Január 9-én kedden három újabb versennyel végetért a döntők sora, már csak a legjobb tíznek a másnapi éremfutam, a tízen kívülieknek pedig a zárófutam - no meg az esti díjkiosztó van hátra. Érdi Mári kilencedikként került a világbajnokság éremfutamába, nem mindennapi viszontagságok után.
Az MVM SE vitorlázója címvédőként utazott Mar del Platába, az utóbbi két napon már szorosan dobogóközelben versenyzett, néhány pontra lemaradva a legjobbaktól. Hétfőn, de kedden is változó, bizonytalan szelekben zajlottak a futamok. A rendezők néha még kialakulatlan szélben is indítottak versenyt, hogy ne kerüljenek időzavarba. Ilyen körülmények között minden megtörténhet...Világbajnokunknak azonban egészen biztosan nem a keddi volt a legszerencsésebb napja.
"Az első futamban a bal oldalon rajtoltam, erősen bejött a jobb oldal. Nagy csatában jöttem fel tizenhatodiknak. A második futamban nem vitorláztam jól, a harmincötödik hely táján kerültem az első bóját, innen a 24. helyig tudtam javítani. A harmadik futamban hatodik voltam, végre minden összejött, amikor kilazult a talpcsigám, azok a csavarok kezdtek kijönni, amik a gurtnit (kiülő hevedert - a szerk.) is tartják. Próbáltam verseny közben visszanyomkodni, persze hiába, néhány perc múlva kiszakadt az egész. Fel kellett adnom a futamot. Méltányossági kérelmet nyújtottunk be, a tárgyalásra megidézték a hajók szállítóját is, akitől mindenki bérelte az eszközt. Ő nem tagadta, hogy kiderült még a világbajnokság előtt a hajók típushibája, mindegyikben kicserélték ezt a két csavart, kivéve éppen az enyémben. El is hozta az én hajómhoz járó két új csavart, és letette a versenybírók asztalára, a tévedésért elnézést kért. Megkaptam a méltányossági átlagpontot, persze ezzel nem vagyok kisegítve, mert a rossz futamom pontja is beleszámít az átlagba... A döntés következtében kilencedikként ugyan ott vagyok a szerdai éremfutamban, de ha befutok az utolsó, végül feladott futamban hatodikként, akkor ötödikként kerülök az éremfutamba, és lett volna esélyem akár a dobogóra is. Nem tagadom, hogy voltak futamok, amikben én is hibáztam - de ilyen hiba, gondatlanság amit elkövettek, nem fordulhat elő egy világbajnokságon."
A szerdai éremfutam dupla ponttal számít, az eredményét nem lehet kiejteni, és a mindössze húsz percesre tervezett verseny hibamentes rajtot és különleges versenytaktikát kíván. Érdi Mári kifejezetten jó ebben a műfajban - erre a legjobb példa a tavalyi világbajnokság éremfutamában bemutatott teljesítménye volt. Reméljük az éjszaka bekerülnek a magyar hajóba is a jó csavarok végre...
Kép: Matias Capizzano
Visy László Oszi