Ha erős szelet jeleznek:
Régi idők vitorlázása - a 18 lábas szkiffek
2024. March 22.
A 18 lábas szkiffekről már az 1930-as évek végén készült felvétel, kezdetben nyilván ritkábban született új anyag, de az idő előre haladtáva
...Ha erős szelet jeleznek:
Az október még csak-csak túrázható (idén pláne az volt). Bár igencsak rövidülnek a napok, viszont még langyos napsugarak simogatják arcunkat. A naptár viszont könyörtelenül novembert mutat. Számunkra elérkezett a hajó kiemelésének ideje. Vegyünk hát búcsút az őszi szezontól is.
Amikor a vitorlázás kerül szóba, értelemszerűen a nyár, a napfény, a hullámokon sikló hajókon dagadó vitorlák, esetleg a kikötőkben egymás mellett ringatózó hajók képe jelenik meg előttünk. Jó nézni őket, még jobb a fedélzetükön lenni és valamilyen módon részesei lenni ennek az idillnek. Nem vitás, megannyi kellemes esztétikai élmény köthető a vitorlázáshoz. Kevés sport esetében köszön vissza ennyire az emberi tudás és a természet harmóniája. Nem véletlen, hogy a világon az egyik legnépszerűbb és legelterjedtebb sport a vitorlázás.
A tervek szerint folytatódott a versenyszezon megnyitása Agárdon az Alba Regia Sport Club (ARSC) Évadnyitó II. versenyével.
Ismét világversenyt rendeznek a Balatonon a finn dinghy osztály számára, a 2017-es balatonföldvári világbajnokság után ezúttal felnőtt és junior Európa-bajnokságon szállnak vízre Csopakon a legendás egyszemélyes hajó csúcsversenyzői. A szombati próbafutammal induló Eb-n várhatóan 21 országból több mint 70 hajó áll rajthoz.
Még a legöregebb balatoni medvéknek is be kell látniuk, hogy 2010 előtt nem nagyon emlegettük a „code zero” kifejezést. De hogyan lett alig kicsit több, mint egy évtized alatt talán a legtöbbet eladott hazai vitorla?
A Flaar Kft. sajtótájékoztató keretében mutatta be a legújabb fejlesztésüket, a Flaar 24 vitorláshajót. Az eseményen Dr. Mezey Zoltán, a Flaar Kft. ügyvezetője ismertette a cég történetét. „Jelenleg két telephelyen, Etyeken és Paloznakon összesen 12 munkavállalóval dolgozunk, de Tótvázsonyban már épül az új, modern ipari csarnokunk. Fő termékeink a kompozit vitorlások, illetve a vitorlásedzők számára fejlesztett motoroscsónakunk, emellett ipari együttműködések keretében veszünk részt K+F projektekben, valamint egyedi és kisszériás gyártásban.”
Ünnep, ha a Balatonra „új” fa cirkáló érkezik, most ez ismét megtörtént. Kis törlesztés az egyre növekvő adósságból. Önmagában is megállásra késztető látványosság vitorlás hajó közúti szállítása, különösen, ha klasszikust látunk tréleren. Ez még a Balaton környékén sem mindennapos látvány. Az izgalom múlt pénteken vette tetőpontját, amikor az Északi-tengerről egyenesen Balatonfüredre, a Balatonfüredi Yacht Club udvarára, földrajzilag éppen a magyar hajógyártás szülőhelyére begördült a vontatmány.
Nagy szimpátiával kezelek bárkit, aki vállalja villamosságát. Németh Robit még abból a korszakából ismerem, amikor Macintosh guruként tartotta karban ma is nagy biztonsággal működő digitális eszközeimet. Amikor megtudtam, hogy Németh Yacht Service néven belépett a hajóvillamosság vállalkozóinak világába, eszembe juttatta szeretett hajóm bizonytalan állapotát. Aki vett már használt hajót, az pontosan tudja mire gondolok.
2024. March 22.
A 18 lábas szkiffekről már az 1930-as évek végén készült felvétel, kezdetben nyilván ritkábban született új anyag, de az idő előre haladtáva
...2024. March 20.
2020. October 30.