Edzőregatta neve

időpont

Helyszín

1) Szárcsa Kupa

2017. június 4-5 (vasárnap-hétfő)

Csopak

2) Búbos Vöcsök Kupa

2017. július 1-2. (szombat-vasárnap)

Csopak

3) Telepi Pöffös Kupa

2017. július 23. (vasárnap)

Alsóőrs - TVSK

4) Újonc Kupa

2017. augusztus 5-6 (szombat-vasárnap)

Kereked, Csopak

5) Szürke Gém Kupa

2017. szeptember 2-3 (szombat-vasárnap)

Balatonfüred?

6) Nagy Kócsag Kupa

2017. október 1. (vasárnap)

Balatonfűzfő

A közelmúltban a MOB-on belül lezajlott tisztújítás / elnökváltás egyik fontos témája az volt, hogy: „Nincsenek arányban az állami milliárdok a teljesítménnyel.  Nem is elsősorban az aranyérmek számával, hanem a bázis szélesítésével. Nem úgy szaporodtak az igazolt sportolók, ahogyan azt elvárták volna”.  Merthogy a kettő egy jól működő rendszerben szorosan összefügg.

Bár mondhatnánk, hogy a magyar vitorlás sportágban ezen a téren jól állunk, hiszen úgy sikerült nemzetközi eredményeket elérni, hogy közben a leigazolt sportolók száma is növekedett; mégis, ki kell emelni pár területet, ami fokozott odafigyelést igényel a fenntartható sikerek érdekében, így:

  • Helyi kisversenyek fontosságát, amelyek a 2017. évi balatoni utánpótlás versenynaptárból gyakorlatilag teljesen kiestek, így a hazai utánpótlás versenyzés a ranglista versenyekre szűkült le (az olimpiai hajóosztályokban pedig már szinte nincsenek is idehaza versenyek – kivéve talán a főként masters korosztályban aktív finn dingit);
  • Vitorlásklub bázisok szélesítésének fontosságát, a Balatonfüred - Tihany - Balatonföldvár tengelyre bekoncentrálódott profi versenyzőképzés mellett hiányoznak a kis klubok;
  • One-design flottákban történő pályaversenyzés fontosságát - az amatőr vitorlázók által látogatott szakmailag alacsonyabb színvonalú nagyhajós túraversenyzés és rendezés helyett fontos fenntartani és növelni a kevésbé gazdaságos pályaversenyek rendezést.



És az „angolviaszt” nem kell feltalálni, elég az angolszász országok rendszerét végigtanulmányozni, ahol a vitorlásklubok komoly hagyománnyal bírnak, és ezen széles klubbázisaiknak köszönhetően váltak a legsikeresebb vitorlásnemzetekké is egyben.  Angliában például:

  • 812 vitorlásklub van, abból 145 klub aktív az utánpótlás szintű ifjúsági versenyzés területén;
  • Klubszintű rendszerben működik a képzés és versenyzés első foka (club racing);
  • Regionális keretek között zajlik az ún „open meeting” rendszerű edzés és ranglista szintű versenyzés, amelyből a zóna válogattak (összesen 6 külön zónában) is kikerülnek;
  • Ezt követi a hazai közbenső, az ifjúsági, és nemzeti válogatottak rendszere;  

Első lépésben a Balaton keleti régiójában pár lelkes klub és edző közreműködésével jött létre  a NÁDAS CUP sorozat, amelyet aztán lehetőség van más régiókra is kiterjeszteni és egymással összhangba hozva, egymástól tanulva.

Magyarországi Régiók és Zónák:

  • Velencei tó (V1):  Már van helyi sorozatuk
  • Fertő tó (F1) : Már van helyi sorozatuk
  • Balaton Keleti Régió:
    • B1 Zóna:  Balatonfűzfő, Almádi, Kenese, Siófok
    • B2 Zóna : Balatonfüred, Tihany, Csopak, Alsóőrs
  • Balaton Nyugati Régió
    • B3 Zóna:  Balatonföldvár
    • B4 Zóna:  Balatonlelle, Révfülöp, Ábrahámhegy
    • B5 Zóna: Keszthely, Szigliget, Badacsony




Eddig jelentkező rendező klubok és edzők a Balaton Keleti Régióban (B1 és B2 Zónákban):          

BS Fűzfő / BYC / CSVI / Kereked / MVM / THE-YKA / TVSK - Alsóőrs

Tervezett Hajóosztályok és Résztvevők:

  • Optimist One-Design versenyhajók (összevontan indulnak, de megkülönböztető jelekkel)
    • OP OD Red Fleet / Piros Flotta  - Piros megkülönböztető szalaggal a gaff tetején: hazai ranglista + nemzetközi versenynaptárt teljesítő versenyzők, 100+ napos éves programokkal; részvétel lehetőség biztosított mint edzés, de díjazásban nem részesülnek.
    • OP OD White Fleet /  Fehér Flotta - Fehér megkülönböztető szalaggal a gaff tetején:  hazai ranglista versenynaptárat teljesítő versenyzők, nem csak a helyi vízterületeken (más tavakon is) 70-100 nap közötti éves programokkal;
    • OP OD Green Fleet / Zöld Flotta - Zöld megkülönböztető szalaggal a gaff tetején.
  • RS FEVA kétszemélyes hajók;
  • 420-as kezdő egységek: elsődlegesen első éves kezdő párosok, illetve OP / RS Feva versenyzők, bár nem kezdő versenyzők is indulhatnak díjazás nélkül (preferáltan vegyes haladó és kezdő párosban). 

Kövess minket a Facebookon:  NÁDAS CUP SOROZAT