A hétvégén Balatonfüred előtti vízterületen zajlott a kalóz hajóosztály hagyományos ranglistaversenye. A rendezők, az Atomerőmű Sportegyesület, a VISE és a helyszín, a Koloska Marina ismét jó házigazdának és vendéglátónak bizonyult.
Az egész hétvégére jellemző erős, olykor viharos lökésekkel kísért szél a versenyzőket és a technikát egyaránt próbára tette.
Szombaton a 14-15 csomós alapszél 20 csomó körüli ráfújásokkal borzolta a tavat, ebben az időben közel 20 egység vállalta a versenyt és állt rajthoz, teljesített 3 futamot.
Vasárnap a reggeli 20 csomó körüli alapszélben halasztással kezdődött a nap, majd a dél körüli gyengülést kihasználva, vízre szállt a "kemény mag", de a szél új erőre kapott és a rajt idejére már a 21-22 csomós alapot 25-27 csomós ráfújások erősítették.
A rendezők ebben az időben úgy döntöttek, felesleges feszegetni a határokat.
1. HUN 8 Varjas Sándor - Kutassy László BYC 9 pont
2. HUN 7 Nyeste Gábor - Berki Győző ASE, JVSE 13 pont
3. HUN 624 Gmeiner István - Kő tamás Soproni Építők 13 pont
4. HUN 1 Mohos Gábor - Molnár Veronika BS.Fűzfő VK. 15 pont
5. HUN 205 Fluck Benedek - Székely-Gyökössy Szabolcs Vízügyi SC 16 pont
6. Szentpéteri Ádám - Hegymegi Csaba TVSK, Videoton 16 pont
Az Atomerőmű Sportegyesület rendezésében, a hétvégén 26 egység részvételével, Balatonfüred-Csopak előtti vízterületen zajlott a Kalóz osztály ranglista versenye.
Medgyesi Csaba és csapata (TVSK) pedig L30 Európa-bajnok! Az idén 144 esztendős Kieler Woche a világ legnagyobb vitorlás eseménye, idén 35 hajóosztályban 60 nemzet vitorlázói versenyeznek a Balti tengeren, az 1972-es müncheni olimpiára épített vitorlásközpontban és környékén.
Június 28-án Alsóörsön rajtol a BAHART Regatta idei első futama, már megkezdődött az online nevezés a verseny hivatalos honlapján. Idén néhány új szabály is bevezetésre került a még színvonalasabb verseny érdekében. A Versenyutasítás már olvasható az online hirdetőtáblán.
Az úgy kezdődött, hogy be volt írva a naptáramba az Ezüst Szalag, a Balaton messze legjobb túraversenye. Szerintem. Mert nincs még ilyen. A non-pluszultrás fogadás, koraesti rajt, naplemente Badacsony felett, száguldás a Szigligeti öbölben, forduló Györöknél, majd vissza az év egyik legrövidebb éjszakáján, napfelkelte és befutó Földváron. Olyan mint a Kékszalag, csak ki van vágva belőle az orosz rulett a keleti medencében és az idegölő Keszthelyi öböl az elérhetetlen fordító bójával. Ez volt a terv.