Ebből az alkalomból került megszervezésre a budapesti Tranzit Art Caféban egy beszélgetős este, ahol bárki kérdezhetett Árontól, és kérdezett is.
Az eseményt Litkey Farkas nyitotta meg, jó utat és sikereket kívánva a nagy vállalkozáshoz. Farky elmondta, hogy igen becsülendő volt Áronnak a Carinálval tett útja és tény, hogy Áron azon a három éves úton vállt igazi hajóssá. Ugyanakkor nem feltétlenül követendő példa egy idős 6 méter hosszú hajóval nekivágni az óceánoknak.
No de most nem is erről van szó. Fenyő Iván már következő kihívásokról kérdezte Áront. Iván is hajós ember, így tudta mit kell kérdezni, sőt azt is, hogy mi érdekli a hallgatóságot. Sok információ elhangzott. Áron beszélt a felkészülésről, a hajóról, a kvalifikációról. A MiniTransat 1 hónapon át tart. Ez idő alatt Áron átszeli majd az Atlanti Óceánt a Mini 650-es hajójával a Felicity-vel. Bár a Felicity jóval fiatalabb mint a Carina ez a hajó sem új 2005-ben került vízre. Áron nagyon sokat dolgozott rajta, hogy igazán versenyképes legyen, és bírja az óceán megpróbáltatásait.
Ez az út alapvetően különbözni fog a Carinával véghezvitt átkelésen, hiszen Áron versenyben lesz. Ez azt jelenti, hogy nem lesz ideje aludni, hogy folyamatosan cserélgetnie kell majd a vitorlákat, hogy minden percben a maximumot kell majd kihoznia magából, és a hajójából is. A megterheléshez ízletes forróvíz hozzáadásával rögtön fogyasztható tasakos ételeket fogyaszt majd, hiszen nem lehet telepakolni a bilgét konzervekkel.
Áron a téli hónapokban szárazedzéseket tart, de persze ahol lehet ott hajóba szál. Még akkor is, ha ez a hajó történetesen egy természetes anyagokból épített PROA.
Tavasszal Franciaországban folytatja a felkészülést a világ legnevesebb óceáni vitorlázói társaságában, hogy a 2013 őszén induló versenyre a legjobb formába kerüljön.
Ha hajó felkészítése nem olcsó mulatság, így Áron minden szponzort, támogatót szívesen fogad, hogy egy ilyen színvonalas versenyre vihesse el országunk hírét.
Békét és szelet!
Hajrá Áron, hajrá Felicity!
Áron felkészüléséről rendszeresen beszámolunk majd a Porthole hasábjain.
Méder Áronról
Méder Áron 10 éves korában, 1990-ben, a Balatonon kezdett ismerkedni a vitorlázás rejtelmeivel. Hosszú volt az út addig, míg Kopár István és Fa Nándor után a harmadik magyar szóló földkerülő (2006−2009) lett. Útja során 40 országot érintett, és 55 000 kilométert tett meg. Később csapatot vezetve is átvitorlázott az Atlanti- és a Csendes-óceánon.
Áron és Kovács Tamás (aki egy másik kategóriában indul) lesznek az első magyar Mini 6,50-es óceáni szólóversenyzők.
2012-ben vásárolta meg Felicity II-t, egy Mini 6,50-est, és közel fél évet töltött az Atlanti-óceánnál, megkezdte a gyakorlást és a kvalifikációs versenyeket, majd hazatérve a szponzorok toborzását a MiniTransatra.
A MiniTransatról
MiniTransatként vált ismertté a 6,50-es hajóosztály (azaz a hajók hossza nem haladhatja meg a 6,50 métert) minden páratlan évben, legközelebb 2013 őszén megrendezésre kerülő úgynevezett szóló óceánátkelő vitorlásversenye. A 19. MiniTransat Douarnenez kikötőjéből indul (Franciaország, Atlanti-part), és a Guadeloupe-beli Pointe-à-Pitre-ig, tart (Karib-tenger), egy megállóval a Kanári-szigeteken. Összesen több mint 7500 kilométert tesznek meg a versenyzők.
Szellemiségéhez híven ezen a magas színvonalú regattán nincs pénzjutalom, az elismerés itt „csupán” egy kézfogás és egy kis kupa, emellett minden érkezőt hideg sörrel és meleg étellel várnak.
Szutor Ferenc