Fantasztikusan érdekes időjárási viszonyokat hozott az idei 32. Trafik Kupa vagy ahogy sokan ismerik, a Forint Kupa. A versenyt több mint három évtizede a földvári Spartacus csillaghajósa, Forintos Robi alapította afféle vidám szezonzáróként, ahol összejöhet idősebb és fiatalabb, forralt bor és rétes mellett megbeszélni az elmúlt szezon legizgalmasabb pillanatait, és nem utolsósorban versenyezni: a selejtező futamok és a döntő során. A versenyzés itt pedig korántsem vicc: az eddigi győztesek listáját végignézve a hazai vitorlássport nem egy hírességének a neve ott van a vándorkupán. Idén, a november 13-i versenynapon a sűrű köd ellenére a nevezési határidő végéig 30 egység adta le a nevezést, és fizette be a harminckét éve változatlan egy forintos nevezési díjat.

A verseny egyik fontos szabálya, hogy a versenyző súlya minimum 60kg kell legyen és mivel az indulók között sok gyerek volt a súlyhatárt alatt, így nekik egy lehetőség kínálkozott a súlylimit elérésére, választaniuk kellett egy versenyzőtársat. Megjegyzem, hogy a gyerekpárosok már egy éve így készültek a versenyre, gyakorlatilag már összeszokott párost alkottak.



Az előfutamokban a rajt után a hajók elvesztek a ködben és csak a befutó előtt 100-150 méterre bukkantak fel ismét, ami rendkívül izgalmassá és érdekessé tette az idei versenyt. A futamokat egyébként háromszögpályán rendezte Erdélyi Béci, a sűrű ködben segítség volt, hogy a bóják a háromszögben futó wakeboard pálya drótkötelei alá kerültek, segítve a tájékozódást.
Az előfutamokból három egység jutott tovább a döntőbe, ahol újra sorsolták a hajókat.
A döntő futam óriási közdelemben zajlott, a nagy ˝öregek˝ küzdöttek az ifjúsággal, és a végül a következő sorrend alakult ki:

1.) Majthényi Mátyás

2.) Gereben Mátyás

3.) Gémesi Norma és Széll Panna

4.) Szalontai Ábel

5.) Ujhelyi-Gáspár Miklós

6.) Szalontai Tamás

7.) Békés Miklós

8.) Varga Mihály és Wágner Vince

9.) Seres Petra és Kőrösvölgyi Zoltán

10.) Szépfy Zsombor

A verseny történetében tehát immár másodszor nyert Majthényi Matyi (először 2010-ben lett első), aki ezek szerint ugyanolyan rutinosan mozog az Optimistben, mint ahogy azt megszokhattuk tőle a Fifty-Fifty kétárbocos katamarán, vagy éppen a Wild Joe offshore yacht fedélzetén. A listát böngészve feltűnik: a vitorlázó tudás nem elsősorban életkor függvénye!

A díjkiosztón a vándorkupa és a díjak átadása után került sor az úgynevezett Kék vitorla-díj kihirdetésére is. A Kék vitorla-díjat a verseny rendezője/szervezője Forintos Róbert, aki maga is tizenkét éves kora óta folyamatosan versenyez, alapította négy évvel ezelőtt. A díj egyfajta támogatás és motiváció annak a sparis optimistes gyereknek, aki az előző évben szorgalmával, kitartásával és eredményeivel megérdemli ezt. Idén sem volt könnyű feladata az edzőknek és az egylet igazgatójának mire meghozták a döntést, hiszen a sparis gyerekcsapatból sok gyerekre ráillenek ezek a jó tulajdonságok. Sok tanakodás után a díjat, a vadi új Optimist vitorlát idén Németh Tamara versenyző érdemelte meg legjobban.

Előző években Zarándy Martin, Verebély Nadin és Széll Panna érdemelték ki a vitorlát, kivétel nélkül szép eredményeket hozva, és azóta is lelkes, kitartó tagjai a sparis csapatnak.

A precízségéről híres Zarándy Martin meggyőző magyar és nemzetközi eredményei után idén már a bodrumi világbajnokságra is eljutott, az idei ranglistasorozatot a 4. helyen zárta. ( Garda meeting 67. , Bodrum világbajnokság 114. Majthényi Zsombor Emlékverseny 2. hely, Kereked kupa 3. HYC kupa 2. hely, Fűzfő ranglista 5. , legfrissebb két hete: Portoroz Halloween Cup 10. hely). Verebély Nadin a legtalpraesettebb fiatalunk, idén női magyar bajnok, serdülő abszolút 2. hely, Fűzfő kupa 4. hely, HYC kupa 4. hely, komoly esélyekkel indul a 2023-as szezonra. Széll Panna már a kezdetektől a legkitartóbb versenyzőnk, a lelkesedése viszi évről évre előrébb, ő jelenleg éppen osztályt fog váltani, 2023-ban már 29erben fog versenyezni. (HYC kupa 5. hely, nőiben jelenleg 8.).

Reményeink szerint az előző évekhez hasonlóan az idei díjazott hazai és nemzetközi sikereihez hozzájárul majd az új vitorla is.

FR-VL

Kép: Visy László Oszi