, szóval a feladat adott. El kell jutni a kenesei bójáig, aztán SPÍ fel!

06.30, 9:20 - Szutor F.:
Nevezés rendben? Ne felejtsétek, hogy idén szigorúbbak a nevezés feltételei. Csak azt engedik nevezni, akinek minden papírja rendben van a VIHAR szerint, vagy a helyszínen érvényes és hivatalos papírral igazolni tudja a hiányzó adatokat.

06.29, 22:30 - Szutor F.:
Egyelőre egymásnak némileg ellentmondóak az időjárási előrejelzésk. A MET.HU Kékszalag előrejelzése szerint csütörtökre és péntekre is várható némi észak/északkeleti szél. Ha nem is túl erős a 25-30km/h azért egy laza körre pont elég. De szép lenne! Ha hihetünk nekik.. Minden esetre itt ez áll.

Ettől némileg eltérő ígérete van a Windgurunak, ami bizony nagyjából teljes szélcsendet jósol csütörtökre és csak péntekre mondja a szelet. Én a magam részéről a MET.HU nak drukkolok.

A vízállással nincs baj, 110cm fölött van az átlagos vízmélység, ami még mindig a felső szabályozási szint felett van. Azért a tihanyi csőnek adjuk meg a kellő tiszteletet.