Ilyenkor október elején nyit Genova, majd Cannes, aztán Párizs, London, Düsseldorf, hogy csak a nagyokat említsem. Februártól aztán lecseng a nyüzsgés, mert aki addig nem rendelt hajót, az már bukta a szezont - legalábbis itt Európában.

A nagyok mellett azért a régiós kiállítások is lehetnek hangsúlyosak: ilyen Friedrichshafen, Tulln, de ilyen volt néhány éve a Budapest Boat Show is.
Aztán jött a nagy gazdasági hanyatlás, amit a nagyok még csak-csak túléltek, de egy olyan kis országban, mint a mienk, drámai visszaesés mutatkozott.
Annál is inkább meglepetésként hatott a 2014-es Budapest Boat Show látványos erősödése és új kiállítási színhelyek megjelenése. A legyengült piaci szereplők nyilván nem képesek évi 4-5 helyszínen szerepelni, ezért az új játékosok jelentős kedvezményekkel próbálják megtörni a tradíciókhoz kötődők ellenállását.



Az alig két hete megrendezett új Hajógyári kiállítás és a hétvégi, most 19. alkalommal megnyíló Kenese Boat Show ezúttal a hagyománytisztelők demonstratív túlsúlyával zárult. Rég nem láttunk ennyi kiállítót és látogatót egy helyen. Gyakorlatilag a teljes hajóépítő szakma jelen volt, ha nem is kiállítóként, de látogatóként örömmel fedezhettük fel a honi ipar képviselőit is.



Úgy hírlik, hogy a Budapest Boat Show is kinőtte a G pavilont, és jövőre nagyobb felületet biztosítanak az erősödő kínálatnak. Nem véletlen, hogy stratégiai megállapodást kötöttek a Budapesti és a Kenesei kiállítás szervezői. Remélem ebből valóban győztesen kerül ki minden érdekelt: kiállító, látogató egyaránt.

További képek a galériában!