Riport Hortobágyi Gáborral, a Team Nokia Hungary ötletgazdájával:

eHogy állt össze egy magyar csapat az X40 vb-re?
 
Kékszalag előtt már egyértelmű volt, hogy Portoroz-ba is el kéne menni tanulni. Közel van, jól integrálható, viszonylag kevés a szállítási költség Balatonról. A szponzorok is láttak fantáziát az eseményben. Nem volt kérdés, hogy menni kell, csak melózni kellett hogy létrejöjjön az az anyagi háttér ami ezt lehetővé teszi.
Először Johannes Polgar volt tervbe véve mint kormányos, de lesérült.
Aztán jött Andy Hagara, de ő csak Kékszalagra ért rá.
Kékszalag után nem volt kérdés, hogy Roland Gabeler résztvevője lesz a projektnek. Kihoztuk magunkkal Detre Szagyit, hogy ő is tanuljon.
 
Az X40-es VB csapat:
Roland Gaebler (kormányos)
Detre Szabolcs (kormányos)
Hortobágyi Gábor (trimmer)
Kaltenecker Károly (bowman)
Mark Peter van Gelderen (trimmer)
Petrányi Zoltán (tartalék crew)
Gergely László (kisérő motoros/technikai segítség)

Mi a célotok, az első futamok alapján milyen eredményre számítotok?
 
Cél: X40-et tanulni pályaversenyen
Amire számítani lehet: nagyon-nagyon kemény lesz:-)
 
Mi a verseny menete, milyen pályákon vitorláztok, hány futamot rendeznek
naponta és összesen?

 
Napi 4 futam is van. Tegnap túraverseny volt 2 futammal (oda-vissza)
Meleg van nagyon, a pályák baromi rövidek (kb 10 perc egy kör, ezen szó
szerint meg lehet halni olyan sok meló van a hajón)
A magunkhoz vett víz 1 óra alatt csap-melegre hevül. Komoly probléma lenne ha
nem lenne motorosból folyamatos víz utánpótlásunk.
 
Milyen a hangulatotok, hogy értékelitek a magyar egység részvételét?

Maxinmálisan pozitív, tapsolnak minden befutásunkkor, én nem ereszek le, küzdök, pattanok, nagyon agresszív kötélzetkezelést igényel a hajó, itt nincs lehetőség finomkodni, erő és gyorsaság szükséges, és mindezt érezni kel.
 
Milyen a fogadtatásotok Portorozban és hogy fogadnak titeket a mezőny
professzionális vitorlázói?

Maximális segítő kézséggel, maximális támogatással, maximális pozitivitással.
A rendezők és a sajtó külön kiemelten üdvözölt minket, és mindent megtettek hogy segítsenek minket. A profi versenyzőktől folyamatos oktatási tanácsokat kaptunk.
 
EMilyen a hajó, hogy tudtátok megtanulni ennyi idő alatt?
A hajó kezelése nagyon komoly feladat, senki se tudja 1 hét alatt
megtanulni. Ez egy nagyon jó hely és lehetőség, hogy nagyon sokat tanuljunk,
és olyan tudást szerezzünk meg, amire esélyünk sincs a Balatonon. Alapvetően
kimondhatatlanul örülök, hogy itt lehetek és tanulhatok ezektől a nagyon
nagyon nagyon nagy tudású emberektől. Jó érzés, mikor az elesett trükköket
alkalmazva egy RED BULL-t sikerül megfogni és tartani. (persze a cél előtt
egy fordulónál hibázunk egy tizedmásodpercre és Red Bull elmegy nekünk)

Fotó: Crt Slavec/OCEAN RACING CLUB

Beszámolók:

Multimedia:


Egy kis ízelítő: