A Comanche ma történelmet írt Hobartban. Ez az első alkalom, hogy egy olyan hajó nyert, aminek női tulajdonosa van. Aki mellesleg végigversenyezte a 2 nap 9 órányi távot. Az se sokszor esik meg, hogy egy hajó svert és kormánylapát törés után elinduljon vissza a kikötőbe, majd 30 mérföld után a kormányos meggondolja magát és visszaálljanak versenyezni, úgy mellesleg, szerelés közben. Az meg aztán külön érdekes, hogy amíg a Comanche szerelt és döcögött előre, a másik amerikai supermaxi, a Rambler az élén állva szintén eltörte az egyik svertjét, így 13 órával később a Comanche visszavehette a vezető pozíciót. Utoljára amerikai hajó, a Sayonara 1998-ban nyert azon a bizonyos tragikus kimenetelű Sydney Hobarton, ahol haltak az emeberek és süllyedtek a hajók. Egyébként a Sayonara azé a Larry Ellisoné volt, akié az Oracle Team USA.



Csakhogy legyen itt még svert törés, a Ragamuffin 100 is eltörte a baloldalit. De nem csak eltörték, hanem a svert el is tűnt mindörökre. Ezért úgy döntöttek, hogy a jobboldali svertet átrakják a bal oldalra, amikor azon az oldalon van rá szükség. Mint mondták, a fordulóik kissé lelassultak.

De nem adták fel és bár vagy 50 mérfölddel voltak a második helyen álló Ramble mögött, az utolsó szélcsendes szakaszon behozták a lemaradásukat és egy teljesen idegörlő csatában végül is megszerezték a második helyet. A Ragamuffin 100 kormányosa a 88 éves Syd Fisher, akinek ez a 48. Sydney Hobart versenye.



31 hajó adta fel idáig a versenyt, köztük volt a nagy esélyes Wild Oats XI is, akinek a nagyvitorlája szakadt el. De teljesen.

A viharos szél, ami a versenyzőket a Bass-szorosban várta, megtizedelte a mezőnyt, leginkább a kormányok törtek, illetve a nagyvitorlák adták meg magukat. Sajnos egy-két sérülés is történt. Az 50 lábas Victoire kormányosa ebben a bizonyos déli viharban akkorát esett, hogy bordatörést szenvedett és még a tüdeje is kilyukadt. Pedig 2013-ban ő nyerte a Sydney Hobartot.  A 47 lábas Dare Devil női kormányosa se járt sokkal jobban, őt szabályosan kiütött a grósz, így eszméletét vesztette. Ennek a hajónak is eltört a kormánya és éppen hazafelé menet történt a baleset. A Volvo 70-es Black Jack egyik legénysége pedig lábát törte.



Aztán ott van a többi hajó. Azok, akik lehet, hogy még mindig csak a több, mint 600 mérföldes táv felénél tartanak. A két legkisebb hajó a 34 lábas Quikpoint Azzurro illetve a 35 lábas Courrier Leon, aki idén megnyerte a Fastnet versenyt.

Bár a média kevesebb felhajtást csinál a kisebb hajók körül, az igazán nagy dolog korrigált idővel megnyerni a Sydney Hobartot és elnyerni a Tattersall kupát. Jelen pillanatban a 13 méter hosszú svájci Teasing Machine vezet legalább 4 órával. De még több, mint 100 mérföldre van Hobart-tól és Tasmánia partjainál alig van szél. Még bármi lehet.