Gyapiéknak ebben még nem volt sebességhátrányuk a mezőny nagy részéhez képest, de előnyük sem. Jó lee rajt után, tisztán kifordulva tudták húzni a balcsapást kockázatmentesen a mezőny nagy részével. 11-nek értek fel, de raumban már egy hajó megette őket csak sebességgel. Hátszél végére nem változott a helyzet, de nagyon szoros volt a kapuvétel és a következő kreuzban már 2-3 hajó lekerülte őket.

Hátszélben visszahoztak néhányat, de a befutó félszélben nem zárták le a helyet az argentinok előtt, akik éltek a lehetőséggel és föléjük mentek. A 13. hely nem rossz ezekben a körülményekben és csak a görögök léptek nagyobbat előre, a többiek mind stagnáltak, vagy lemaradtak.

A következő (7.) futamra tovább erősödött, ami a fiúknak a legrosszabb tartomány. A szél semmit nem forgott, csak a sebesség számított, 21–22. helyen húztak spinyót. A spanyolnak valami gondja volt, mert utolsónak ért fel, de innen feljött 7-nek, főleg az extrém hátszelezési technikájának köszönhetően. Gyapiék a 21. helyen zártak, pedig a hátszeleket egész jól lehozták. Kreuzban kevés a nyomaték a dróton.

A napi harmadik futamban már 16-18 csomó fújt és a hullámok masszív hegyekké nőttek. Forgatókönyv ugyanaz, de még a húzások sem jöttek be úgy. Volt néhány BFD, csak ezért lett a vége ismét 21. Remélem nem most vette észre a hajó, hogy ezt a sorszámot kapta!

Sajnos az összes ellenfél jobban teljesített. A görögökről tudtuk, hogy erre a szélre vártak, nyertek is egy futamot és már 5-ek összetettben. A törökök többet hibáztak, de ők is egy jó átlagot mentek. Az oroszok nagyot léptek előre a 3. helyükkel, bár egy huszassal kezdték a napot, nagyon meglógtak. Hátulról felzárkóztak a kínaiak, a svájciak és a németek, de még az argentinok és a gyengébb kínaiak sincsenek behozhatatlan hátrányban. Szerencsére legalább az izraeli lemaradt, de ő is jó erős szélben, Portugáliában Balázsék előtt nyerte meg a Junior EB-t.

Holnapra is ezt a szelet jósolták, reméljük kicsit később erősödik be!

részletes eredményeket itt lehet nézni.

Fotó: Junichi Hirai / Bulkhead magazine Japan