Régóta tart a harc a mólóért, hiszen a helyi lakosok és a horgászok -más településekkel ellentétben- itt elérték, hogy mágneskártya nélkül semmilyen irányba se lehessen megtenni 3 lépésnél többet. Merlin is szóvá tette ezt már nem egyszer, például a túrabeszámolójában.
Szintén Merlin nevéhez kötődik egy 2010-es nyílt levél, amiben 100.000 forintot ajánlott fel a kikötő biztonságosabbá tételére és technikai megoldásokat is javasolt.
 
 

A helyzet azóta is változatlan.

balatonszemesi kikötőt néhány éve újították fel, ekkor építették ki az úszópontonos rendszert (melyet egyébként több kikötőben is használnak). Ezt a mólórendszert sokan kritizálják, de máig nem egyértelmű, hogy a technológia, a tervezés, a kivitelezés, vagy nem megfelelő felhasználás a problémák okozója.
 
 

Ami biztos, hogy a napokon át tartó Yvett névre keresztelt viharzóna komoly károkat okozott a kikötőben és az ott tartott hajókat sem kímélte. Az úszómólók több helyen eltörtek, egymásba fordultak, szétszakadtak.
 
 

A kérdésekre persze továbbra sincs válasz, pedig elnézve Tamási Csilla olvasónk által küldött képeket, előbb utóbb rendezni kell a kikötő sorsát. Szerencsére nincs minden hónapban ekkora vihar, de a klímakutatók nem sok jóval kecsegtetnek. Bizony egyre gyakoribbak lesznek az extrém időjárási események. Ilyen körülmények között pedig elég nagy hátrányból indul egy olyan kikötő, aminek nincs megfelelő védelme.
 
UPDATE:
A fenti cikk nem tér ki a vihar alatt folytatott emberfeletti küzdelemre. Mint a képeken is látszik, a kikötőmesterek és a kikötői önkéntesek mindent megtettek a hajók és a mólók biztosításának érdekében. Hevederekkel, kötelekkel erősítették a pontonokat, a hajókat pedig átkötötték a biztonságosabbnak számító helyekre. Ennek köszönhető, hogy "csak" ennyi kár keletkezett.
Ez viszont nem módosítja a cikk eredeti felvetéseit. Sajnos ettől még valós a probléma. 



Szutor Ferenc