22-es versenyjolléban, és Olimpia jolléban tizenegyszeres magyar bajnok volt. 1935-ben a siófoki Balatoni dingi Európa-bajnokságon második lett, 1936-ban a Balatonkenesén és Siófokon rendezett Öt tó versenyen 22-es versenyjolléban az első helyet szerezte meg.

A 22-es versenyjolle a múlt század harmincas-negyvenes éveinek legsportosabb vitorlása volt. Kováts Béla ezzel nyerte meg az 1936-os, második Kékszalagot (képünkön, befutás után), és 1938-ban is első lett. 1940-ben másodikként futott be a Tramontana mögött. 1942-ben már nem tudott elindulni, mert 1942-től kitiltották a 22-es versenyjollékat a Kékszalagról. Hasonló indokokkal, mint legutóbb a katamaránokat.

Már egy jó ideje újra a leggyorsabb vitorlás nyeri a Kékszalagot, ezért a legstílusosabb, ha éppen az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj alkalmából emlékezünk rá.

Minden mai versenyzőt, sportkedvelőt várnak a szervezők július 24-én szombaton 17 órára, a balatonfüredi Rózsakertbe az emléktábla avatásra, ahol többek közt Dulin Jenő, a magyar vitorlázás történetének szakértője eleveníti majd fel Kováts Béla hihetetlen történeteit.