Az első két napon gyengébb 5- 9 kts erősségű ÉK-ÉKK irányú szélben zajlottak a futamok, az utolsó napon pedig kicsit erősebb 5-12 kts erősségű, É-ÉÉK szélben szoros versenyben, nagy csatát vívtak a dobogós helyekért a résztvevők. a 470-es osztály 8 egységgel, a Kalóz Junior mezőny 13 hajóval vett részt a Bajnokságon.
Jó volt látni versenyezni a fiatalokat, a kialakult mezőnyöket, a Nagyhajós Bajnokságok legénység elszívó időszakában (körülöttünk, velünk egy időben, két pályán, több osztály bajnoki futam zajlott). Figyelemre méltó néhány klub (THE / 470, MVM és ASE / kalóz) utánpótlás  fejlesztése és osztály stratégiája. A kalóz osztály utánpótlása 2-3 év alatt óriásit változott, Fluck Bence menedzselése révén jó kis csapat alakult ki az MVM-ben, de az ASE kalózai tartották a lépést. Igaz, hogy mindkét klubnál hagyományos hajóosztály a kalóz.
Jó volt látni a fiatalok rajtjait, nagyon időben, jó helyről, korrektül, mi sem bizonyítja jobban, mint a számtalan egyéni visszahívás.
Jó volt nézni az egységek között késhegyig menő olykor túltolt páros csatákat. Nyilván ebben a mezőnyben még nem mindenki annyra képzett hogy jól reagálja le ezeket a csatákat, és egy nagy "tutajban" mindig lehet egy- két olyan vétlen odakeveredett további egység, aki rosszkor, rossz helyen.
Nyilván erről a parton is megoszlottak a vélemények, meddig kell tolni egy ilyen baráti, családias közösségben, mint a kalóz. Azzal mindenki egyetértett, ne addig, míg reccsen a hajó! A kalóz általában nem csak laminátum, amit egy kis gittel, esetleg paplannal meg gyantával megoldunk, megcsiszoljuk és mehetünk. A rétegelt lemez dekkes kalóznak lelke van - és drága az anyag, illetve a javításuk, kevés a jó szakember!
Az érem másik oldala nyilván örvendetes - ezek a fiatalok képesek oda állni egy nagyobb, képzettebb akár nemzetközi mezőnyben is, jól felkészültek, feszegetni tudják a szabálykönyv határait is, jól felkészítették az edzők, a klubok az ilyen szituációkra is a versenyzőket.
A versenybíróknak is volt dolga rendesen, de korrektül néha több mint egy órás tárgyaláson "dobták vissza az óvást" - közben tanítottak, elmagyarázták, elemezték a szitut. Nyilván sok kolléga 3 perc alatt pld. a 69-es szabályra hivatkozva rövidre zárt volna egy-két esetet - de .... És abból biztosan nem tanul a fiatal.
Az ASE - Koloska Marina és a verseny támogatója az ARTESZ vendéglátásban ismét hozta a megszokott szintet, a napi versenyek után free és korlátlan hűsítő italok, valamint vacsora, gazdag díjazás
2004. évi Kalóz Junior Magyar Bajnok Kovács-Buna Botond - Simonyi Levente, a dobogó második fokán a Fluck Izabella - Aklan György, míg a harmadik helyezett a Kovács-Buna Kinga - Kiss Viktória Anna egységek végeztek. Mindhárom hajó MVM Sportegyesület.
470-es osztályban a THE henger tarolt, a 2004, évi Magyar Bajnok a Benyó Máté - Horváth Ákos páros, második a Vida Péter - Kende-Kirchknopf Gusztáv egység, míg harmadik a Szűcs Benedek - Csimazia Bence kettős. Mindhárom hajó a THE versenyzője.