A hétvégi Paks Kupa és a beigért kánikula nem fenyegetett komolyabb megpróbáltatással, ezért elsősorban a napvédő krémek használatára koncentráltunk.
A rajtra jelentősen felerősödő szél a szikrázó napsütésben nem okozott para jelenséget, ráadásul a csapódó víz is inkább hűsített mint borzasztott. Talán a 32 éves Kalózunkban felhalmozódott rutin, talán a esélytelenségünk megnyugtató tudata hajtotta a hajót, de meglepve tapasztaltuk, hogy az élmezőnytől alig lemaradva értünk fel a bólyához és ejtettünk bele a 20 csomó fölé frissülő szél által keltett hosszú, a Balatonra egyáltalán nem jellemző hullámokba. A lejtmenetet elég jól összehoztuk, a spi-t ekkor még kihagytuk, mert a hajó maximális testsebessége pillangózva is összejött, így helyünket megtartva kezdhettük a második cirkálót. A befutó hátszélre már a golyó is előkerült, mert a levételi stressz a célvonal után már nem okozott gondot. Az első 3 futamot gyakorlatilag végíg hasonló körülmények között és hasonló eredménnyel abszolváltuk, amikor a 4. futamra kissé meggyötörten, de a váratlan jó teljesítményünknek köszönhetően lelkesen vállakoztunk, annak ellenére, hogy a szél tovább erősödött és átlépte a 26 csomós erősséget. Ebben a szélben a kiengedett leekocsi és a lobogtatott vitorla kiülése is problémás, különösen egy mégoly lelkes, de csupán 50 kg-os manchafttal. A fordulók során a túl korán behúzott fok nemegyszer visszapofozta a hajót, de a kormányhosszabbító gumi markolata sem tűrte sokáig az erőteljes irányítást, így a csupasz, síkos alucsövet voltam kénytelen vasmarokkal kézbentartani, - nem mindíg sikerrel.

A lejtmenet során a spi használata fel sem merült, de így is – talán pont ezért - nem egyszer méllyen az utolért hollámba fúródott a hajó orra. Ha raumba feltoltam a hajót akkor nem fúrt le, de veszélyesen ketyeget, ezért inkább a hátszelet választottuk kissé falscholva, pillangózva és mindketten a fardecken csücsülve. Azért a legnagyobb királyok minden szakaszban kitették a golyót, amivel ugyan nem voltak sokkal gyorsabbak, de kivívták őszinte csodálatomat.

Ha valakit kiemelnék talán a verseny győztese a Fluck-Székely páros akik 5 futamgyőzelemmel igázták a mezőnyt. Fölényükre jellemző, hogy nem egyszer visszatérő korai rajtosként, vagy akár a swert alá gabajodott spinnaker kihalászásával együtt is nyerni tudtak.
A 470-es osztályban versengő fiatalok látványos meneteket és néhány nagyívű perecet is bemutattak, nyilván azért, hogy borzolják a 17 hajót felvonultató Kalózosok idegeit. Mindenesetre megállapíthatjuk, hogy összevetve a borulások számát a mezőny létszámával, a Kalóz lényegesen stabilabb, nagy szélben is könnyen kézbentartható hajó, ha ennek az összehasonlításnak bármi értelme lenne.

Ami a rendezést illeti, senkinek nem lehet oka a panaszra, nyilván ehhez a kitűnő szél is hozzájárult. A nívós nevezési ajándék és a szombat esti porcelánban tálalt többfogásos menü, valjuk be sajnos azért még elég szokatlan.
Kezdhetünk gyakorolni, közeleg a Bajnokság!