2010.09.16
Kissé balszerencsés végkifejlet Weymouthban.
Sajnos Diának az utolsó napon nem sikerült a tervezett eredményt összehozni, mivel felszerelése - pontosabban a trapézkötele - megadta magát és a 9. helyről a futam feladására kényszerült... Dia végül a 35. helyen zárta a versenyt.
A női szöfösök között az első helyen Picon Charline (FRA), második helyen Manchon Blanca (ESP), harmadik helyen Shaw Bryony (GBR) végzett. Teljes eredménylista ITT

2010.09.11
Dia beszámolója:

Túl vagyunk az első két, unalmasnak nem mondható napon. Sajnálatos módon a rendezőség nem igazán van a helyzet magaslatán. Legalább is az RS:X pályán bent az öbölben. A többi olimpia hajóosztály kint versenyez a tágas nyílt vízen. Tulajdonképpen mi hely szűkében vagyunk és ezért egy sima up and down pályát tudnak csak kirakni nekünk, egy szlalom befejezéssel. Ami azért nem túl praktikus, mert egyszerre csak egy csoport tud rajta versenyezni...Ezáltal folyamatosan csak halasztgatnak, váratnak hol a parton, hol a vízen, az angliai időjárást meg nem hazudtolva, főleg esőben...

Mindezek az apró kellemetlenségek ellenére panaszra azért nincs ok. Mindkét nap kora délutánra a szél rendesen fújt. Első nap kellemes 15-18 csomó, míg a második nap kissé durvább, 20-25, de két futam közötti hosszas várakozósdi időszakban nem volt ritka a közel 30 csomós befújás sem.

Ami az eredményeket illeti. Egyelőre nem sikeredett az elvárásoknak és a lehetőségeknek megfelelően befutnom a célba. Sajnos a rajtjaim eddig sorra valahogy nem jöttek össze, úgy ,ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Habár a közel utolsónak rajtolásaim után a sebességemmel nagyon is jól előrébb tudtam lavírozni, de sajnos közel lehetetlen ekkora hátrányt behozva 20-ban végezni...Bár a tegnapi második futamban végig 15-ben siklattam, egy hínárral való szerencsétlen találkozásom miatt a fordulómat a tervezettnél kicsit korábban kellett végrehajtsam és ez nem fizetett aztán túl jól, mert rengetegen elém keveredtek abban a kreuzban.

Így most 4 futam után a 31. helyen állok, amin a holnapi napon mindenképp szeretnék 25-re, vagy beljebb javítani.

Az előrejelzések kitűnőek, így már csak a rajtokat kell elkapjam és utána nem hibázni!

Az élen nem túl nagy meglepetésként, magabiztosan a spanyol Blanca Manchon tanyázik.

Persze még nagyon sok van hátra a versenyből, még sok fordulat várható.

2010.09.09
Elindultak az első világkupa futamok. Dia jenenleg a 31. helyen áll. A versenyt élőben lehet kísérni a http://www.skandiasailforgoldregatta.co.uk/ -oldalon. Figyeljétek az RSX Women futamokat, és szurkoljatok Ti is!

2010.09.05:
Megérkeztünk Weymouthba, a hétfőn kezdődő ISAF világkupa sorozat utolsó versenyére. Elég sürű napot töltöttünk előzőleg Franciaországban, ugyanis kis csapatommal részt vettünk még a Tour Duf elnevezésű, 1 hetes szörfös rendezvényen, amelynek már 20. éve az a különleges apropója, sajátossága, hogy minen nap egy új, csodálatos helyszínen zajlódnak a futamok.

Mi a St. Pabu-i futamon tudtunk csak rész venni, ami nagyon jó kis edzés volt. A nagy apály- dagály miatt a harmadik futamra - ahol tulajdonképpen egy nagy szigetkerülés volt a cél - annyira alacsonnyá vált a víz, hogy nagyon kellett ügyelni, nehogy egy éppen előbukkanóban lévó sziklának, szigetnek ütközzön az ember. De szerencsére, valahogy ráéreztem a veszélyes játék lényegére és sok fiút (volt köztük RaceBoard ifi világbajnok) is magam mögé sikerült utasítanom. Majd a verseny végeztével, rohamtempóban ismét összepakolás és rohanás az esti, Angliába tartó komphoz.

Az éjszaka mondhatni vidámparkba illő volt a hatalmas vizi járgányon. Rettenetesen hullámzott a tenger, de szerencsémre engem kellemesen álomba ringatott...Nem így 1-2 csapattársamat...:)

Immár készülődünk a versenyre. Elég hüvős van itt Angliában, de legalább kellemes 15-18 csomós szél fujdogál. Reméljük, a versenyen is marad ez a kedvező időjárás!