A hajón 16 fős magyar legénység szolgál majd. A csapat ma indul Horvátországba, ahol csütörtökön kezdődik a futam és két napon keresztül megállás nélkül hajóznak majd.

 „Körülbelül 10 éve vitorlázom, a Balatonon nőttem fel, ezért a tó eddig is a szerelmem volt, de amikor egyszer elvittek vitorlázni, beleszerettem ebbe a sportba. A Wild Joe fedélzetén „grind, pit" poszton leszek, tehát a vitorlahúzás és a kötélkezelés a feladatom. Ez az első igazi versenyem, és biztos vagyok benne, hogy hatalmas élmény lesz." - nyilatkozta Palkovics Krisztián, aki a jégkorong mellett egyre komolyabban fordul a vitorlássport felé.

A legénység négy napos edzőtáborban készült fel a múlt héten. A hajót is újra be kellett állítani az idény első versenyére, melyet még egy horvátországi és két olasz megmérettetés követ. Az Adriatic Race 240 mérföldes távját nyílt vízen teszik meg a vitorlások. Ez jó széllel akár 24 óra alatt leküzdhető, azonban az előrejelzések gyenge szelet jósolnak, így a szükséges idő másfél napra növekszik. A rajhoz álló hajók a hosszuk alapján besorolt kategóriákban indulnak. „A Wild Joe a legnagyobb vitorlások között versenyez, ahol alig akad kihívója. Nagyon jó esélyekkel indulunk, legalább dobogós helyre számítunk." - mondta Józsa Márton, a Wild Joe csapatvezető kormányosa. A legendás hajó korábbi tulajdonosai kezében is sikert sikerre halmozott és a magyar zászló alatt is töretlenül folytatja hódító útját a professzionális versenyvitorlázásban. A Wild Joe a magyar csapat számára utat nyit egy eddig ismeretlen, ám vonzó, kihívásokkal teli világba, a nyílt tengeri versengés felé. 

 

Forrás: Jus Creative
 

A Wild Joe bevetésre készen, avagy beszámoló a 2011-es szezon első edzéséről

Április 28-30 között kerül megrendezésre a Wild Joe számára első idei offshore verseny, az Adriatic Race, melyre a csapat 4 napos edzőtáborral készült. Az eredetileg 5 naposra tervezett edzés az időjárás miatt egy napot csúszott, de mivel az azt megelőző egy hónap folyamán a hajó sok központi eleme átvizsgálásra és felújításra került, amit éles helyzetben még nem volt alkalmunk kipróbálni, hasznosan teszteléssel, finomhangolással telt ez a nap is. A közel egy hónapos munka alatt a billenthető tőkesúly mechanikai alkatrészei, az azt mozgató hidraulika rendszer és tartó szerkezet, az árboc álló kötélzete és mozgó elemei, valamint az összes szerelvény a fedélzeten, teljes körű átvizsgáláson esett át és ahol szükséges volt, cserére kerültek az érintett elemek.

Óvatosan, a szenzorainkat maximális érzékenységre állítva, minden rezdülést figyelve, azonnali reagálásra és beavatkozásra készen tettük meg az első manővereket. Nem tapasztaltunk semmilyen rendellenességet, jól vizsgázott tehát a hajó, amiért a Németh Áron, Palatinus Tibor, Király Zsolt, Galgóczi Tamás alkotta műszaki gárdának jár elismerés.

Két új taggal kiegészülve, 16 fővel a fedélzeten az első napot a bevitorlázásnak szenteltük, amit 10-12 csomós NY, ÉNy-i szélben, ragyogó napsütésben kezdhettünk meg. Az elsődleges cél az volt, hogy mindenki a lehető legrövidebb időn belül visszarázódjon a feladataiba. Jól működtek a tavaly berögzült mozgássorok a manővereknél, az új csapattagok is könnyen felvették a ritmust és a műszerek kalibrációjának ellenőrzése után -ott folytatva, ahol tavaly abbahagyták a mesterek - célba vették a sebességnövelést. Apró állításokkal a vitorlákon, vadászták a tized csomókat, míg apró lépésekkel el nem érték, ill. olykor túlszárnyalták a még ausztrálok által utoljára lejegyzett célértékeket.

Második nap a 3-as váltás gyakorlását tűzte ki célul a csapat, amit a forgolódó le-leálló szél tett igazán színessé. Harmadik nap már kicsit stabilabb szélviszonyok között folytathattük az előző nap megkezdett munkát.

Az utolsó napon a North Sails horvát képviselőjével (Marko Marinovic-val) teszteltük az általuk készített, majd a tavalyi tapasztalatok alapján átalakított legújabb offshore (csökkenthető felületű) fővitorlát és segítségével a megfelelő beállításokat is megtaláltuk.

Az edzés után a csapat előkészítette a hajót a megközelítőleg 250 mérföldes Adriatic Race-re és az azt megelőző Vis szigetre történő átvitorlázásra, ahova április 27-én indul a hajó Kremikből.

 

Adorján Csaba, Trimmer