2011 február 5, szombat:

Ránky Péter:

A szél azonban nem fújt. Hegyi Marcival találkoztam a strandon aki átjött nézelődni. Halasztás van, mert nincs szél.
Csörgött e telefonom Gerő András hívott, mi van a Jégvitorlás versenyen?
Gyorsan átkoriztam a fövenystrandról a Fejes kikötő felé, kint a jégen néhány szán állt a rajthely környékén. A táblán kiírás: ebéd 14.30 a klubházban. Bekorcsolyáztam a kikötőbe, ahol Fejes Károllyal találkoztam, aki azon sopánkodott "milyen bűnt követtünk mi el, hogy nincs szél", körülöttünk mindenütt fúj a jelentések szerint.
Bent Fináczy Gyuri ült mélabúsan a szánon szélre várakozva. A többiek is a kikötőben beszélgettek a szánok között. Ebédre vártak.. meg szélre...
Hát ez volt délután 15.20 -kor, Reggel visszajövök, meglátjuk mi lesz.
A jég reméljük kitart, és szél is lesz holnap.

Fejes Károly:

A 2011. február 5-6-i hétvégére DN Fűzfő Kupát hirdettünk meg a Balatonfűzfői Vitorlázó Sportegyesület kikötőjébe. A Fűzfői Öbölben a még decemberi jég állapota a hideg idő hatására nem romlott és a Déli-Délkeleti hullámzás sem törte fel. A budatavai sarok és a Fűzfő-Kenese között lévő „A" oszlop vonaltól déli irányba viszont nyílt vízfelület található.  Péntektől már gyülekezett a lelkes, versenyzésre kiéhezett jégvitorlázó társadalom, hiszen már két teljes hétvégén 4 napot töltöttünk el várakozással teljes szélcsendben.
Szombaton most sem volt másként. Nádszál sem rezdült, viszont gyönyörű napsütésben, enyhe időben kellemes napot töltöttünk el a jégen. Futamot szél hiányában nem tudtunk rendezni.

2011 február 6, vasárnap:

Fejes Károly:

Vasárnap reggel ismét szélcsend, ismét halasztás, majd 11 óra felé végre megjött a várva-várt szél É-i irányból. Gyors felszerelés, irány a pálya. Mire elkészült  a pálya a szél viharos erejűvé erősödött, s a ragyogó napsütésben +16˚C-os hőmérséklet mellett a jég állapota percről-percre romlani kezdett. A repedésekből feltört a víz, a jég gyertyásodni kezdett, az öböl szinte teljes felületét 1-2 cm vastag vízréteg borította. A rajtvonal környékén rögtönzött rendezői értekezlet meghozta döntését. A jég állapotát nem tartottuk versenyrendezésre alkalmasnak, ezért futamot nem indítottunk, a pályát lebontottuk és a biztonság érdekében a kikötőbe vonultunk. A jégvitorlázók számára ez a viharos szélben pillanatok műve volt, hiszen ők száguldoztak. A rendezők és a pályarakók viszont nehezen birkóztak meg a szembe széllel és a vizes jéggel.
Futam rendezése nélkül zártuk a hétvégét. Fűzfő Kupát nem hirdettünk, sőt így a DN Magyar Bajnokság futamait sem tudtuk gyarapítani.
Jégvitorlázóink a türelmes várakozásból, kitartásból jelesre vizsgáztak, amiért elismerés illeti őket, köszönet pedig az önkéntes rendezőket és szervezőket.
Az enyhe idő miatt egyre szűkülő lehetőségeink ellenére tovább várjuk a következő lehetőséget a futam megrendezésére.