A verseny történetében pedig először nyert olyan hajó, amelynek kormányánál egy banki szakember ült, sőt a második helyezett egységet is pénzügyi szakember kormányzott. A gyenge, 4-5 csomós északi szélben igazán nagy kihívást jelent a túra versenypálya teljesítése. Az OTP Bank stratégiai vezérigazgató helyettese, Bencsik László által kormányozta OTP-Bank-Shadofax az első kör után már átvette a vezetést, így magabiztosan futott be a rövidített pályán Aligánál a célba. Mögötte szintén jól taktikázva érkezett a Simák Pál, CIB Bank vezérigazgató irányította CIB Bank-Remete nevű hajó, amely így a dobogó második fokára állhatott. A bronzérmes csapat pedig Simó Béláék lettek a Gardazzurával. Ott volt még a mezőnyben néhány igazi nagy ágyú is, akik akár Kékszalag győztesek is lehetnek, a Team Black Jack-KIRO katamarán és a Principessa libera is, de a handicap rendszerben, jelentős hátránnyal induló "rohanógépek" az igen gyenge szélben nem tudták utolérni az élmezőnyt.



A Bankár Kupán a legnépesebb hajóosztály a Nautic volt, melyet Nagy Alberték nyertek a Generali Északi szél/Navigáció nevű csapattal. A 50-es klasszikus cirkálók is igen szép számban képviseltették magukat, itt a győzelmet a Kutics Krisztián irányította egység az Üstökös szerezte meg a Tolvaj nevű hajóval. A Nautic és 50-es cirkálók már szombaton is versenyeztek, hiszen a 15. Generali-Fundamenta Lakáskassza Biztosítási Kupa pályaversenye szombaton zajlott. A Biztosítás Kupát a legnépesebb Nautic osztályban versenyzők között osztották ki. A győztes egység Bakóczy Róbert kormányzásával a Generali/Dolce vita nevű csapata lett a Mojito nevű hajóval, a Navigáció és a Vízöntő nevű egységek előtt. A vasárnapi díjátadón a támogatók - Generali, Fundamenta Lakáskassza - jóvoltából a szép kupák és érmek mellett számos további díjnak is örülhettek a győztesek, így a PRAESTA ajándéka mellett a Cellum-Cardnet és a VOLVO is meglepte a bajnokokat egy-egy szép különdíjjal.

Jövőre pedig jön a XX. Bankár Kupa!

Az eredménylista ITT letölthető.

Kategóriánkénti eredmények ITT.

További képek ITT.