A napirendi pontok között szerepelt a középtávú stratégia elfogadása, az igazgatóság kibővítése a vezérigazgató személyével. A közgyűlésen a tulajdonosok megismerték a BAHART elképzeléseit a Balaton fejlesztésére szánt, címzett támogatási forrás felhasználásával kapcsolatban is.

A közgyűlés leginkább várt napirendi pontja a BAHART 2016-2020 évekre szóló középtávú stratégiájának bemutatása volt. A társaság új menedzsmentje a stratégiaalkotás során részletesen vizsgálta a Balatoni Hajózási Zrt. gazdasági és műszaki hátterét, valamint működési folyamatait, amelyek elemzése megteremtette az alapot a stratégiai célkitűzések meghatározásához. A Balatoni Hajózási Zrt. küldetése, hogy ügyfélorientált és hatékony működés mellett színvonalas víziközlekedési, turisztikai és műszaki szolgáltatásokat nyújtson a Balaton térségében. – tájékoztatta a tulajdonos önkormányzatokat Kollár József vezérigazgató.

A stratégiai időszak kölcsönösen egymásra is ható feladatait 3 kiemelt alapcél köré csoportosította a cégvezetés:

- HATÉKONYSÁG ÉS JÖVEDELMEZŐSÉG NÖVELÉSE
- ÜGYFÉLKÖZPONTÚSÁG FEJLESZTÉSE
- ERŐFORRÁSOK FEJLESZTÉSE

A szezonzárást követően a társaság új vezetése előzetesen már pozitív 2015. évi eredményekről számolt be. Az évzáráshoz közeledve Kollár József megerősítette, hogy a cégvezetés szezon közbeni gyors beavatkozásainak is köszönhetően várhatóan mind az üzleti tervben szereplő célkitűzéseket, mind a 2014. évi eredményeket sikerül felülmúlnia a BAHART-nak. Mindezt ráadásul egy, a hajózás szempontjából kevésbé előnyös forró, kánikulai hétvégékkel teli nyári szezont követően.

Örömteli feladatként tekint a társaság arra, hogy a közgyűlés által elfogadott stratégia megvalósítását össze kell hangolnia az időközben született kormányhatározattal, mely szerint kétszer 2 milliárd forint fejlesztési támogatást kap a Balatoni Hajózási Zrt. A Társaság esetében nevesített források felét a hajópark korszerűsítésére fordítja a vezetés, mindez 3 új hajó beszerzésére és további hajók, valamint a kompok felújítására ad lehetőséget.

A másik, kikötőfejlesztésre szánt kétmilliárdos csomag legfontosabb eleme egy ipari kikötő építése lesz az északi parton, ennek költségei a 800 millió forintot is elérhetik. A maradék összegből a közforgalmú kikötők fejleszthetők.