Az eredetileg két pályán zajló versenyt végül egy pályán rendezték meg, mert a szokásos 50 feletti egység helyett csak 43 egység állt rajthoz. Az első rajtoló csoportban az Asso99, 8mOD és a NAU 330 osztály, a második rajtoló csapatban a NAU370RUN, a harmadik csoportban az ELLIOTT770, míg a negyedik csoportban a J/24 és a SR versenyzői álltak rajthoz.

A szombati napon ideális szélviszonyok fogadták a vitorlázókat, 8-12 csomós ÉNY-i szélben három futamot teljesített a mezőny. 14:00 óra körül már parton is volt szinte mindenki, így volt alkalom kipróbálni a Boards of Hungary elektromos surf deszkáit és az E-supokat.

Vasárnap hűvösebb idő és tömörebb felhőzet fogadta a versenyzőket. Az északias szél meglehetősen szeszélyesen forgolódott.

„A versenyrendezés sok szempontból hasonlít a versenyzéshez is. Rendezőként is folyamatosan figyelni kell a szélfordulókat, gyorsan reagálni a változásokra, van, amikor a rajtlövés előtt 2 másodperccel kell húzni egy AP lobogót mert 30 fokot fordul a szél. A vasárnapi nap mind versenyzői, mind pedig rendezői szempontból kihívásokkal teli nap volt. A gyorsan mozgó felhőzet jelentős változásokat hozott a szél erejében és irányában egyaránt, erre próbáltunk reagálni, és korrekt pályákat tűzni. Kiemelten fontos számomra a tájékoztatás, folyamatosan informáljuk a csapatokat, hogy mit tervezünk, miért várunk, mi történik a pályán. A verseny végén pedig jó érzés látni a díjátadón az elégedett, mosolygós arcokat.” – mondta Dávid Júlia versenyvezető.

A legnépesebb NAU370 RUN osztályban a győzelmet a magabiztosan teljesítő Kacor Király Hrutka Gábor kormányzásával szerezte meg, Temesfői Zénóék (Sleppwalker) és Török Zoliék (Fantom) előtt.

Az Elliott 770 osztályban Nagykovácsi Tiborék nem találtak legyőzőre, az Ill Gatto mellett még a Koncz Dánielék a Party-val és a Kovács Ákosék a Nomáddal állhattak fel a dobogóra. Az Elliott osztály LIlly Elliott női egysége külön díjat kapott a Boards of Hungary jóvoltából, a Steering The Course női vitorláshéthez kapcsolódva.

A J/24-es osztályban Hercsel Erikék Django egysége remekül teljesített és a legénység egyik tagjának sérülése ellenére sem fért kétség, hogy ők vihetik haza a legfényesebb érmet. Farkas Tamásék a J’korszakkal szintén nagyon jól vitorláztak, így az ezüstérmükhöz nem férhetett kétség. A bronzérmet Makai Gáborék (Team Euline) vihették haza. A J/24-es osztályban is vitorlázott egy női csapat, ők a 6. helyet szerezték meg és a verseny kiemelt támogatójának a Techsol Group-nak a hajóápolási csomagját nyerték.

A Sudár Regatta osztályban Toronyi Bencéék az Öreggel teljesítettek a legjobban és teljesen megérdemelten állhattak a dobogó legfelső fokára. Osváth Mártonék (Pontilla) az ezüstérem, míg Lovas Sándorék (Főszél) nyakába a bronzérem került.

Az Asso99 osztályban Nyáry Zsolték a Peecasso-val vihették haza a legnagyobb kupát és egyben a legsportosabb hajó díját is. Vadnai Tamásék (Tomasso) a második, míg Huber Péterék (Equilor) a harmadik helyen végeztek.

A NAU 330-as osztályban a legkevesebb pontot Varsányi Gáborék gyűjtöttek a Mentával, így megelőzték az első versenynap végén vezető Don Rosét.

A 8mOD osztályban a Czetl Gáborék (Nekem8) nyakába került az aranyérem.

A versenyen minden osztály első helyezést elért egysége, a Techsol Hungary Kft. jóvoltából egy ELITE YACHT CLEANING hajó tisztítási és ápolási csomagot kapott.

Eredmények
Szöveg: Dávid Júlia
Fotó: Cserta Gábor